^^لیزر در جوانسازی پوست چقدر تاثیر دارد؟ برای درمان لکه های جای جوش از لیزر استفاده کنیم یا کرم؟

لکه‌های مقاوم به درمان در نواحی مختلف صورت مانند بینی و پیشانی وجود داشته باشد یا اینکه عوارض پیری زودرس به شکل چین و چروک، کدر، آویزان یا شل شدن پوست مشاهده شود، می‌توان از انواع  لیزر استفاده کرد. لیزری که برای لیزر جوانسازی پوست صورت Laser facial rejuvenation استفاده می‌شود، لیزر فرکشنال نام دارد. این لیزر بیشتر برای جای جوش‌ها، اسکارها و فرورفتگی‌های پوست استفاده می‌شود و برای جوان‌سازی در سنین بالای‌40‌سال مفید است. چنانچه بدون نیاز به جوانسازی از لیزر استفاده شود، هر چند که در دراز‌مدت اثری ازقبیل سرطان‌زایی، بدخیمی یا مشکلات داخلی برای بدن ایجاد نمی‌شود، ولی ممکن است عوارضی از‌قبیل سوختگی و آسیب رسیدن به الیاف زیرین پوست برجای بگذارد، بنابراین توصیه می‌شود تنها در موارد ضروری و پس از مشورت با متخصصان پوست و مو این کار را انجام دهید. طول درمان  لیزر جوانسازی پوست صورت  Laser facial rejuvenation به‌طور متوسط 4‌تا 6‌جلسه و فواصل درمان هر 30‌تا 40‌روز است.


بخوانید: هزینه لیزر جوان سازی پوست Laser skin rejuvenation cost



برای درمان لکه‌های جای جوش باید چه کار کرد؟ 

لیزر جوانسازی پوست   Laser skin rejuvenation بهتر است یا استفاده از کرم‌ها؟ لیزر درمانی در چند جلسه جوابگو است؟

اگر جای جوش‌های باقی‌مانده سطحی و کم‌عمق باشد، بهتر است از کرم‌های ترمیم‌کننده و لایه‌بردار به‌همراه روش‌های لایه‌برداری فیزیکی یا شیمیایی استفاده شود، ولی در مواردی که این جوشگاه‌ها عمیق و فرو رفته یا برجسته و گوشتی باشند، بهتر است از ابتدا از روش‌های جراحی و درمان لیزری سود جست. بهترین لیزر برای درمان این موارد در حال حاضر لیزر فرکشنال دی‌اکسید‌کربن (CO2)  است که به‌طور متوسط از 4‌تا 7‌بار درمان لیزری استفاده می‌شود و فواصل درمان نیز 4‌تا 6‌هفته یک‌بار است.

بخوانید: بهترین روش جوان سازی پوست صورت

  The best way to rejuvenate your face skin



پوست صورتم کک و مک دارد، پنج سال پیش پیلینگ انجام دادم ولی بعد از یک الی دو ماه دوباره کک و مک‌هایم بیشتر هم شد، آیا با جوانسازی پوست   Skin rejuvenation می‌شود این کک و مک‌ها را از بین برد، در‌مورد لیزر توضیح دهید؟

کک و مک‌ها معمولا ناشی از تجمع رنگدانه‌های پوستی و زیاد شدن این رنگدانه (ملانین) در پوست هستند و در اکثر موارد منشا ژنتیک و خانوادگی دارند. درمان این موارد با داروهای روشن‌کننده و روش‌های ساینده از‌قبیل میکرودرم ابریژن و پیلینگ شیمیایی گرچه موثر است، ولی به‌دلیل ذات درونی و استعداد پوستی افراد مبتلا، متاسفانه برگشت ضایعات پوستی نیز محتمل است. درمان لیزری اختصاصی این ضایعات پوستی لیزر کیوسوئیچ Nd:YAG است که با تمرکز نور لیزر در طول موج متناسب، رنگدانه ملانین موجود در این ضایعات را مورد هدف قرار داده و آن را متلاشی و تخریب می‌کند. سوختگی سطحی ناشی از این درمان طی چند روز بهبود یافته و نمای ظاهری پوست نیز پس از یک تا دو ماه طبیعی می‌شود. در انتها باید اشاره کرد که برخی کک و مک‌ها به لیزر نیز مقاوم‌اند و احتمال دارد که نیاز به تکرار درمان لیزری در آینده هم وجود داشته باشد.

clinicaria.com

+++++پروسه جراحی Labiaplasty

عمل لابیاپلاستی  labiaplasty  یک عمل جراحی پلاستیکی است که برای اصلاح مازلو، مچ دست و یا غیرمعمول بزرگ لگن کوچک استفاده می شود. ناهنجاریهای لگن می تواند موجب خجالت بسیاری از زنان شود. بیمارانی که برای این روش درخواست می کنند، معمولا لوب های طولانی را که خارج از لبه های بیرونی واژن vagina  قرار دارند، ایجاد می کنند. این نه تنها شرم آور است، بلکه می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، زیرا لگن در برابر لباس زیر خراب می شود. این وضعیت همچنین ممکن است برای زنان در طول فعالیت های جنسی ناراحت کننده باشد.


جراحی لابیاپلاستی   labiaplasty، دکتر Theunissen متخصص در عمل جراحی زیبایی و به ویژهلابیاپلاستی labiaplasty   ، که کمک می کند تا اندازه کوچکتر لگن یا لب های داخلی vulva را کاهش دهد. این روش لابیاپلاستی labiaplasty    صرفا زیبایی است و برای حذف یک گوه از بافت های لگنی بدون تاثیر بر قسمت های عملکرد واژن انجام می شود.


بزرگ شدن لابیاlabia یا نامتقارن هر دو شرایط مشترک در میان زنان است که در طول دوران نوجوانی آنها می توانند در نوجوانان دیر وقت رخ دهند. در حالی که ممکن است چندین علت بزرگ یا عدم تقارن وجود داشته باشد. شایع ترین آن شامل:


    بارداری و زایمان

    پیری - شبیه به شکست کلاژن است که موجب چروک می شود

    شرایط ارثی

    سایر ناهنجاریهای مادرزادی.


به منظور بهبود ظاهر و کاهش اندازه لگن، جراح پلاستیک Baton Rouge، دکتر تیلور Theunissen، انجام لابیاپلاستی labiaplastyبرای رسیدن به یک ظاهر رضایت بخش بهتر است.


کاندیداهای ایدهآل برای لایهبرداری و روشهای جوان سازی واژن زنانی هستند که:


    به دنبال لگن داخل مغز متقارن

    ناراحتی در طول رابطه جنسی داشته باشد

    در هنگام لباس پوشیدن لباس خود را در مورد ظاهر خود آگاه می کنند

    ترجیح می دهی یک چشنده تر، تر و تمیز تر به لبه های خود برسانید

    میخواهید اندازه مونس پبس خود را کاهش دهید



دکتر. رویکرد THEUNISSEN

جراح پلاستیک جراحی لابیاپلاستی   labiaplasty  در باتون روژ دکتر تیلور Theunissen


تکنیک جراحی لابیاپلاستی   labiaplasty  


آن دسته از زنان که در حال بررسی عمل جراحی زیبایی بینی در Baton Rouge یا در هر شهر هستند، ابتدا باید با جراح خود مشورت کنند. در حالیکه در گذشته روش درمان قطعی برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار گرفت. امروزه جراحان جراحی زیبایی مانند جراح پلاستیک Baton Rouge، دکتر تیلور Theunissen از تکنیک های زیبایی شناختی استفاده می کنند که نه تنها حجم لگن را کاهش می دهد، بلکه همچنین باعث محافظت از اعصاب در روند می شود، پس احساس بعد از روش. دکتر Theunissen می تواند رنگ طبیعی و کانتور ناحیه لک را حفظ کند، که باعث کم شدن زخم و ظاهر جذاب می شود.


جراحی لابیاپلاستی   labiaplasty


در طول عمل لابیاپلاستی  labiaplasty  ، دکتر Theunissen از یک ابزار پیشرفته جراحی به نام قیچی عددی برای تغییر شکل درونی لگن استفاده می کند. در این فرآیند یک گوه شکل V به لب های واژن vagina ایجاد می شود و برای کاهش میزان لب واژن برداشته می شود. در طی این روند، جراح قصد دارد به دقت کار کند تا لب ها را تغییر شکل داده و یا بازسازی کند، و زیبایی بیشتری را از آن لذت ببرند. در نهایت، سوزن های حل شده برای بستن برش استفاده می شود. روش دوم این است که از لیزر برای کاهش اندازه لگن استفاده کنید. این ثابت شده است که در بسیاری از بیماران یک روش موثر است، اما تنها در مواردی که نقص در لگن کم است، توصیه می شود.


در طول / پس از جراحی زیبایی واژن Vaginal Beauty Surgery


یک روش لیپوپلاستی معمولی به طور معمول طول می کشد حدود 1 تا 2 ساعت برای تکمیل، و عمدتا به پیچیدگی مورد بستگی دارد. این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و به ندرت برای بیمار نیاز به گذراندن یک شب وجود دارد. زنانی که از طریق روش جوانه زنی حیوانات استفاده می کنند، باید از تمام فعالیت هایی که ممکن است موجب خونریزی یا تورم در منطقه ای که در آن عمل می شود جلوگیری شود. این شامل شرکت در فعالیت های جنسی، تمرین، استفاده از تامپون ها، دوشیدن یا فعالیت های دیگر است که ممکن است باعث بروز طناب شود و موجب عوارض شود. جراح شما بعضی از دستورالعمل های شفا پس از عمل را توصیه می کند که شما را قادر می سازد فعالیت های عادی خود را طی سه تا چهار ماه پس از عمل جراحی بازگرداند. سوزن های استفاده شده از طناب خود حل کننده است، به این معنی که آنها خودشان را جدا می کنند. با توجه به اثربخشی این روش، زنان به دلیل تصویر بهبود یافته خود، افزایش سطح اعتماد به نفس خود را تجربه کرده اند.


لابیا چیست؟ labia

برنامه ریزی لابیاپلاستی خود را برنامه ریزی کنید


آزمایش خون و دیگر روشهای جوان سازی واژن ممکن است از 4000 تا 6000 دلار متغیر باشد، بسته به نوع بیمار و دامنه روش. از آنجا که مسائل بیش از حد حنجره و واژن می تواند درد و ناراحتی ایجاد کند، بیمه ممکن است شامل لابای پلاستیک و سایر روش های جوان سازی واژن، اما معمولا این کار را نمی کند. دکتر Theunissen با انجام آزمایشات آزمایشگاهی Labiaplasty، Revive Labiaplasty و سایر روشهای جوان سازی واژن در Baton Rouge، در اتاق مدرن خود، با پشتیبانی از کارکنان با تجربه و مجوز، که شامل تمام وقت بیهوشی برای اطمینان از مراقبت مطلوب برای هر بیمار.


• میانگین هزینه: 3600 دلار - 5000 دلار


• زمان بازیابی: 4-6 هفته


• میانگین زمان اجرا: 2 ساعت


• روش بازیابی محل: خارج از بیمار


• از کجا: اتاق عمل در دفتر


• بیمه: بیمه معمولا عمل لابیاپلاستی  labiaplasty را پوشش نمی دهد



بخوانید: عمل لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ Laser labiaplasty


لابیاپلاستی labiaplasty   به طور مرتب پرسیده شده است


آیا من باید یک جراح زیبایی یا کبد برای لابیاپلاستیک استفاده کنم؟

در حالی که OBGYN های زیادی وجود دارد که می توانند جوانه بزنند، آن ها عمدتا به عنوان یک روش زیبایی شناخته می شوند و در حالی که OBGYN واجد شرایط انجام لابیاپلاستی است و از جراحی خارج می شود، از جراحی خارج می شود، جراح زیبایی، از سوی دیگر نتیجه زیبایی شناسی را در نظر خواهد گرفت از روش نیز. این بیمار به نفع بیمار است؛ زیرا اطمینان حاصل می کند که حداقل بعد از این روش، زخم و یا تغییر رنگ ایجاد می شود و پس از انجام مراحل جوان سازی واژن، واژن به نظر می رسد و طبیعی است.


بخوانیدعوارض لابیاپلاستی چیست ؟ complications of labiaplasty   


مسائل حساسیت؟

همانند سایر روش های جراحی، درست بعد از عمل لیپوپلاستی، در اطراف این ناحیه وجود دارد. اما، اثرات موقت خواهد بود زیرا پوست و واژن واکنش سریع بهبود می یابند. همچنین مهم است که درک کنیم که عمل جراحی انجام شده توسط جراح پلاستیک باتون روژ، دکتر Theunissen، تنها در مورد واژن واکنش تاثیر می گذارد، در حالی که بیشتر حساسیت این ناحیه از طریق کلیتوری به وجود می آید. پس از تجربه جراحان لوازم آرایشی در Baton Rouge روش لاپاروسکوپی را انجام می دهند، پس از اتمام پروسه، عوارض جانبی کمتری از خود نشان می دهند، زیرا قادر خواهند بود در اطراف محل کار کار کنند و باعث کاهش حساسیت می شوند.


بخوانیدجوانسازی واژن چیست؟ laser vaginal rejuvenation


لابیاپلاستی labiaplasty   بر Intercourse تاثیر می گذارد؟

هنگامی که لایه برداری توسط یک جراح زیبایی ماهر انجام می شود، قطعا تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی شما خواهد داشت. از آنجایی که پوست ضخیم که در خارج از لبه های بیرونی رشد می کند ممکن است برای زنان در هنگام مقاربت ناراحت کننده باشد، داشتن لابیاپلاستی مطمئنا رابطه جنسی را لذت بخش تر می کند. در طی این مراحل، منطقه کلتورال محافظت می شود و اعصاب حسی حفظ می شود تا فعالیت های جنسی شما تحت تاثیر این روش قرار نگیرد.


بخوانیدمیل جنسی بعد از لابیاپلاستی


قبل یا بعد از بارداری؟

اکثر جراحان توصیه می کنند که زنان پس از بارداری کامل لگنی داشته باشند. با این حال، اگر داشتن لبه های بزرگ شده پرخاشگر و علت درد است، پس از عمل جراحی قبل از بارداری برنامه ریزی شده توصیه می شود. در صورتی که نتایج لابراتوپلاستی به علت حاملگی به خطر بیافتد، ممکن است روش دوم برای دستیابی به نتایج مورد نظر انجام شود


بخوانیدورم بعد از لابیاپلاستی را چگونه برطرف کنیم  swollen after labiaplasty


DR THEUNISSEN انجام هر گونه مراحل رفع وجینال دیگر؟

بله، دکتر Theunissen اجرا می کند:

• Clitoroplex - کاهش کلاهک خالص (ادامه مطلب در https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/female-genital-plastic-surgery/clitoral-hood-reduction)

• Vulvaplasty - کاهش ولوو و تغییر شکل

• واژینوپلاستی - سفت کردن دیواره های داخلی مهبل (واژن)، که اغلب پس از زایمان مسئله ای است.



drtplasticsurgery.com

#####متخصص جراحی فک،دهان،صورت چه کسی است؟


متخصص جراحی فک،دهان،صورت (jawbone oral facial surgeon) جراحیست که طیف وسیعی از بیماری‌ها، صدمات و نقوص سر و صورت و فک و گردن و طاق جمجمه، چه بافت نرم و چه بافت سخت ناحیهٔ دهان و فک و صورت را اصلاح می‌کند.ین رشته در ایران یکی از تخصص های دندانپزشکی است که پس از دوره عمومی ۵ سال طول دوره این تخصص می باشد.

انواع جراحی فک

نتایج جراحی فک Maxillofacial Surgery چیست

هزینه جراحی فک و صورت 


بسته به صلاحیت، متخصص جراحی فک،دهان،صورت ممکن است  نیاز به آموزش در رشته دندانپزشکی، جراحی و پزشکی عمومی داشته باشند. آموزش و صلاحیت در پزشکی ممکن است به صورت اختیاری انجام شود. جراحی دهان ، فک و صورت به عنوان یکی از تخصص های دندانپزشکی شناخته شده است. با این حال، در بسیاری از کشورها جراحی فک فوقانی یک تخصص پزشکی است که نیاز به گذراندن دوره های پزشکی و دندانپزشکی دارد.  با این حال، تمام جراحان دهان، فک و صورت باید مدرک تحصیلی در رشته دندانپزشکی را قبل از شروع فعالیت ها در زمینه جراحی دهان، فک و صورت به دست آورند.
موارد آموزشی

موارد آموزشی شامل جراحی های داخل دهانی کوچک (مینور)، جراحی اسیب های ترافیکی (تروما) ، جراحی عفونت های فک و صورت، جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت و جمجمه و گردن، جراحی تومور ها و کیست های خوش و بدخیم فک و صورت و گردن، جراحی نواقص مادرزادی و اکتسابی مثل شکاف کام و لب یک طرفه و دو طرفه، و جراحی هایی که در ناحیه دهان، فک، صورت، جمجمه و گردن قابل انجام میباشد. چهار فلوشیپ فوق تخصصی شامل جراحی کنسر دهان فک و صورت، جراحی فک و صورت کودکان، جراحی تروما فک و صورت و جراحی ترمیمی فک و صورت میباشد.



متخصص جراحی فک،دهان،صورت پس از آموزش باید توانایی اصلاح و بهبود  طیف وسیعی از بیماری ها و صدمات وارده بر سر، صورت ، فک ،  گردن و طاق جمجمه را در بافت نرم و بافت سخت ناحیه دهان وصورت بدست بیاورند.دامنه این تخصص بسیار وسیع است  و از کشیدن دندان تا درمان شکستگی های پیچیده صورت می باشد .


انواع جراحی فک



جراحی فک ممکن است بر روی فک بالایی، فک پایینی یا هر دو فک انجام شود.
جراحی فک بالا Maxillary surgery (استئوتومی فک بالایی).

جراحی فک بالا Maxillary surgery دهانی می‌تواند برای تصحیح ناهنجاری در گاز زدن، عقب رفتگی زیاد فک بالا یا گاز زدن باز انجام شود. در جریان این عمل، جراح دهان، استخوان بالای دندان‌های شما را می‌بُرد تا بتواند فک و دندان‌های بالایی شما را به سمت جلو بیاورد و در وضعیت مناسب و ردیف با دندان‌های پایینی قرار دهد. وقتی که فک‌های شما ردیف شد، جراح با استفاده از پیچ و صفحات استخوانی، استخوان فک را در وضعیت جدید خود محکم می‌کند.


فک پایینی (استئوتومی فک پایینی).

جراحی فک Maxillofacial Surgery توسط جراح دهان برای تصحیح عقب رفتگی بیش از حد فک پایینی انجام می‌شود. در طی این جراحی دهانی، جراح تعدادی برش‌ طولی در ناحیه پشت دندان‌های آسیاب و بر روی استخوان فک ایجاد می‌کند تا استخوان فک را به آرامی به سمت موقعیت صحیح و جدید خود بکشد و در آنجا استخوان را با استفاده از پیچ، محکم می‌کند تا در همین وضعیت بهبود پیدا کند.
جراحی چانه (جنیوپلاستی).

عقب رفتگی شدید فک را می‌توان با این روش اصلاح کرد. در این روش جراح دهان، استخوان چانه شما را می‌بُرد و آن را در وضعیت جدید خود محکم می‌کند (معمولاً جراحان دهان می‌توانند با انجام یک عمل جراحی همزمان، فک و ساختار چانه را اصلاح کنند.                                                         متخصص جراحی فک دهان صورت 3

اگر مشکل نامرتبی دندان‌های شما مادرزادی باشد، دلیل بر آن نیست که این مشکلات غیرقابل درمان هستند. امروزه متخصصان دندانپزشکی و ارتودنسی قادر هستند روندهای درمانی مناسبی را برای بهبود این مشکلات در پیش بگیرند و مشکل جلو بودن دندان‌های پایینی (under bite) با ارتودنسی فک پایین  قابل درمان است و دیگر یک مشکل همیشگی برای افراد نخواهد بود.





نتایج جراحی اصلاح فک چیست

جراحی ارتوگناتیک (جراحی فک Maxillofacial Surgery) یک عمل جراحی جدید یا یک حوزه جدید از جراحی‌های فک و صورت نیست. بلکه کاربردی کردن و اولین موارد انجام این نوع جراحی به دهه‌های بسیار قبل بر می‌گردد. البته جدیدترین فناوری مورد استفاده در این جراحی در حدود ۳۰ سال پیش معرفی شد.

به دلیل بهینه‌سازی و نوآوری‌هایی که به طور مداوم در زمینه ابزارها و فنون مورد استفاده در این روش عرضه می‌شود، امروزه درمان بیماران با استفاده از این جراحی بسیار ایمن‌تر، راحت‌تر و مطمئن‌تر از قبل انجام می‌شود. عمل‌های جراحی فک که روزی به بیش از ۱۰ ساعت زمان برای انجام آن نیاز بود، امروزه توسط متخصص جراحی فک،دهان،صورت در کمتر از ۳ تا ۴ ساعت انجام می‌شود. همچنین با وجود آنکه در گذشته لازم بود بیمار برای انجام این جراحی ۴ تا ۶ روز در بیمارستان بستری شود و حتی مدتی را هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری باشد، اما امروزه بیمار می‌تواند در روز بعد از انجام عمل از بیمارستان ترخیص شود.    


                            نتخصص جراحی فک دهان صورت 5
هزینه جراحی فک و صورت 

هزینه جراحی فک با توجه به نوع مشکل بیمار در مشاوره اولیه تعیین می شود و معمولاً هزینه جراحی بر اساس نوع مواد اولیه، تجهیزات و نوع مشکل بیمار محاسبه می شود .توجه داشته باشید در صورتی که بخواهید اطلاع کامل تری از هزینه جراحی فک داشته باشید حتماً نیاز است به پزشک متخصص جراحی فک،دهان،صورت مراجعه شود تا بعد از معاینه و بررسی وضعیت بیمار می تواند اطلاعات دقیقی به او بدهد .





در ادامه باید گفت که هزینه جراحی فک به صورت متغیر برای هر بیمار با توجه به چند پارامتر محاسبه میشود.در زیر به اختصار به این موارد اشاره میکنیم:
هزینه مدل جراحی:

 قبل از جراحی پزشک معالج یک مدل از جنس گچ را میسازد تا در اتاق عمل از آن برای جانمایی درست فک استفاده کند، که این مدل شامل هزینه است.
هزینه اتاق عمل و بیمارستان:

 برای هر عمل جراحی این هزینه ها وجود دارد. بیمار بعد از جراحی فک یک شب را در بیمارستان میماند و فردای آن روز از بیمارستان مرخص میشود.


هزینه پیچ و پلاک فک :

 هنگامی که جراح استخوان های فک را جدا میکند، نیاز دارد تا بوسیله این ابزارها جای فک را محکم کند که این اقلام شامل هزینه هستند.



مطالب مرتبط: عکس جراحی فک  Photo of jaw surgery



   بعد از جراحی فک و دهان ، دوره بهبودی آن چقدر طول می کشد ؟

به دلیل پیشرفتی که در تکنولوژی های امروزی از جمله دندانپزشکی داشته است، بعد از جراحی فک و دهان جای زخم بروی دهان باقی نمی ماند .

معمولا آن هایی که در گذشته جراحی فک و دهان انجام می دادند ، به مدت 7 هفه دندان هایشان را با سیم می بستند تا استخوان های فک جوش بخورند . به همین دلیل ، در این مدت نمی توانستند دهانشان را باز کنند . پس در گذشته یک مشکل اساسی حساب می شده زیرا بعد از جراحی به خاطر ناراحتی های حاصل از جراحی ، بیمار باید احساس راحتی داشته باشد .

در روش های نوین امروزی در جراحی ، برای اینکه فک ثابت نگه داشته شود ، از پیچ و پلیت هایی استفاده می شود که به بیماران اجازه می دهد بتوانند بلافاصله بعد از عمل ، حرکات عادی فکین را از سر بگیرند ، مثل صحبت کردن ، خمیازه کشیدن یا سرفه کردن. فقط از بیمار خواسته می شود یک رژیم سبک مثل سوپ ، پوره سیب زمینی و غذاهای نرم داشته باشند. تقریبا دوره این رژیم 6 هفته می باشد تا زمانی که استخوان های فک بدون فشار جوش بخورند و بهبود پیدا کنند .

 

مطالب مرتبط: مراقبت های بعد از عمل جراحی فک Post-jaw care


   انواع جراحی های دهان فک و صورت چه می باشد ؟

  • جراحی های داخل دهانی کوچک ( مینوز نامیده می شود )
  • جراحی های ترمیمی و زیبایی فک و صورت یا جمجمه و گردن
  • جراحی های عفونت های فک و صورت
  • جراحی های آسیب های تروماتیک
  • کشیدن دندان در شرایطی که جای آن دشوار می باشد
  • جراحی تومورها و کیست های خوش خیم و بدخیم فک وصورت
  • جراحی های ناحیه دهان، فک، صورت، گردن و جمجمه
  • جراحی نواقص مادرزادی و اکتسابی مثل شکاف لب و کام ( لب دو طرفه و یک طرفه )

 


   آیا قرار دادن ایمپلنت های دندانی هم نیاز به جراحی فک دارند ؟

جراحان در مناطقی که احساس می کنند استخوان نیاز دارد قرار داده شود و سپس ایمپلنت های دندانی انجام شود ، می توانند از این روش استفاده کنند .

چنین جراحی در صورت لزوم و برای ایجاد تغییر در بافت اطراف لثه و ایجاد یک ظاهر زیبا و طبیعی تر انجام می شود .جراح دهان به وسیله ترمیم هایی که به جهت زیبایی انجام می دهد ، و با برنامه ریزی جلو می رود ، ابتدا ترمیم های جدید خودش را انجام داده سپس سراغ ایمپلنت دندان در جای مناسبش و از پیش تعیین شده می رود .

 


   جراحی فک Maxillofacial Surgery در صورت تشخیص و ارزیابی پاتولوژیک

جراحان فک و دهان ، بیماران مبتلا به کیست های خوش خیم و تومورهای دهان صورت ، سرطان های بدخیم دهانی ، سرطان سر و گردن ، عفونت های شدید حفره دهان و غدد بزاقی فک و گردن را مورد جراحی قرار می دهند .

 

 


   جراحی به منظور بازسازی فک

معمولا بر اثر صدمات وارده به استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت ، که به دلیل حذف استخوان ها یا کیست و تومور به وجود آمده اند ، جراحان کیست ها و تومورهای به وجود آمده را بررسی می کنند و فرم و عملکرد درست سابق آن را بازسازی می کنند . جراحی اصلاحی هم که صورت می گیرد ، برای بازگرداندن فرم و عملکرد به منطقه فک و صورت می باشد که اغلب با استفاده از پوست ، استخوان ، اعصاب و بافت های مختلف از دیگر قسمت های بدن انجام می شود .

 


تمامی سوالاتی که ذهن شمارا در زمینه
 جراحی فک مشغول کرده را از وب سایت  سپیدیار بپرسید.

 

f-dentalclinic.ir


doctorpage.info

‍ پ عوارض لیزر کردن موهای زائد چیست؟

در مدتی که از معرفی لیزرها برای لیزر موهای زائد Laser Hair Removal گذشته است ثابت شده برای درمان نواحی وسیع پوشیده از مو هیچ روشی بهتر از لیزر نیست. باید توجه داشت بعضی متخصصان معتقدند به جای از بین بردن موهای زائد برای همیشه  Removing hair forever  بهتر است اصطلاح کاهش موهای زائد را به کار برد.



لیزر موهای زائد Laser Hair Removal چیست؟

لیزر نوری تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی که در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تخریب سلولهای سازنده مو میشود و به همین دلیل است که هرقدر مو ضخیمتر و مشکی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحتتر از بین می رود. در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن کمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی کمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر مو کمتر می شود.

کدام بیماران برای لیزر بدن Laser body مناسب تر هستند؟

بیمار ایده آل، بیماری است که پوستی روشن اما مویی مشکی و ضخیم داشته باشد. انتظاراتش واقع گرایانه بوده و اختلال هورمونی نداشته باشد. هرچند که با پیشرفت هایی که در زمینه لیزر   Laser و روشهای سرد کردن پوست به وجود آمده است بیمارانی که پوستهای تیره تر دارند را هم می توان به شکل موثری درمان کرد. در مورد موهای بلوند، سفید یا قرمز کاهش دائمی موهای زائد غیرممکن است.

اگرچه رشد این موها را می توان با انجام لیزر گاه تا 3 ماه هم به تاخیر انداخت اما معمولا با همان تعداد و ضخامت و رنگ قبل مجددا رشد می کنند، بنابراین این افراد درصورت تمایل می توانند با انجام لیزر هر 3 ماه، رشد موهایشان را تنها کنترل کنند.


ابتدا در مورد انجام لیزرهای قبلی، دفعات آنها و نتایج آنها صحبت می شود:
چه مراحل و بررسی هایی قبل از انجام 
رفع موهای زائد   Removing excess hair باید صورت بپذیرد؟

وجود اختلالات هورمونی و علائمی که به نفع آنها وجود دارد (مثل نامنظمی سیکل قاعدگی، ریزش موی سر، جوشهای مکرر صورت و سابقه نازایی): از آنجا که اختلالات هورمونی در بسیاری از بیماران پرمو دیده می شود حتما بیمار باید از این جهت بررسی شود و گرنه درمان با لیزر تاثیر نداشته و به درازا خواهد کشید.

مصرف بعضی داروها که میتوانند منجر به رویش موهای زائد شوند : کورتونها، هورمونها و مینوکسیدیل این داروها باعث رشد موهای زائد می شوند. در این بیماران لیزر اثر مناسب را نخواهد داشت.

وجود بعضی بیماریها مثل پسوریازیس، لیکن پلان، ویتلیگو (برص): در این بیماران احتمال پیدایش ضایعات در محل لیزر وجود دارد.

سابقه اسکار هیپرتروفیک یا کلوئید (گوشت اضافه محل عمل): انجام لیزر در این بیماران احتمال دارد ،سبب ایجاد اسکار هیپرتروفیک شود و بهتر است انجام نگیرد.

سابقه تبخال مکرر: در این بیماران از 24 ساعت قبل تا یک هفته بعد از لیزر باید داروهای ضدتبخال مثل آسایکلوویر استفاده شود.

سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی: در صورتی که بیمار جوش چرکی یا هر کانون عفونی دیگری در محل لیزر مو داشته باشد باید تا زمان درمان آن عفونت لیزر به تعویق بیفتد.

برنزه بودن(tanning): به هر روشی که فرد باعث برنزه شدن پوست خود شده باشد، اعم از آفتاب گرفتن یا سولاریم، احتمال سوختگی پوست و ایجاد لک به دنبال لیزر بسیار زیاد است. در این بیماران بهتر است درمان تا زمان از بین رفتن رنگ به تعویق بیفتد و در این مدت بیمار از ترکیبات ضدلک و ضدآفتاب استفاده کند.

وجود تاتو یا خال یا کک و مک در محل لیزر: از آنجا که انجام لیزر مو می تواند باعث کمرنگ شدن این ضایعات شود باید از قبل به بیمار در مورد این مسئله تذکر داد.

مصرف ایزوترتینویین (نوعی ترکیب vita مثل راکوتان که برای درمان جوشهای مقاوم به کار میرود): اگر بیمار از این دارو استفاده می کند چون باعث حساس شدن شدید پوست به نور لیزر و افزایش احتمال سوختگی و اسکار و لک میشود حداقل 6 ماه باید لیزر مو را به تعویق انداخت.


بیشتر بخوانید:لیزر الکساندرایت Alexander's laser

مصرف داروهای حاوی طلا: این داروها در بعضی بیماران رماتیسمی به کار می روند و نباید در این بیماران لیزر انجام داد.

سابقه بیماریهایی مثل لوپوس: این بیماریها پوست را به نور حساس می کنند و بهتر است لیزر در آنها انجام نشود. هرچند که هیچ مدرکی دال بر صدمه به جنین در لیزر مو وجود ندارد اما بهتر است در بیماران باردار لیزر را به تعویق بیندازیم.

چه تعداد جلسه برای درمان لیزر موهای زائد Laser Hair Removal کافی است؟

پاسخی قطعی به این سؤال نمی توان داد چون بسته به فرد و محل مورد درمان تعداد جلسات متفاوت است. مثلا لیزر موهای صورت بیشتر از ناحیه زیر بغل طول می کشد و در کل به طور متوسط 7-3 جلسه درمان لازم است ولی ممکن است بیشتر یا کمتر طول بکشد و درصورت وجود زمینه اختلالات هورمونی به درازا می کشد.



علائم تأثیرلیزر موهای زائد Laser Hair Removal  چیست؟

کاهش تعداد موها

کاهش سرعت رشد

نازک شدن موها

کمرنگ تر شدن موها که همه اینها منجر به طبیعی تر شدن منظره محل درمان می شود


عوارض

سوختگی 
لک 
عفونت 
عدم جواب 
فولیکولیت و آکنه



چه آمادگیهایی برای انجام لیزر باید داشت؟

6 هفته قبل: بیمار از کندن مو به وسیله موم و الکترولیز خودداری کند اما می تواند از تراشیدن یا کرمهای موبر استفاده کند. آفتاب گرفتن ممنوع است و باید از ترکیبات ضدآفتاب استفاده کند. بیمارانی که پوست تیره تر دارند باید از کرمهای روشن کننده استفاده کنند.

روز قبل: ناحیه مورد درمان را بتراشد به نحوی که تنها یک میلیمتر از نوک مو از پوست بیرون باشد. اگر بیمار سابقه تبخال دارد مصرف آسایکلوویر را شروع کند.

روز درمان: برای 1.5-1 ساعت کرم بی حس کننده حاوی لیدوکائین و پریلوکائین استفاده میشود. اگر ناحیه مورد درمان بزرگ باشد برای جلوگیری از عوارض این داروها از پماد پیروکسیکام استفاده می کند.



برای کاهش درد و عوارض لیزر الکساندرایت  Alexander's laser از چه روشی استفاده میشود؟

به غیر از ترکیبات بی حس کننده و ضد درد ضمن لیزر از روشهای مختلفی برای سرد کردن پوست استفاده می شود. این روشها شامل استفاده از ژل سرد، هوای سرد، شیشه های سرد و اسپری سردکننده است. در میان این روشها ژل سرد کمترین تاثیر را دارد و اسپری سردکننده موثرترین است.


فاصله جلسات با دستگاه لیزر دایود  diode laser  از هم چقدر است؟

بسته به محل لیزر دارد و بین یک تا 2 ماه است. بهترین معیار فاصله بین لیزرها، زمانی است که طول می کشد تا تعداد قابل توجهی از موها در بیاید. بیمار ایده آل، بیماری است که پوستی روشن اما مویی مشکی و ضخیم داشته باشد. انتظاراتش واقع گرایانه بوده و اختلال هورمونی نداشته باشد


بخوانید:اطلاعات مهم درباره ی رفع موهای زائد اندام تناسلی مردان  Men's reproductive hair 


مراقبت های بعد از لیزر Laser Aftercare؟

ممکن است ورم و قرمزی در محل وجود داشته باشد که گذاشتن یخ می تواند سبب کاهش آن شود. معمولا نیازی به استفاده از مسکن نیست. گاهی اطراف ریشه موها دلمه میبندد که 10-7 روز طول می کشد، در این موارد از پمادهای آنتیبیوتیک استفاده میکنیم تا دلمه ها بریزند. ممکن است رشد موی لیزر شده یک تا 2 هفته بعد از لیزر هم ادامه پیدا کند بعد از آن بریزد. بیمار باید از آفتاب پرهیز کند زیرا به خصوص در افراد با پوست تیره تر ممکن است 3-2 ماه طول بکشد تا اثر برنزه کننده آفتاب از بین برود و در این بین شکل درمان بیمار را به تعویق بیندازد. باید توجه داشت در بعضی بیماران که سابقه عوارض لیزر مو وجود دارد یا به عللی احتمال عوارض در آنها بیشتر است، می توان از تست استفاده کرد. در این حال بیمار یک نقطه را لیزر می کند و یک هفته بعد ویزیت می شود که اگر مشکلی نداشت درمان را شروع می کنیم.


قیمت لیزر
 Laser cost

هزینه لیزر  Laser cost 

لیزر موهای زائد در اصفهان   Laser Hair Removal

 لیزر موهای زائد در شیراز   Laser Hair Removal

بهترین مرکز لیزر موهای زائد مشهد  Laser Hair Removal

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در مشهد   Laser Hair Removal

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران    Laser Hair Removal

 

**********جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

از نظر زیبایی شناسی، چشم ها مهم ترین بخش صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالت هیجانی و خلقی وی هستند و متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اعضای بدن علائم پیری را نشان می دهند.

 عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا «بلفاروپلاستی» نامیده می شود برای برداشتن پوست اضافی، برداشتن پف پلک ها و در مواردی اصلاح گودی آن ها طراحی شده و هدف اصلی آن جوان سازی چهره افراد است.

بهترین کاندیداهای جراحی زیبایی پلک کسانی هستند که حداقل 35 سال سن دارند و شل شدن و آویزان شدن پوست پلک ها یا پف زیر چشم باعث تغییرات ناخوشایند در چهره آن ها شده است (البته در موارد استثنایی افراد جوان تر که به دلایل خاص مشکلات فوق را پیدا کرده اند نیز می توان تحت عمل جراحی قرار داد.)

برای بلفاروپلاستی بدون جراحی No surgical blepharoplasty لازم است که فرد به طور کلی سالم بوده و بیماری خاصی نداشته باشد. شخص باید انتظارات واقع بینانه و معقولی از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد و در این خصوص دیدن تصاویر قبل و پس از جراحی سایر افراد و احیانا مشورت با افرادی که قبلا جراحی شده اند می تواند کمک کننده باشد.

باید توجه داشت که جراحی بلفاروپلاستی Blepharoplasty این موارد را بهبود نمی بخشد:

1. حلقه های سیاه اطراف چشم

2. چروک های اطراف پلک و بین دو ابرو و پیشانی (برای اصلاح این موارد تزریق بوتوکس روش مناسبی است.)

3. افتادگی ابرو که به طور همزمان با عمل جراحی بلفاروپلاستی یا به طور جداگانه در یک جلسه دیگر به جراحی نیاز دارد.


قبل از بلفاروپلاستی Blepharoplasty یک معاینه دقیق چشم پزشکی ضروری است. تعیین قدرت بینایی، بررسی وضعیت لایه اشکی، بررسی حرکات چشم و اعصاب حرکتی و حسی چشم و صورت، بررسی وضعیت ابروها و قرینه بودن آن ها از جمله معایناتی است که باید انجام شوند.

در صورت وجود بیماری خاص یا حساسیت دارویی و یا مصرف داروی خاص باید به پزشک معالج اطلاع داده شود. لازم است داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین و مشابه آن طبق نظر پزشک معالج از 10 روز تا 2 هفته قبل از عمل قطع شوند.

قبل از عمل باید وضعیت سیستمیک شخص بررسی شده، آزمایشات خون مورد نیاز انجام شود و در صورت تشخیص بیماری خاص باید بررسی و در صورت نیاز با متخصص مربوطه مشاور شده و تحت درمان قرار گیرد.


بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty


معمولا جراحی پلک Eyelid surgery به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد و تقریبا همیشه جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود. در موارد بسیار استثنایی بسته به وضعیت بیمار و در صورت صلاحدید پزشک، ممکن است جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

 

* جراحی پلک فوقانی

در جراحی پلک فوقانی، پوست اضافی، عضله و کیسه های چربی (که به صورت پف کردگی خصوصا در قسمت های داخلی تظاهر می کند)، بر اساس امکانات و انتخاب جراح توسط چاقوی جراحی، لیزر یا امواج رادیویی برداشته می شوند. به علاوه در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می توان آن را در حین عمل اصلاح کرد.

جراحی پلک فوقانی باعث بهبودی شکل و موقعیت پلک فوقانی شده و اگر پوست اضافی یا افتادگی پلک باعث محدودیت میدان دید شده باشد، آن را نیز برطرف می کند و در مجموع ظاهری جوان تر به فرد می بخشد. می توان عمل جراحی بالا کشیدن ابرو را نیز همزمان با جراحی پلک فوقانی انجام داد.

بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery

در اغلب موارد جراحی پلک تحتانی به منظور اصلاح پف زیر پلک انجام می شود. در برخی موارد این نتیجه با برداشتن چربی های اضافی، در برخی موارد فقط با جابه جایی یا پخش آن ها و گاهی با تلفیقی از هر دو روش به دست می آید. در بیشتر موارد، عمل با ایجاد برشی در پشت پلک تحتانی (در سمت ملتحمه) صورت گرفته و در انتها نیازی به بخیه کردن نیست. در صورت وجود پوست اضافی و شلی پوست، در زیر خط مژه ها برش داده شده و از این طریق پوست و احیانا عضله اضافی برداشته می شوند و محل برش با بخیه های ظریف دوخته می شود. در جراحی پلک تحتانی نیز می توان از لیزر یا امواج رادیویی استفاده کرد. مزیت استفاده از لیزر و امواج رادیویی بستن هم زمان عروق خونریزی دهنده حین برداشتن بافت است، در نتیجه احتمال خونریزی حین و پس از عمل و خطرات احتمالی آن را کاهش می دهد.


مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

در پایان جراحی پف چشم محل برش و بخیه ها با پماد چرب می شود و نیازی به پانسمان و بسته شدن چشم وجود ندارد. پس از آن که اثر داروی بی حس کننده از بین رفت، ممکن است احساس کنید که پلک ها تحت کشش و دردناک هستند. این حالت معمولا خفیف است و با مصرف مسکن های رایج برطرف می شود. در صورت بروز هرگونه درد شدید یا کاهش دید حتما با پزشک خود تماس بگیرید. عموماً توصیه می شود که پس از 24 تا 48 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید و سرتان را بالا نگه دارید (برای خوابیدن هم چند بالش زیر سر بگذارید.) پس از 48 ساعت درصورت وجود کبودی از کمپرس گرم استفاده کنید. این اقدامات به کنترل ورم و کبودی محل عمل کمک زیادی می کند.

میزان ورم و خون مردگی محل عمل در افراد مختلف متفاوت است و معمولا ورم و کبودی بعد از چند روز به حداکثر رسیده و بین دو تا چهار هفته برطرف می شود. یک تا دو هفته پس از عمل پلک ها ترشحات خفیف یا حالت چسبندگی دارند. مصرف قطره های مناسب به رفع این حالات کمک می کند. در روزهای اول پس از عمل جراحی ممکن است اشک ریزش، حساسیت به نور و تغییرات گذرای بینایی (مثل تاری دید خفیف یا دوبینی) ایجاد شود که به تدریج برطرف می شود. بخیه ها معمولا شش تا هشت روز بعد از عمل کشیده می شوند و پس از برداشتن بخیه ها، تورم پلک ها کم کم فروکش می کند و فرد ظاهر بهتری پیدا می کند.



* زمان انجام فعالیت های عادی و روزمره

اکثر افراد پس از دو روز می توانند مطالعه کرده و به فعالیت های معمول خود بپردازند. پس از شش تا هشت روز که همه بخیه ها برداشته شدند و محل زخم جوش خورد می توان فعالیت های ورزشی سبک را شروع کرد. از این زمان با صلاحدید پزشک می توان از مواد آرایشی برای پنهان کردن کبودی و محل برش استفاده کرد. معمولا بین سه تا چهار هفته پس از جراحی، چشم ها به آفتاب، باد شدید و گرد و غبار حساس هستند. در این مدت بهتر است از یک عینک آفتابی بزرگ و مناسب استفاده شود.

بعد از دو هفته می توان فعالیت های سنگین مانند برداشتن اشیا سنگین از زمین و یا ورزش های قدرتی را انجام داد.

عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

هر بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty میتواند عوارضی داشته باشد. با توجه به اینکه پلک ها در ارتباط با چشم و بینایی فرد می باشند، توصیه می شود عمل جراحی پلک توسط همکاران فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود. مسلماً در دست جراح با تجربه عوارض این جراحی به مراتب کمتر است. چشم پزشکان ماهر بیمارستان چشم پزشکی نور در انجام هرچه بهتر این روش با دقت فراوان سعی در ارائه عالی ترین خدمات به مراجعه کنندگان دارند.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از: دوبینی یا تاری خفیف دید، تورم و کبودی پلک ها و اطراف آن ها (که اغلب شدت آن در دو طرف متفاوت است)، عدم تقارن محل برش در دو طرف، جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها. این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم برطرف می شوند.

پس از جراحی پلک Eyelid surgery در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملا بسته نمی شوند. این حالت معمولا خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود. استفاده از قطره اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند، اما اگر این حالت شدید باشد و منجر به بازماندن پلک به مدت زیاد شود می تواند باعث ایجاد خشکی و زخم قرنیه شده که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی اصلاح انجام گیرد.

در موارد بسیار نادری در جراحی پلک Eyelid surgery های تحتانی ممکن است پس از عمل، خونریزی شدید اتفاق بیفتد و با فشار آوردن بر عصب بینایی باعث کاهش دید شدید و دائمی شود. برای پیشگیری از این عارضه فرد باید در ساعت های اولیه پس از عمل، از خم کردن سر و فعالیت های سنگین پرهیز کند و در صورت بروز هرگونه درد شدید یا کاهش دید به سرعت توسط چشم پزشک معاینه شود.

در مورد باقی ماندن جای بخیه (اسکار ناحیه عمل) باید توجه داشت که آشنایی جراح با آناتومی عروق و اعصاب و نسوج حیاتی این نواحی بسیار مهم است. چنانچه برش ظریف و در چین طبیعی بالای پلک داده شود، آثار قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و محل برش معمولا سه تا شش ماه رنگ صورتی دارد و پس از این مدت به صورت یک خط ظریف سفید در می آید و به تدریج محو می شود. در پلک تحتانی چنانچه پوست اضافه نداشته باشد و فقط پف آلودگی در نتیجه بیرون زدگی چربی باشد، از طریق داخل پلک تحتانی (trans conjuctival) عمل خواهد شد و هیچ گونه بخیه ای نخواهد داشت. در صورت وجود پوست اضافی، برش در زیر خط مژه ها و در محلی خواهد بود که اثر قابل ملاحظه ای بر جای نمی گذارد.

بلفاروپلاستی Blepharoplasty سعی می کند که پس از جراحی، دو طرف کاملا مشابه باشند، اما گاهی اوقات و ندرتا به علت اختلاف روند ترمیم در دو طرف، ممکن است قرینگی کامل ایجاد نشود.

در مورد برگشت این مشکل با افزایش سن، باید توجه داشت این مسئله در افراد مختلف متفاوت است و همانطور که نمی توان جلوی افزایش سن را گرفت، نمی توان به طور کامل جلوی تغییرات بافتی و شل شدن پوست با گذشت زمان را گرفت، اما می توان با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت های پوستی تا حدی آن را کنترل کرد.


*مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

از حدود دو هفته قبل از عمل از داروهایی مثل آسپرین، بروفن، ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مُسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کدئینه استفاده کنید.

1. قبل از ورود به اتاق عمل حتما آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.

2. 24 ساعت تا 48 ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور می توانید چند تکه یخ را در کیسه فریزر ریخته، در کیسه را بسته و پس از قرار دادن یک گاز استریل روی زخم، آن را روی پلک ها و اطراف چشم های خود قرار دهید. بعد از 48 ساعت برای رفع کبودی های احتمالی از کمپرس گرم استفاده کنید.

3. طی دو روز اول بعد از عمل هنگام دراز کشیدن بهتر است بالش زیر سر شما بلندتر باشد تا شیب بدنتان بیشتر شود. این کار باعث می شود کبودی و تورم پلک ها به حداقل برسد.

4. داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک معالج مصرف کنید.

5. شش تا هشت روز بعد از عمل طبق توصیه پزشک معالج برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید.


 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery

بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery

بلفاروپلاستی بدون جراحی No surgical blepharoplasty

بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty

عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids