666هزینه و قیمت پیکرتراشی شکم در تهران

لیفت بازو arm lift روشی موضعی برای لاغری است که از آن در سراسر دنیا استفاده می­شود. این روش کاملاً بی­ خطر است و عوارض بسیار کمی دارد. همچنین سلامت آن از طرف سازمان FDA آمریکا تأیید شده است. نکتۀ بسیار مهمی که در این روش برای لاغری وجود دارد، این است که در آن امکان برگشتن چربی­ها از بین می­رود و همینطور عوارضی مثل کبودی، درد و تورم که در سایر روش­های جراحی لاغری معمولاً وجود دارد، در این روش از بین رفته است. قیمت پیکرتراشی شکم به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • برای حذف حجم زیادی از چربی های بدن، لیپوماتیک، امن ترین و اثربخش ترین روش درمانی است.
  • عمل آبدومینوپلاستی برای صاف شدن شکم از طریق حذف چربی ها و پوست اضافه شکم بسیار مفید است.
  • عمل لیپوماتیک بازو  arm lift با اسکالپتور ، برای حذف چربی های کوچکتر اثربخشی بالایی دارد.
  • عمل لیزر لیپولیز اثربخشی و ایمنی بالایی دارد.

تمام این ها، ویژگی های عمل های پیکرتراشی بود که هر کدام می تواند برای یک هدف مفید باشد. ممکن است شما به دنبال کاهش وزن چشمگیر باشید تا بتوانید از لباس هایی با سایز کوچکتر استفاده کنید یا ممکن است پس از زایمان، مایل باشید به استایل قبلی خود بر گردید.

هر دلیلی که داشته باشید، روش های پیکرتراشی و حذف چربی به شما برای رسیدن به هدفتان کمک خواهد کرد.

آیا لیپوماتیک بازو  arm lift برای شما مناسب است؟

گاهی، علیرغم ورزش ها و رژیم های غذایی سخت شما، چربی های مقاوم در برخی نقاط بدن وجود دارد که به راحتی قابل آب شدن نیست و به همین دلیل روند کاهش وزن و کاهش سایز شما به تاخیر خواهد افتاد.

پزشکان معتقدندن بیماران نسبتاً جوان که حجم پوست مناسبی در ناحیه شکمی دارند و دارای مقادیر زیادی چربی های زیر پوستی هستند، بهترین کاندیدا برای عمل براکیوپلاستی arm lift و لیپوماتیک هستند.

به عبارت دیگر، اگر شما ورزش می کنید و غذای سالمی دارید اما هنوز حجم زیادی چربی در بدن خود دارد، لیپوماتیک عمل مناسبی برای شما است. در این صورت پوست شما نیز زودتر به حالت طبیعی بر خواهد گشت و نگران افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک نیز نخواهید بود.

دوران نقاهت لیپوماتیک بازو  arm lift بسیار کوتاه است و به استراحت کمی پس از عمل نیاز است. یکی دیگر از مزایای لیپوماتیک به جای ماندن اسکار بسیار کوچک است. در صورتی که جراح شما حرفه ای باشد، ممکن است برخی از برش ها را بپوشاند.

درباره لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics بیشتر بدانید


قیمت پیکرتراشی شکم

قیمت پیکرتراشی شکم

معایب لیفت بازو arm lift

مراجعه به یک جراح پلاستیک و لاغری ماهر و باتجربه بسیار اهمیت دارد. در غیر اینصورت ممکن است نتیجه دلخواه را از عمل خود نگرفته و حتی دچار ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک شوید.

لیپوماتیک یک روش برای کاهش وزن یا حذف پوست اضافه نیست. شما باید بدانید که اضافه وزن، افزایش سن و بارداری در طول زمان می تواند نتیجه عمل لاغری شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در بسیاری از موارد عمل لیپوماتیک با عمل های جراحی لاغری دیگر ترکیب می شود تا بهترین نتیجه به دست آید. مواردی وجود دارد که پزشک جراح، عمل لیپوماتیک و آبدومینوپلاستی را برای دستیابی به بهترین نتیجه ترکیب می کند.

چه زمان به عمل آبدومینوپلاستی Abdominal lipomatics بپردازیم؟

عمل آبدومینوپلاستی Abdominal lipomaticsیا تامی تاک، فرآیندی است که در خلال آن، پوست و چربی اضافه از ناحیه شکم و ماهیچه های سفت دیواره شکم جدا می شود. پزشکان معتقدند عمل آبدومینوپلاستی برای خانم هایی که یک یا چند زایمان داشته اند بسیار مناسب است.

در عمل تامی تاک ، بافت های چربی، پوست اضافه و استرچ مارک های زیر شکم حذف می شود. یکی از مزایای مهم عمل تامی تاک این است که این عمل می تواند شکم و نواحی میانی بدن را دوباره شکل داده و بخصوص زنان را به استایل قبل از بارداری شان باز گرداند.

باید توجه داشته باشید که عمل پیکرتراشی تامی تاک برای زنانی که قصد بارداری دارند مناسب نیست. ماهیچه هایی که در خلال عمل آبدومینوپلاستی ساخته شده اند می توانند در طول زایمان جدا شوند. بنابراین بهتر است تا زمانی که دیگر قصد و توانایی باردار شدن را ندارید صبر کنید.

عمل لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics برای افرادی که قصد حذف چربی و پوست اضافه شکم و شکل دادن و صاف کردن شکم را دارند بسیار مناسب است.

تکنیک های خاصی در عمل تامی تاک به کار گرفته می شود: تامی تاک کامل برای نواحی بالا و پایین شکم مناسب است. اگر چربی کمی در زیر شکم خود دارید که باید حذف شود، یا اگر فکر می کند شکم شما باید کمی کوچکتر شود، بهتر است از مینی آبدومینوپلاستی استفاده کنید.

درباره بیشتر بدانید

معایب آبدومینوپلاستی

آبدومینوپلاستی نیز، مانند لیپوماتیک روشی برای کاهش وزن نیست. این روش برای افرادی مناسب است که به یک وزن ثابت رسیده اند و تمایل به حذف چربی  اضافه از دیواره شکمی خود هستند.

عمل مینی تامی تاک اسکار کمی به جا می گذارد اما عمل آبدومینوپلاستی کامل اسکار بزرگتری را از یک پهلو تا پهلوی دیگر بر روی شکم باقی می گذارد. بسیار مهم است که برای پرداخت قیمت پیکرتراشی صرفه جویی نکنید، بلکه به جراحی مراجعه کنید که خط برش نازکی را زیر خط بیکینی شما قرار دهد تا به راحتی قابل مشاهده نباشد.

نکته منفی دیگر، دوران نقاهت است. شما می توانید ۱۰ الی ۱۴ روز پس از عمل به کار و فعالیت روزانه خود بپردازید. همچنین بیماران باید به دقت نکات و توصیه های مراقبت بعد از عمل را دنبال کنید.

علاوه بر این، بیماران باید تا ۶ هفته از فعالیت های فیزیکی سنگین خودداری کنند تا محل برش و بافت های آسیب دیده بهبود یابند.

لیزر لیپولیز

در عمل لیپولیز از یک فیبر اپتیکی نازک زیر پوست که حامل اشعه لیزر است استفاده می شود تا بافت های چربی را ۹۰۰ درجه گرم کرده و باعث ذوب شدن آن ها شود.

این عمل به دقت بسیار بالایی نیاز دارد.

هزینۀ لیپوماتیک یا پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics چقدر است؟

یکی از عواملی که افراد در جراحی­های زیبایی یا تناسب اندام به آن توجه می­کنند و ذهنشان را درگیر می­کند، هزینه و قیمت این کار است. این روزها با به وجود آمدن تنوع و گوناگونی در روش­های لاغری و تبلیغات رنگارنگ و زیاد در این زمینه که هر کدام قیمت­های متنوع خودشان را دارند و گاهی تفاوت قیمت­ها با یکدیگر بسیار زیاد و نامعقول هم هست، افراد در انتخاب­هایشان دچار شک و تردید می­شوند و نمی­توانند از بین هزینه­ها و قیمت­های پیشنهادی موجود، یکی را انتخاب کنند.

کسی که می­خواد پیکرتراشی کند باید بداند که پیشنهادهای کمترین هزینه­ها که گاهی خیلی هم تعجب­آور و غیرعادی است، فریب و کلاهبرداری است. باید توجه کنید که اگر می­خواهید از روشی بهداشتی و مناسب استفاده کنید که برگشت­پذیر نباشد و مشکلات جسمی دیگری برای شما پیش نیاورد و عوارض کمتری هم داشته باشد، باید با مشورت با پزشکان و تحقیق، بهترین روش و مرکز و بهترین و مناسب­ترین قیمت را انتخاب کنید.

عمل زیبایی پیکرتراشی

عمل زیبایی لیفت بازو arm lift

لازم به ذکر است که تبلیغاتی که در آن به استفاده از داروهای لاغری و پک­ها و… توصیه می­کنند، بهداشتی نیستند و عوارضی مثل ایجاد اختلالات در معده و مشکلات پوستی و… را خواهند داشت. طبیعی است که هزینه­های انجام لیپوماتیک یا پیکرتراشی با توجه به دستگاه­هایی که مورد استفاده قرار می­گیرد و همچنین هزینه­های پزشک و کلینیک و… نسبت به سایر روش­های دیگر لاغری گران­تر و بالاتر است؛ ولی در عوض اثرگذاری آن هم طولانی­مدت و تقریباً دائمی است، برگشت­پذیر نیست و تقریباً تمام این پیکرتراشی­ها با موفقیت انجام می­شود و به انتها می­رسد.

هزینۀ تقریبی پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics در تهران چقدر است؟

این روش هزینه­ های مختلف و متفاوتی دارد و به عوامل مختلفی مثل مقدار و میزان چربی، قسمتی که چربی در آن قرار دارد، پزشک متخصص، کلینیکی که عمل در آنجا انجام می­شود، تجهیزات مورد استفاده و… بستگی دارد؛ ولی قیمت لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics به طور تقریبی آن توسط کلینیک تعیین می شود.

حذف توده چربی اضافی در نواحی شکم و پهلو می تواند عملی باشد که فرد را دچار استرس کند. اغلب، رژیم های لاغری و ورزش به تنهایی برای حذف این حجم از چربی ها کافی نیستند. در این موارد، بسیاری از افرادی که به دنبال روش های مناسب زیبایی اندام و لاغری هستند، از لیپوساکشن استفاده می کنند که تقریباً معروف ترین عمل جراحی لاغری و زیبایی در دنیا از دهه ها پیش است. لیفت بازو arm lift یا لیپوساکشن امن، روشی جدیدتر است که می تواند چربی های ناحیه هدف را به صورت دقیق و مطمئن حذف کند.

استفاده از روش های پیکرتراشی شکم به همراه عمل های جراحی پلاستیک دیگر نظیر (یا تامی تاک) و عمل جراحی کوچک کردن سینه می تواند منجر به زیبایی اندام و جوانسازی پوست شکم فرد شود.

بهترین کاندیدای پیکرتراشی شکم

بهترین کاندیدای عمل پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics

قبل از اینکه بیماران اقدام به انجام عمل لیپوماتیک، بادی جت یا لیپوساکشن نمایند، بهترین کاندید انجام این عمل باید توسط متخصص جراحی پلاستیک تشخیص داده شود. بهترین کاندیدای عمل پیکرتراشی شکم و پهلو کسی است که دارای سلامتی کامل بوده، دارای بیش از ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن (نسبت به وزن ایده آل خود بر اساس bmi بدنی) باشد و چربی های اضافه قابلیت حذف با روش های رژیم غذایی و ورزش را نداشته باشد. زنان و مردان با سن بیشتر از ۱۸ سال که دارای شرایط فوق برای عمل های جراحی لاغری باشند می توانند از روش لیپوماتیک یا هر روش دیگری جهت پیکرتراشی شکم استفاده نمایند.

چه کسانی برای عمل لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomaticsمناسب نیستند؟

  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که از لحاظ سلامت کامل جسمانی دارای مشکل هستند
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده می کنند و مجاز به ترک این داروها در هفته های منتهی به عمل نیستند.
  • افرادی که به لیدوکائین مورد استفاده در عمل حساسیت دارند.

هزینه عمل تامی تاک

هزینه عمل لیفت بازو arm lift

نتایج مورد انتظار از عمل لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics

عمل لیپوماتیک و سایر عمل های پیکرتراشی، روشی برای کاهش وزن نیست و نمی توانند خطوط استریا و سلولیت و کشیدگی پوست را حذف کنند. این عمل تنها می تواند توده های مجتمع و کوچک چربی را حذف کند. در اغلب موارد، حدود ۴٫۵ کیلوگرم چربی می تواند از محل هدف عمل حذف شود. یک کاندیدای ایده آل برای عمل پیکرتراشی، به وزن ایده آل نزدیک است اما قصد زیبایی اندام و پیکر خود را دارد.



https://www.irannovinclinic.com

666پیکر تراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک چگونه انجام می شود

دلیل اصلی پیکرتراشی به روش  لیپوماتیک lipomatic  (Liposculpture) کاهش وزن نیست بلکه حالت دهی دوباره به بدن است. معمولا از این روش برای نقاطی استفاده می کنند که با ورزش و رژیم لاغر نمی شوند. این نواحی در خانم ها بیشتر قسمت ران و باسن و در آقایان قسمت های شکم، کمر و پشت می باشند.

پیکر تراشی پیشرفته مردان به روش لیپوماتیک _ کلینیک

پیکر تراشی به روش  لیپوماتیک lipomatic 

اگر سلامت کلی شما خوب است و از دیدن مقداری خون نمی ترسید، می توانید پیکرتراشی به روش لیپوماتیک را بدون آزمایشات اولیه انجام دهید. در غیر این صورت پیشنهاد می شود آزمایشات پزشکی، رادیوگرافی و تست خون صورت گیرد.

اگر ویتامین مصرف می کنید با پزشک خود در میان بگذارید تا ماده جایگزین مناسب را برایتان تجویز نماید. معمولا دکتر به شما توصیه می کند از اهدا خون حداقل تا 10 روز قبل از لیپوماتیک پرهیز نمایید.

پس از درمان، ناحیه زخم با باند الاستیک پوشانده می شود بنابراین مهم است که قبل از آن فشار خود را بگیرید تا پس از درمان مشکلی از بابت بسته شدن زخم به وجود نیاید.

مراحل پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

روز عمل لیپوماتیک پس از خوردن صبحانه باید در کلینیک حاضر شوید. باند مخصوص به خود را همراه داشته باشید. قبل از درمان از شما عکس گرفته می شود. برخی تست های پیش عملیاتی صورت می گیرد که ضربان قلب و فشار خون شما را اندازه گیری می نمایند. سپس دکتر به دقت مکان هایی که باید درمان شوند را علامت گذاری می کند.

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و در صورتی که مایل باشید از مسکن درون رگی استفاده می شود. محلول بی حس کننده از طریق خراشی که حدوداً 3میلی متر طول دارد تزریق می شود. چربی ها متورم شده و مولکول های چربی به مایع تبدیل می شوند. سپس این چربی مایع شده با استفاده از سوزن مکیده می شود. چربی از نواحی که قبل از درمان توسط دکتر علامت گذاری شده بودند برداشته می شود. در صورت لزوم تا انتهای آزمایش می توانید بایستید، این کار بر اثرات گرانشی غلبه می کند. خراش ایجاد شده به قدری کوچک است که احتمال وجود هرگونه جای زخم بسیار پایین می باشد. پس از آن برای مدتی در اتاق بازیابی باقی خواهید ماند و بر روی تخت مناسب استراحت خواهید کرد. تا ساعاتی پس از لیپوماتیک احساس بهتری پیدا می کنید و قادر هستید به سر کار بروید اما به یاد داشته باشید پس از لیپوماتیک تا چند روز رانندگی نکنید. همچنین توصیه می شود به هنگام شب تحت مراقب باشید.

لیپوماتیک شکم _ کلینیک

پس از  لیپوماتیک lipomatic  ناحیه درمان شده به شدت با بانداژ بسته می شود تا مانع از خونریزی، تورم و درد شود. بسته به اینکه چه قسمت هایی از بدن تحت درمان قرار گیرد، ممکن است از بانداژهای مختلفی استفاده گردد. ممکن است لازم شود 3-4 هفته پس از درمان از بانداژ استفاده گردد. جای زخم و تورم حداقل طی 7 الی 10 روز پس از لیپوماتیک از بین می روند.

به دلیل اینکه ممکن است از جای زخم تا چند روز خون بیرون بیاید بهتر است آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از عفونت های احتمالی جلوگیری گردد. در صورتی که قسمت بزرگ تری از بدن تحت درمان قرار گیرد نیاز به بازیابی بیشتری است و دوران مراقبت طولانی تری خواهد داشت.

عوارض جانبی پیکرتراشی به روش  لیپوماتیک lipomatic  (عوارض لیپوماتیک)

زخم، سوزش، تورم و بی حسی دائمی در اطراف ناحیه تحت درمان

ممکن است در قسمت هایی که کانال مکش وارد شده کمی بریدگی و خراش ایجاد شود

کشیدگی یا خشک شدگی پوست پس از درمان.

تغییر رنگ موقت پوست

نامتقارن شدن سطح پوست قسمتی که درمان شده

از بین رفتن عصب و پوست. گرمای حاصل از عملیات لیپوماتیک ممکن است قسمتی از پوست و بافت بدن را بسوزاند و عصب آن قسمت را از بین ببرد.

عوارض لیپوماتیک :


ممکن است بدن فرد نسبت به مواردی واکنش نشان داده و دچار عارضه های بسیار سطحی و ناچیز بشود که عبارتند از :

حساسیت به لیدوکایین :

 این مشکل در کسانی که سابقه ای از حساسیت به این ماده یا مواد مشابه داشته اند قابل شناسایی و پیشگیری می باشد.

خونریزی و کبودی :

این مشکل در کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می کنند دیده می شود. برای جلوگیری از این امر نیاز است تا یک یا دوهفته قبل از جراحی مصرف را قطع نمایند.


عفونت :

عفونت محل عمل در لیپوماتیک ممکن است در شرایطی که کلینیک یا اتاق عمل مجهز نباشد و استرلیزه نباشد اتفاق بیافتد. البته این عارضه با رعایت شرایط کامل استریلزاسیون در کلینیک و نیز ضدعفونی مناسب آن توسط بیمار زیاد رخ نمی دهد مگر آنکه بیمار دچار بیماری های مزمن همراه با کاهش سیستم ایمنی مانند دیابت شدید، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و .. بوده و یا از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند کورتون ، داروهای ضد سرطان استفاده نماید.


مسمومیت با داروهایی که در لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص لیدوکایین :

البته در صورتی این داروها تاثیرگذار می باشند که به مدت طولانی مصرف گردند و مصرف کوتاه مدت آنان بی تاثیر است. نیاز است تا جراح از مصرف این نوع داروها مطلع باشد و موارد مورد نیاز را قبل از جراحی لیپوماتیک یادآوری نماید.

طولانی شدن مدت زمان درمان :

یکی از دلایل مخالفت با لیپوماتیک، طولانی بودن طول درمان است که این امر خستگی پزشک را در پی دارد. ضمن اینکه حذف چربی ها به دقت بالایی نیاز دارد و پزشک خسته نمی تواند به خوبی از عهده این کار برآمده و در نتیجه لاغری با لیپوماتیک با خطرات زیادی مواجه می شود که البته این ایراد کاملا مردود است و می توان گفت، پزشک در صورتی که تشخیص دهد بیمار به حذف چربی ها نیاز دارد، برای درمان، جلسات را بیشتر کرده تا جلسه درمان طولانی نشود. همچنین اگر درمان تنها در یک جلسه باشد، پزشک می تواند در میانه کار استراحت کرده و مجدد کار خود را آغاز کند.

صدمه به بدن بیمار :

در گذشته از دستگاه های قدیمی همچون لیپوساکشن استفاده می شد که در آن امکان آسیب به قسمت هایی همچون عروق خونی، رگ ها، اعصاب و ماهیچه بالا بود و در نتیجه بیماران به دلیل ترس از آسیب های این دستگاه کمتر به استفاده از آنها تمایل داشتند. این در حالی است که در دستگاه لیپوماتیک تدابیر ایمنی و سلامتی بیمار اندیشیده شده و تلاش شده تا با تعبیه سنسور در قسمت کانولا، صدمات لاغری موضعی به حداقل ممکن برسد. کانولا به دلیل داشتن سنسور تنها چربی های اضافه را حذف کرده و در نتیجه زمان برخورد با سایر قسمتهای بدن متوقف می شود.

آسیب به سیستم امنیتی بدن بدلیل استفاده از امواج :
دستگاه
پیکر تراشی sculpture surgery با ارتعاشات و لرزش هایی که در کانولا ایجاد می کند، سلول های چربی را تخریب می کند. این در حالی است که مقدار کمی امواج اولتراسون ایجاد کرده که میزان آن خفیف است و هیچ خطری سلامتی بیمار را تهدید نمی کند.

خطر آمبولی شدن بدن بیمار :

آمبولی عارضه ای که در گذشته به دلیل پیشرفته نبودن دستگاه های لاغری موضعی رخ می داد. در این عارضه پس از اینکه چربی های به حالت مایع تبدیل می شد، وارد بدن شده و رگ های خونی را مسدود می کرد. به تبع ممکن است فرد به نقص عضو دچار و یا رگ های قلب او مسدود و در نتیجه به مرگ بیمار منجر شود. اما اینکه لیپوماتیک موجب این عارضه می شود یا خیر باید گفت سلول های چربی که از این طریق ذوب می شوند، به سرعت از بدن خارج می شود. البته این کار به میزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. زمانی که پزشک بتواند با سرعت عمل بالا چربی های مایع را به سرعت خارج کند، از ورود آنها به بدن بیمار جلوگیری می شود.

درد و خونریزی در زمان درمان :

با توجه به میزان برشی که برای تخریب سلول های چربی ایجاد می شود، کمترین میزان خونریزی و درد رخ می دهد. البته بیمار نباید تا ۲ هفته قبل از انجام لیپوماتیک از داروهایی همچون اسپرین و وارفارین استفاده کند زیرا این داروها میزان خونریزی در زمان جراحی را افزایش می دهد. همچنین اگر خونریزی زیاد باشد، بیمار با مصرف داروی اپی نفرین می تواند از آن جلوگیری کند.

زخم ناشی از پیکر تراشی sculpture surgery :
جای زخم ناشی از لیپوماتیک بسیار کوچک و ظریف بوده و مراقبت های پس از جراحی نیز در سرعت بهبودی آن موثر است. به این معنا که اگر بیمار تمامی تجویزات و توصیه های پزشک را رعایت کند، زخم در مدت کوتاهی درمان می شود.

برگشت مجدد چربی ها :
دستگاه لیپوماتیک می تواند به راحتی سلول های چربی را به حالت مایع درآورده و از بدن خارج کند. این امر به تغییر سایر بدن و لاغری موضعی می انجامد. اما اینکه بتوان با اطمینان گفت لیپوماتیک روش برگشت ناپذیر است، تردید وجود دارد. به عبارتی هیچ روشی که بتواند برای همیشه چربی های اضافه را حذف و از رشد مجدد آنها جلوگیری کند، وجود ندارد. بلکه این مراقبت های پس از جراحی است که مانع از بازگشت مجدد چربی های اضافه می شود.

امروزه اضافه وزن و چاقی به عنوان یک معضل، سلامت نسل بشر را تهدید می‏کند. چاقی موجب بروز بیماریهایی از جمله ناراحتی‏ ها‎ی قلبی، افزایش کلسترول خون، بالا رفتن قند خون، خطر ابتلا به سرطان و ... می‏شود. برای کاهش وزن راه‏ها‎ی مختلفی وجود دارد. برخی تمایل دارند تا از راه‏ها‎یی همچون ورزش، پیاده رویی، رژیم‏ ها‎ی غذایی و ... وزن خود را کاهش دهند. این روش‏ها‎ اگر چه به عنوان مطمئن ترین راه‏ها‎ی کاهش وزن عنوان می‏شوند اما نیازمند صرف وقت زیاد می‏باشند. به این معنا که برای کاهش وزن از طریق ورزش یا رژیم غذایی باید یک مدت طولانی انتظار کشید و در عین حال سختی‏ها‎ و مشقت‏ها‎ی طی کردن مسیر نیز به آن اضافه می‏شود. از سوی دیگر هیچ رژیم غذایی و ورزشی برای لاغری موضعی وجود ندارد.

انواع روش های لاغری

اگر چه بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام، اصلاح سبک زندگی و در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب، پرهیز از خوراکی‌های پرکالری و چرب و افزایش تحرک روزانه می‏باشد اما برخی افرادی که از اضافه وزن رنج می‏برند، وقت کافی برای لاغر شدن از طریق مسیرهای طبیعی ندارند و یا از توانایی آنها خارج است. به همین دلیل به دنبال روش‏ها‎ی جایگزین هستند. پیکر تراشی sculpture surgery یکی از شیوه‏ ها‎ی جدید علم پزشکی است که در جهت پاسخ به نیاز این دسته از بیماران، شکل گرفته است. 

پیکر تراشی

در پیکر تراشی sculpture surgery حذف چربی ‏ها‎ی اضافه ، بدون آسیب رساندن به نقاط حساس بدن از جمله ماهیچه، بافت‏ها‎ی عروقی و عصب مد نظر می‏باشد از سوی دیگر کاهش سایز بدن هدف اصلی آن می‏باشد. در این شیوه لاغری ، فرد در مدت کوتاهی به وزن رز خود دست پیدا می‏کند. این روش به صورت موضعی انجام می‏شود بدین معنا که برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می‏برند، روش مناسبی نیست چرا که تمامی نقاط بدن آنها نیازمند خارج کردن چربی بوده و این کار یک خطر برای سلامتی محسوب می‏شود . در واقع پیکرتراشی برای هر فرد در یک یا چند ناحیه استفاده می‏شوند و برای افرادی که از انباشته شدن چربی اضافی در بعضی نقاط بدن مثل غبغب و پهلوها یا ران‌ها و باسن یا شکم ناراضی‌اند ، کاربرد دارد. افراد چاق باید از روش جراحی چاقی استفاده نمایند.

اگر چه بسیاری پیکر تراشی را معادل لیپوماتیک می‏دانند، اما باید گفت تمامی روش‏ها‎ی کاهش چربی‏ها‎ی اضافه بدن، زیر مجموعه پیکر تراشی محسوب می‏شوند. در زیر به بررسی تمامی زیر شاخه‏ ها‎ی پیکر تراشی می‏پردازیم.

روش  لیپوماتیک lipomatic 

پیکر تراشی sculpture surgery یک روش برای خارج نمودن چربی‏ها‎ی اضافه می‏باشد. در روش لیپوماتیک چربی ‏ها‎ی اضافه از بدن خارج می‏شود بدون اینکه به بافت اصلی بدن آسیبی وارد شود. در این روش، جراح نقش اصلی را ایفا می‏کند و همچون یک مجسمه ساز، پیکرتراشی بیمار را بر عهده می‏گیرد. یکی از نکاتی که بیماران باید به آن توجه نمایند، بهبود شرایط فعلی می‏باشد. این در حالی است که انتظارات و توقعات آنها از لیپوماتیک بالا است. از این رو رعایت مواردی همچون ورزش، رژیم غذایی مناسب، خودداری از پرخوری و ... از جمله نکاتی است که پس از عمل باید مد نظر بیماران قرار بگیرد تا از برگشت به حالت قبل جلوگیری شود. 

پیکر تراشی

روش لیپوساکشن 

لیپوساکشن یا مکش چربی‌های مازاد بدن به سه روش دیگر دسته بندی می‏شود که عبارتند از؛ لیپوساکشن مکانیکی، لیپوساکشن اولتراسونیک و لیپولیز لیزری.


لیپوساکشن مکانیکی یا تورکسی

در این روش ابتدا محل مورد نظر با ترکیبی از سرم نمکی و داروی بی‌حسی و نیز منقبض کننده عروق، متورم و محل مورد نظر بی‌حس می‏شود تا رگ‌های آن منقبض و باریک گردد. این کار به منظور کاهش صدمات در حین جراحی انجام می‏شود. سرم نمکی نیز موجب متورم شدن سلول‌های چربی و آزاد شدن چربی درون آنها می‏شود. این چربی‌ها توسط لوله‌های باریک تراشیده شده و همزمان به داخل دستگاه ساکشن انتقال می‏یابد. حفظ تعادل مایعات بدن یکی از نکات مهم در زمان پیکرتراشی به وسیله لیپوساکشن می‏باشد. زمانی که حجم لیپوساکشن افزایش پیدا کند، امکان به هم خوردن تعادل مایعات بدن نیز بیشتر می‏شود. 

 لیپوماتیک lipomatic  مکانیکی

این شیوه پیکرتراشی به واسطه بی‌حسی موضعی صورت می‏گیرد و در نواحی کوچک از جمله غبغب و یا سینه آقایان که به بیهوشی نیاز ندارند، قابل استفاده می‏باشد. بعد از اتمام کار، مکانی که در آن عمل صورت گرفته، بین 12 تا 24 ساعت بی حس می‏ماند و به مسکن نیاز ندارد. اگر بیمار بیهوش نشود و در عین حال میزان 5 لیتر چربی ساکشن شود، ممکن است دچار آمبولی شود. یکی از معایب این روش امکان شل و آویزان شدن پوست و تورم محل جراحی می‏باشد. کاهش سایز بدن تا یکسال پس از جراحی ادامه دارد. در این مدت پوشیدن گن‏ها‎ی مخصوص الزامی است.

لیپوساکشن اولتراسونیک

این روش به لیپوساکشن مکانیکی شباهت زیادی دارد با این تفاوت که برای تراشیدن چربی‌ها از دستگاه اولتراسوند استفاده می‌شود و هزینه آن به مراتب بیشتر است. روش کار به سهولت انجام می‏شود. همچنین در این روش به دلیل تورم، استفاده از شکم بند و گن‏ها‎ی مخصوص ضرورت دارد. 

لیپوساکشن لیزری یا لیپولیزر

در این روش برای تراشیدن چربی‌ها از نیروی لیزر استفاده می‌شود و به علت هزینه بالای دستگاه لیزر، قیمت آن نسبت به لیپوساکشن اولتراسونیک گران‌تر می‏باشد. در لیپوساکشن لیزری، تراشیدن چربی با حجم کمتر از CC500 به ساکشن نیاز ندارد و چربی‌ها از طریق کبد و کلیه‌ها دفع می‌گردد. در صورتی که حجم چربی بیشتر از CC500 باشد، باید به طور هم‌زمان ساکشن چربی‌ها نیز صورت بگیرد.

 کاهش درد و کاهش میزان آویختگی و شل بودن پوست از جمله مزایای این روش می‏باشد. همچنین میزان کبودی پوست پس از عمل تا حدی زیادی کاهش یافته می‏یابد. برش‏ها‎ کوچک است و میزان انرژی لیزر بر اساس میزان شتاب دست جراح تنظیم می‌شود.  

کرایولیپولیز

در این روش از سرمای شدید برای شکستن سلول‏ ها‎ی چربی استفاده می‏شود. در کرایولیپولیز، سلول‌های چربی تا حد زیادی تخریب می‏شوند و سپس سرما موجب فریز شدن آن در مرکز بافت می‏شود. در نهایت چربی‏ها‎ شکسته و وارد خون می‏شوند که از راه ادرار از بدن خارج می‏گردند. در این روش امکان ایجاد عارضه‌های پوستی از قبیل تاول و قرمزی وجود ندارد. در حالی که روش لیپوساکشن نمی تواند در افراد با بیماریهای قلبی ـ عروقی، کبدی و کلیوی انجام شود، این روش هیچ محدودیتی برای بیماران ندارد.






پیکر تراشی چیست  what is sculpture

لیپوماتیک چیست  what is lipomatics

پیکرتراشی  sculpture surgery

پیکرتراشی بدن   Body sculpture

عوارض لیپوماتیک  Lipomatic complications 

مراقبت های بعد از پیکرتراشی  post lipomatic care  

لیپوماتیک تهران   lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

لیپوماتیک تهران  lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

پیکر تراشی تهران  sculpture surgery

 پیکر تراشی در تهرانwhat is sculpture

لیپوماتیک در مشهد sculpture surgery

لیپوماتیک مشهد  what is sculpture

لیپوماتیک در اصفهان  sculpture surgery

لیپوماتیک شیراز what is sculpture

لیپوماتیک در شیراز  sculpture surgery 

لیپوماتیک چیست    what is lipomatics

لیپوماتیک چیست  what is lipomatics

https://www.clinichairtransplantation.com

http://www.darmansara.com


https://www.clinichairtransplantation.com