****پف پلک

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که صبح در هنگام بیدار شدن با پف پلک بالای چشم روبرو شوید. چشمهایی متورم و پف کرده که اجازه خوب دیدن به شما نمی دهد. گاهی اوقات پف پلک بالای چشم به خودی خود و در عرض یک روز از بین می رود، منتها اگر تا ۴۸ ساعت بهبود پیدا نکرد بایستی برای درمان پف پلک اقدام نمایید. لازم است بدانید: در بیشتر مواقع علت پف پلک بالای چشم در اثر مراقبت نکردن از بهداشت فردی است منتها بایستی قبل از مراجعه به پزشک به مواردی که می تواند از دلایل پف پلک باشد اطلاع داشته باشید که ما در ادامه به این موارد می پردازیم.



بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelidچ



بلفاروپلاستی چیست

تصاویر بیشتر را در گالری جراحی ها مشاهده نمایید



بخوانید: مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids


علت پف پلک بالای چشم چیست؟

موارد متعددی می تواند به عنوان علت پف پلک بالای چشم شناخته شود که با شناسایی این موارد می توانید برای درمان پف پلک اقدام نمایید. مراقبت های بهداشتی از چشم در سلامت چشم و پلک بسیار اهمیت دارد. از این رو با رعایت نکات بهداشتی می توانید از تورم پلک بالای چشم در امان باشید منتها گاهی اوقات عوامل دیگری باعث تورم پلک است که ما در ادامه به این موارد می پردازیم.

تیروئید

اولین و مهمترین عامل تورم پلک بالای چشم، پرکاری تیروئید است. در واقع افرادی که دارای پرکاری تیروئید هستند دچار نوعی ضخامت بافت چربی در اطراف چشم می شود که تورم چشم را به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می شود در اولین فرصت با انجام یکسری آزمایش ها از وضعیت تیروئید خود باخبر شوید.

آلرژی فصلی

آلرژی فصلی هم می تواند علت تورم پلک بالای چشم باشد. در واقع با قرارگیری در هوای آلوده فرد دچار آلرژی می شود و چشم، آنها را جذب می کند که باعث متورم شدن چشم و پلک بالای چشم می شود.

پیر شدن

پف پلک چشم، نشانه پیر شدن است. با گذر سن بافت پلک ضعیف می شود و باعث از بین رفتن چربی پلک شده و در نهایت پف کردن پلک بالای چشم را به همراه خواهد داشت.

پف پلک

نداشتن خواب کافی

خواب کافی خصوصا در شب مهمترین عامل سلامتی است. نداشتن خواب کافی می تواند یکی از عوامل مهم پف زیر چشم باشد که در این حالت بدن نمی تواند نمک بدن را به حالت متعادلی حفظ کند که در نتیجه آب در اطراف چشم تجمع می کند و باعث تورم چشم می شود. داشتن حداقل ۸ ساعت خواب کافی در طول شب نه تنها سلامتی شما را حفظ می کند بلکه شما را از بیماری های مختلفی در امان نگه می دارد.

گرمای محیط منزل

چشم ها در اثر حرارت و گرمای بیش از حد محیط، حساستر شده و بافت اطراف چشم ضخیم تر می شود که غشاهای مخاطی چشم را خشک می کند. از این رو محیط داخل خانه را معتدل نگه دارید تا باعث تحریک پذیری چشم و در نهایت تورم آن نشود.

عمل پف پلک

در مواردی که پف پلک با رعایت تمام نکات بهداشتی و مواردی که در بالا به آنها اشاره شد درمان نشود می توانید از عمل پف پلک استفاده کنید. این جراحی زیبایی می تواند برای درمان پلک مفید باشد و باعث درمان پف پلک باشد. به جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery ، جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery نیز می گویند.

پف پلک بالای چشم یکی از مشکلات و دغدغه هایی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که می تواند دلایل مختص به خودش را داشته باشد که در برخی مواقع با مراقبت های بهداشتی درمان می شود و گاهی هم با عمل پلک چشم برطرف می شود.



بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty



منبع: وب سایت دکتر رجبی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد