22کاشت مو3

زمانی که برای انجام کاشت مو Hair transplantation   تصمیم گرفتید احتمالاً به برنامه‌های پس از عمل جراحی فک خواهید کرد. احتمالاً لحظه شماری می‌کنید تا دوستان و آشنایان شما، موهای پرپشت و جدید شما را ببینند. در همین زمان شما باید عمل جراحی کاشت مو را انجام داده و مراقبت‌های لازم را به عمل آورید تا عمل شما موفقیت آمیز باشد.

الرت

بالاخره بعد از کلی خون‌ دل خوردن تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید عمل کاشت مو Hair transplantation   انجام دهید. چیزی که شما در ذهنتان دارید این است که به‌زودی ظاهری بی‌نقص و موهایی پرپشت خواهید داشت، اما متأسفانه همه‌چیز به این سادگی نیست و باید مراقبت‌ها و توصیه‌های بعد از کاشت مو که توسط پزشک به شما داده می‌شود را جدی بگیرید. در ادامه توصیه‌های مهمی در مورد اقدامات و مراحل بعد از کاشت مو و نحوه‌ی به حداقل رساندن عوارض کاشت مو زنان    women's hair transplants را در کلینیک سیب سرخ خواهید خواند:

پس از انجام عمل کاشت مو Hair transplantation   چه انتظاراتی باید داشت؟

کاشت مو


دستورالعمل‌های پس از انجام جراحی باید به دقت رعایت شوند. در اکثر افراد پس از گذشت ده روز از عمل کاشت مو نتایج آن به ندرت قابل شناسایی خواهند بود. به بیمار داروهایی برای تورم در زمان انجام جراحی داده می‌شود ولی برخی از بیماران همچنان شاهد تورم بر روی پیشانی بوده که تا روی پل بینی و اطراف چشم‌ها ادامه پیدا می‌کند. در صورت بروز این مشکل، تورم تقریباً همیشه تا پایان هفته‌ی اول از بین خواهد رفت. موی کاشته شده تقریباً 10 هفته پس از انجام عمل جراحی شروع به رشد خواهد کرد. رشد کامل موها در 6 ماه زمان زیادی است و با این حال ممکن است رشد موها تا یک سال نیز زمان ببرد. در چند ماه اول پس از انجام عمل جراحی کاشت مو و قبل از رشد موهای جدید ممکن است شاهد ریزش موهای خود باشید. به همین دلیل ممکن است منطقه‌ی تحت درمان قرار گرفته تا مدتی کم پشت‌تر از حالت عادی به نظر برسد. این یک حالت موقتی است. موهایی که دچار ریزش می‌شوند تقریباً هم زمان با موهای جدید کاشته شده شروع به رشد خواهند کرد و نیازی به نگرانی در این مورد نخواهد بود.

روند عادی برای انجام عمل کاشت مو Hair transplantation  


کاشت مو



جدول زیر روند عادی برای انجام عمل کاشت مو را نشان می‌دهد. معمولاً موارد ذکر شده در این جدول در افراد مختلف تا حد زیادی متفاوت خواهند بود بنابراین در صورتی که این روند به طور دقیق برای شما اتفاق نیفتاد نگران نباشید.

پس از جراحی

منطقه‌ی کاشت مو

منطقه‌ی برداشت مو

روز بعد از جراحی

موهای خود را به آرامی ولی به طور کامل بشویید تا پوست سر
شما از خون و لخته‌های خون پاک شود

باید انتظار مقداری درد و بی حسی را در این منطقه داشته
باشید

روز 2 – 3

پوست سر شما پوسته پوسته شده و مقداری قرمز شدن پوست نیز
دیده می‌شود. ممکن است تورم بر روی پیشانی ظاهر شود.

درد در محل برداشت مو باید از بین رفته باشد ولی ممکن است
مقداری بی حسی در منطقه ادامه پیدا کند.

روز 4 – 6

در صورت وجود تورم شدید ممکن است تا پل بینی و یا تا
اطراف چشم‌ها و گونه‌ها ادامه پیدا کند

تنها در منطقه‌ی برداشت مو می‌توان لخته‌های خونی روی
زخم‌ها را با استفاده از دوش آب به طور مستقیم پاک کرد.

پایان هفته‌ی اول

تورم معمولاً از بین رفته است. قرمزی پوست محو شده و یا
از بین رفته است. موهای کاشته شده شبیه به ریش یک هفته‌ای
به نظر می‌رسند.

ممکن است مقداری لخته‌ی خونی روی زخم‌ها باقی مانده باشد
که می‌توان به طور مستقیم آن‌ها را جدا کرد (تنها در
منطقه‌ی برداشت مو)

روز 10

پیوندها به طور دائمی در محل خود محکم شده و نمی‌توان
آن‌ها را خارج نمود. لخته‌های خونی باقی مانده را می‌توان
جدا کرد. بیماری می‌تواند همانند قبل به طور عادی از
شامپو، برس و شانه استفاده کند. بیمار باید توسط پزشک
معاینه شود.

منطقه باید عادی به نظر برسد به جز در جاهایی که موهای
نزدیک به هم برداشته شده‌اند.

پایان هفته‌ی دوم

موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند

طول موها در منطقه‌ی برداشت مو همانند یک مدل موی بسیار
کوتاه به نظر می‌رسد

پایان هفته‌ی سوم

موهای کاشته شده به ریزش ادامه می‌دهند. بیمار می‌تواند
موهای خود را کوتاه کند

طول موها در منطقه‌ی برداشت مو همانند یک مدل موی کوتاه
به نظر می‌رسد

پایان ماه اول

فولیکول‌ها وارد فاز استراحت می‌شوند. ظاهر شما بسیار
شبیه به قبل از انجام عمل خواهد شد. بیمار در این مرحله
می‌تواند موهای خود را رنگ کند


ماه 2 – 5

موهای کاشته شده به شکل موهای بسیار نازک شروع به رشد
می‌کنند. کل موهای ریخته شده و یا بخشی از آن شروع به رشد
مجدد می‌کنند.


ماه 6 – 9

موها قابل پیرایش هستند ولی رشد و ضخیم شدن آن‌ها ادامه
دارد. تغییرات جزئی در بافت موها ممکن است مشاهده شود.


ماه 10

بیمار تحت معاینه‌ی پزشک قرار می‌گیرد. در صورت نیاز به
یک جلسه‌ی درمانی دیگر، در مورد آن گفتگو خواهد شد.


1 سال

نتیجه‌ی نهایی عمل کاشت مو قابل مشاهده خواهد بود.


1 – 2 سال

ممکن است موها پرپشت‌تر شوند. هرگونه تغییر در بافت موها
به حالت عادی باز می‌گردد.





مراقبت پس از عمل کاشت مو Hair transplantation  



کاشت مو


دستورالعمل‌های ارائه شده برای بعد از عمل جراحی کاشت مو تهران  Hair transplantation  توسط هر جراح متفاوت خواهند بود. در زیر به برخی از نکات کلی برای مراقبت پس از عمل اشاره می‌کنیم:

مراقبت شب اول

از لمس پیوندها با دست‌های خود خودداری کنید. توصیه می‌شود که به مدت 3 شب پس از انجام عمل جراحی به هنگام خوابیدن سر خود را بالاتر از سطح عادی و بر روی یک بالش اضافه قرار دهید. به شما یک اسپری داده خواهد شد که باید در خانه از آن استفاده کنید.

دوش گرفتن


کاشت مو

شما می‌توانید 24 تا 36 ساعت پس از انجام عمل جراحی از یک شامپو با pH مناسب استفاده کنید. پس از خیس کردن موهای خود با استفاده از یک کاسه (آب دوش نباید به طور مستقیم به سر شما برخورد کند) مقداری کف بر روی دست‌های خود درست کنید و به آرامی آن را با استفاده از کف دست خود بر روی منطقه‌ی مورد درمان بمالید. در مناطق دیگر سر ازجمله منطقه‌ی برداشت مو می‌توانید به طور عادی و با استفاده از انگشتان خود منطقه را شستشو دهید. لخته‌های خونی روی زخم‌ها را نکنید. در روز پنجم پس از انجام عمل جراحی (برخی از جراحان مدت بیشتری را توصیه می‌کنند) می‌توانید اجازه دهید آب به طور مستقیم از دوش به سر شما برخورد کرده و می‌توانید با استفاده از انگشت‌های خود سر خود را شستشو دهید. پزشکان استفاده از روغن زیتون یا روغن بچه بر روی منطقه‌ی مورد درمان را در روز پنجم به بعد و قبل از دوش گرفتن توصیه می‌کنند. این کار باعث نرم شدن لخته‌های خونی روی زخم‌ها شده و پاک شدن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

از جای زخم به خوبی مراقبت کنید

هر چه قدر هم که متخصص‌ترمیم مو شما مهارت بالایی داشته باشد، نهایتاً به‌جا ماندن مقدار کمی‌ جای زخم روی سر غیر قابل اجتناب است. درحالی‌که منتظر رشد کردن موهای تازه کاشته شده‌ی خود هستید، لازم است طبق دستور پزشک داروهای خود را مصرف کنید تا از ورم سر کاسته شود. سر شما احتمالاً کمی ‌خارش خواهد داشت و ازآنجایی‌که به شما گفته شده به سر خود دست نزنید، این وضعیت کمی ‌آزاردهنده است. با مصرف به‌موقع دارو‌ها از میزان این خارش نیز کاسته می‌شود و در نتیجه شما احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

فعالیت فیزیکی


4


به مدت یک هفته پس از انجام کاشت مو تهران  Hair transplantation  از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید خودداری کنید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می‌تواند درترمیم هر زخمی اختلال ایجاد کند بنابراین توصیه می‌شود که به مدت 2 هفته پس از انجام عمل جراحی میزان مصرف سیگار خود را نصف کرده و یا بهتر اینکه آن را به طور کامل کنار بگذارید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

1297

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت بیش از چند دقیقه خودداری کنید. پس از یک ماه می‌توانید از کرم ضد آفتاب با میزان SPF 30 و یا بالاتر استفاده کنید و به تدریج زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را افزایش دهید. شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام عمل جراحی از یک کلاه استفاده کنید البته باید مراقب باشید که تا 5 روز اول پس از انجام عمل جراحی استفاده از کلاه باعث خارج شدن پیوندها از محل خود نشود.

لخته‌های خونی روی زخم‌ها

در طول روند بهبودی تشکیل لخته‌های خونی بر روی پیوندهای مو امری طبیعی است و این لخته‌ها معمولاً در عرض 7 تا 10 روز از بین خواهند رفت. توصیه می‌شود که این لخته‌ها را نکنید.

الکل و غذاهای تند و پر ادویه نخورید


55


تأثیر غذاهای تند و پر ادویه بر بدن می‌تواند در روند بهبودی شما اختلال ایجاد کند. مصرف الکل نیز به کلی ممنوع است چراکه بر جریان خون سر تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین در صورت امکان تا یک ماه بعد از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.


  • از بلند کردن اجسام سنگین به مدت 3 هفته خودداری کنید.
  • رنگ کردن موها 4 هفته پس از انجام عمل جراحی قابل انجام است.


توصیه‌های دارویی و محصولات مورد استفاده برای مو


کاشت مو


قرص دگزامتازون

این قرص پس از عمل جراحی به همه‌ی بیماران داده می‌شود تا تورم احتمالی در ناحیه‌ی پیشانی را کاهش دهد. به مدت 2 تا 3 روز باید روزانه 2 عدد از این قرص ترجیحاً بعد از صبحانه و شام مصرف شود. در صورتی که بیمار از زخم معده رنج می‌برد این دارو باید به همراه پروبیوتیک ها مصرف شود.

شامپو و لوسیون برای شستشوی مو

این محصولات پس از انجام عمل جراحی به همه‌ی افراد داده می‌شوند. لوسیون باید در هر دو منطقه‌ی کاشت و برداشت مو استعمال شود. سپس باید به مدت 30 دقیقه صبر کنید و لوسیون را با استفاده از آب ولرم و شامپو بشویید. از خاراندن محل کاشت مو خودداری کرده و در استفاده از حوله نیز بسیار دقت کنید. باید روزانه 3 مرتبه موهای خود را بشویید تا جایی که تمام لخته‌های خونی از روی سر شما پاک شوند. در صورتی که منطقه‌ی برداشت مو در بین نوبت‌های شستشو خشک به نظر می‌رسد می‌توانید یک لایه‌ی نازک از لوسیون را بر روی آن بمالید. در این مورد نیازی به شستشو نخواهید داشت.

کرم‌های اسکارکس یا کنتراکتوبکس

این داروها در صورت نیاز تجویز خواهند شد. این داروها برای از بین بردن جای زخم‌ها در منطقه‌ی برداشت مو استفاده می‌شوند و تنها می‌توان از آن‌ها در منطقه‌ی برداشت مو استفاده کرد. این کرم‌ها باید 2 بار در روز استعمال شوند و استفاده‌ی آن‌ها 5 روز زمان می‌برد.

سیپروپروکساسین

این دارو در صورت نیاز تجویز خواهد شد. این آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز عفونت‌های احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است برای همه‌ی بیماران مناسب نباشد. این دارو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است و معمولاً به مدت 3 روز پس از انجام عمل جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیناستراید (پروپشیا 1 میلیگرم یا پروسکار 5 میلیگرم)

این دارو در صورت نیاز تجویز خواهد شد. این دارو برای تقویت موهای ضعیف شده و جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو همچنین برای جلوگیری از ریزش مو پس از عمل جراحی کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند ممکن است شاهد کاهش در میل جنسی خود باشند. این عارضه‌ی جانبی نادر بوده و پس از توقف مصرف دارو از بین می‌رود.

پروسکار 5 میلیگرم – روزانه یک چهارم قرص مصرف شود.

پروپشیا 1 میلیگرم – روزانه یک قرص مصرف شود؛ ترجیحاً در زمان مشخصی از روز.

ماینوکسیدیل (5 درصد یا 2 درصد)

این دارو در صورت نیاز تجویز خواهد شد. بیماران مرد باید از نوع 5 درصد و بیماران زن از نوع 2 درصد آن استفاده کنند. این دارو برای به حداقل رساندن ریزش مو به کار می‌رود.

1 ماه پس از انجام عمل جراحی کاشت مو و زمانی که زخم‌های منطقه‌های کاشت و برداشت به طور کامل بهبود پیدا کردند می‌توان از این دارو استفاده کرد.

قرص بیوتین (ویتامین B1)

این دارو در صورت نیاز تجویز خواهد شد. بیوتین معمولاً به عنوان یک مکمل غذایی برای تقویت مو و ناخن‌ها توصیه می‌شود. این دارو باید به مدت 6 ماه پس از انجام عمل جراحی کاشت مو استفاده شود.

درمارولر

استفاده از این دستگاه در صورت نیاز تجویز خواهد شد. این دستگاه برای ماساژ دادن پوست سر و تقویت جریان خون در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 45 روز پس از انجام عمل جراحی کاشت مو و 2 تا 3 بار در هفته می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

کاشت موی طبیعی nv کاشت مو تهران  Hair transplantation  به روش ترکیبی (FUT+FUE)

کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

ریزش مو به دلایل مختلفی ازجمله طاسی با الگوی مردانه/زنانه، داروها و حوادث، رخ می‌دهد. اقداماتی که جهت رفع این مشکل صورت می‌گیرند می‌توانند به‌طور چشمگیری حس عزت‌نفس را در فرد تقویت کنند. استرس ناشی از طاسی برخی افراد را ترغیب می‌کند تا به کاشت مو به روش ترکیبی اقدام کنند.

در عمل کاشت مو به روش ترکیبی (استخراج و انتقال واحدهای فولیکولی)، پیوند موی FIT (استخراج واحدهای فولیکولی) و FUT (انتقال واحدهای فولیکولی) با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بتوان در هر جلسه بین 6000 تا 8000 گرافت (موی پیوندی) را کاشت. این دو تکنیک به شرح زیرند:

  • FIT: یک تکنیک کاشت مو است که در آن واحدهای فولیکولی حاوی 1 تا 4 تار مو با استفاده از یک ابزار پانچ مخصوص از یک ناحیه اهداکننده استخراج می‌شوند. این واحدها به نواحی نیازمند مو (نواحی دریافت‌کننده) پیوند زده می‌شوند. در هر جلسه می‌توان 500 تا 3000 تار مو را پیوند زد، بنابراین می‌توان نواحی کوچک را در یک جلسه درمان کرد.
  • FUT: یک تکنیک ترمیم مو است که در آن نوار باریکی از پوست سر به همراه فولیکول‌های سالم مو از ناحیه اهداکننده برداشته شده و پیش از کاشت، واحدهای فولیکولی از آن جدا می‌شوند.

این نوع اعمال کاشت مو بسیار تخصصی هستند و بنابراین باید توسط تیمی از متخصصین ماهر انجام شوند تا از عوارض کاشت مو fut دوری گردد .

روش کار کاشت مو Hair transplantation   به روش ترکیبی



امروزه دو تکنیک شناخته‌شده برای کاشت مو وجود دارد که عبارت‌اند از تکنیک‌های FUT و FIT. تفاوت اصلی این دو روش در نحوه برداشت واحدهای فولیکولی از ناحیه اهداکننده است. تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای پوشش دادن یک سطح طاس را الگوی طاسی مشخص می‌کند. هر یک از این تکنیک‌ها معایب و مزایای خود را دارند، بااین‌حال پیش از انتخاب تکنیک مورد استفاده باید نحوه برداشت گرافت و تأثیر آن بر ناحیه اهداکننده که تفاوت اصلی این دو روش است، مد نظر قرار داده شود.

پیش از جراحی باید اطمینان حاصل شود که نواحی اهدا و دریافت‌کننده سطح مناسبی از خصوصیات مورد نیاز را دارا هستند؛ ناحیه اهداکننده باید دارای تراکم مو و انعطاف‌پذیری مناسبی بوده و هیچ‌گونه جای زخمی نداشته باشد و ناحیه دریافت‌کننده نیز هرگز ترمیم نشده یا معیوب نباشد. اگر طاسی گسترده باشد، برای پوشش ناحیه طاس به گرافت‌های زیادی نیاز است. هر چه سطح ناحیه طاس بزرگ‌تر باشد، درمان تمامی آن ناحیه در یک جلسه دشوارتر خواهد بود.

یکی از گزینه‌ها این است ناحیه طاس در طول چند جلسه درمان شود، که در این حالت می‌توان کار را با خط رویش موی جلوی سر شروع کرد و در ادامه یک سوم جلویی پوست سر و بخش میانی و بعداً فرق سر را درمان کرد. برای این کار، بسته به تکنیک مورد استفاده، به 2 تا 5 جلسه درمان نیاز خواهد بود.‌ یا می‌توان با ترکیب تکنیک‌های FIT و FUT تعداد گرافت‌های پیوند داده شده در یک جلسه را به حداکثر ممکن رساند؛ که با این کار احتمالاً بتوان کل درمان را در یک جلسه انجام داد.

در FUT ناحیه اهداکننده که در پشت و کناره‌های سر قرار دارد کلاً به نوار باریکی در اطراف استخوان پس سری محدود می‌شود؛ در FIT ناحیه اهداکننده ناحیه وسیع‌تری در پشت و کناره‌های سر است که حدود دقیق آن با توجه به الگوی طاسی تعیین می‌شود. در FUT موهای مورد نیاز با برداشتن نوار باریکی از پوست ناحیه‌ای با تراکم موی بالا به دست می‌آیند، که در یک کاندیدای خوب می‌توان حدود 5000 تا 6000 گرافت از آن برداشت کرد؛ همچنین، از یک کاندیدای متوسط در هر جلسه می‌توان حدود 4000 گرافت به دست آورد.

در FIT موها از ناحیه‌ای گسترده‌تر از ناحیه مورد استفاده برای FUT برداشته می‌شود؛ عمل جراحی تکنیک FIT، به دلیل محدودیت‌هایی که برای برداشت از ناحیه اهداکننده تعیین شده، زمان کمتری می‌برد. بر همین اساس، در جلسه اول نباید بیش از 3000 گرافت برداشت شود، همچنین در جلسات بعد نیز باید این تعداد کمتر و کمتر شود.

با ترکیب دو تکنیک FIT و FUT، می‌توان از یک کاندیدای خوب بیش از 8000 گرافت برداشت کرد؛ تعداد گرافت‌های قابل استخراج از یک کاندیدای متوسط که در روش‌های غیرترکیبی حداکثر تا 4000 عدد بود نیز در روش ترکیبی به 6000 عدد می‌رسد. به‌این‌ترتیب میزان سطح طاس قابل پوشش در یک جلسه به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد و تنها کافی است خط رویش مو در محل مناسب قرار داده شود تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان و با تحمل کمترین ناراحتی از سوی بیمار، ترمیم را به‌طور کامل در یک جلسه انجام داد.

برای به دست آوردن بهترین نتایج طولانی مدت باید از جلسه اول برنامه‌ریزی کرد و تنها در این صورت است که می‌توان از ناحیه اهداکننده‌ای که دست نخورده است و بالاترین پتانسیل را دارد به بهترین و بالاترین میزان استفاده کرد. جلسات درمان ترکیبی به بیمار این امکان را می‌دهند که بتواند در کوتاه‌ترین دوره زمانی، با زمان کاری کوتاه‌تر و هزینه کاشت موی طبیعی پایین‌تر به زیباترین نتایج دست یابد.


توانایی دستیابی به تعداد زیادی گرافت در یک جلسه، تنها به خصوصیات بیمار بستگی ندارد. متخصصین باید بتوانند با مهارت بالا و به شکلی مؤثر با یکدیگر همکاری کرده و زنده ماندن گرافت‌ها و مراقبت از بیمار را در اولویت قرار دهند.
متخصصان ما جزء معدود متخصصان کاشت مو هستند که تجهیزات و امکانات و تجربه لازم برای انجام هر دو روش FIT و FUT را یک‌جا دارند.

کاندیدای مناسب کاشت مو تهران  Hair transplantation  به روش ترکیبی



1. هر جا که برای درمان الگوی طاسی پیشرفته به بیش از 4000 گرافت نیاز باشد، به بیمار توصیه می‌شود که از کاشت مو به روش ترکیبی استفاده کنند چراکه گرافت‌های به دست آمده از آن، از گرافت‌هایی که هرکدام از روش‌های FIT یا FUT به تنهایی به جراح کاشت مو می‌دهند، بیشتر است.

2. در مورد انجام دادن هیچ‌کدام از روش‌های FIT و FUT هیچ مشکلی نداشته باشد، مثلاً از تراشیدن سر ناراضی نباشد.

3. حداقل بانک موی پشت سر را داشته باشد تا هم بتوان 2 سانتیمتر از پشت سر را برداشت وهم مقداری باقی بماند که بتوان با FIT آن را برداشت کرد به عبارتی بانک موی پشت سر حداقل 7 تا 10 سانتیمتر باشد.

4. بیماران سالخورده‌ای که نمی‌توانند به مدت یک ساعت بی‌وقفه روی شکمشان دراز بکشند، بیماران آسمی یا بسیار چاق.

5. روش ترکیبی روش مناسبی می‌باشد، به شرط آنکه کاندید آن به‌خوبی انتخاب شود مثلاً برای بیماری که فقط شقیقه‌ها خالی است روش ترکیبی بی‌معنی می‌باشد زیرا هرکدام از دو روش FIT یا FUT به تنهایی همان کار را انجام می‌دهد. یا بیماری که ارتفاع بانک موی پشت سر حدود 5 سانتی‌متر می‌باشد روش ترکیبی فقط بانک موی پشت سر بیمار را خراب می‌کند و شانس انجام دو FUT با فاصله یک سال را که مناسب‌ترین انتخاب برای این بیماراست را از بیمار می‌گیرد.


از آنجا که تنها تعداد کمی از متخصصین، تجربه انجام روش ترکیبی کاشت مو را دارند، فقط از طریق مشاوره حضوری با متخصصان ما می‌توان تعیین کرد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر. با این توصیف،‌ اگر مایل به استفاده از این روش یا هر یک از روش‌های دیگر کاشت مو هستید، لطفاً همین امروز برای تعیین نوبت ویزیت با ما تماس بگیرید یا از فرم مشاوره ما استفاده کنید. 

معایب و مزایای کاشت مو Hair transplantation   به روش ترکیبی



در ادامه به برخی از معایب و مزایای تقبل قیمت کاشت موی طبیعی  به روش ترکیبی اشاره شده است:

مزایای کاشت مو تهران  Hair transplantation  به روش ترکیبی

  • قابل اطمینان‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش برای جراحی کاشت موی وسیع و فوق وسیع.
  • صرف کمترین زمان (بسته به کیفیت ناحیه اهداکننده، برداشت هر تعداد گرافتی 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد).
  • برداشت گرافت به تعداد زیاد، یعنی 1500 تا 4500 عدد (که معادل 3000 تا 9000 فولیکول یا تار مو است)، با استفاده از کاشت مو به روش ترکیبی امکان‌پذیر می‌باشد.

معایب کاشت مو تهران  Hair transplantation  به روش ترکیبی

تنها عیب روش FUT تشکیل جای زخم است. البته با کاشت تعدادی تار مو روی جای زخم، می‌توان این مشکل را هم حل کرد.

کدام کلینیک کاشت مو  Hair transplantation برای انجام کاشت مو Hair transplantation   به روش ترکیبی قابل اعتماد است؟



پزشکی می‌تواند روش ترکیبی را انجام دهد که مهارت کامل در انجام هر دو روش FIT و FUT را داشته باشد. هر دو روش را به‌صورت کامل بشناسد و عوارض و مشکلات هر دو روش را به‌صورت کامل بداند. سابقه چندین ساله در کاشت مو با هر دو روش داشته باشد؛ و نتایج بیماران قبلی FUT و FIT  خود را دیده باشد تا بتواند این دو روش FUT+FIT (روش ترکیبی) را در یک سر انجام دهد.

پزشک مزبور باید در روش FUT مهارت کامل داشته باشد تا جای زخم حاصل از FUT پهن نشود زیرا پوشش دادن جای زخم پهن در روش ترکیبی سخت‌تر می‌باشد و احتمال دیده شدن آن به دلیل خالی شدن موهای اطراف با FIT بیشتر از روش FUT تنها می‌باشد. در ضمن باید جراحی با ظرافت انجام شده باشد و به فولیکول‌های اطراف آسیب نرسیده باشد و نیز جهت آن‌ها تغییر نیافته باشد تا به‌آسانی بتوان با روش FIT اطراف آن‌ها را برداشت.
پزشک کاشت مو می‌بایست روش FIT را کامل بشناسد و بداند تا چه حد می‌تواند پشت سر بیمار را با FIT خالی کند تا کم‌پشتی واضح در سری که جای زخم FUT نیز خواهد داشت، ایجاد نشود.

و در آخر جراح کاشت مو می‌بایست با تکنیک روش ترکیبی نیز آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند روش ترکیبی را برای بیمار انجام دهد و مقدار زیادی مو برداشت و کاشت کند با سه شرط اصلی زیر:
1. به بیمار صدمه نزند.
2. پوشش کافی برای پنهان کردن جای زخم FUT باقی بگذارد.
3. شانس انجام برداشت بعدی را از بیمار نگیرد.

هزینه کاشت مو Hair transplantation   و مدت زمان عمل پیوند مو

 هزینه کاشت مو و مدت زمان عمل پیوند مو /

کاشت و پیوند مو در واقع به معنی انتقال فولیکول های ناحیه ی پر مو از پشت سر به ناحیه ی کم مو یا طاس در قسمت بالا یا جلوی مو می باشد. این روش در طول زندگی فرد پایدار خواهد بود، چون فولیکول های موی پشت سر، به طور ژنتیکی نسبت به طاسی مقاوم هستند؛ صرفنظر از این که به محل دیگری انتقال یافته باشند. هر کسی که تمایل به داشتن موهای پرپشت‌تر، ضخیم‌تر و پرحجم‌تر در صورت خود داشته باشد می‌تواند گزینه خوبی برای انجام کاشت ریش و سبیل باشد. مردانی که موهای نازک یا لکه‌های مویی روی صورت خود دارند و دوست دارند که موهای صورت آنها به شکلی یکنواخت درآید می‌توانند این روش را انجام دهند. کاشت سبیل و ریش برای مردانی که جای زخم‌های عمل، سوختگی و آسیب‌دیدگی‌های دیگر دارند بسیار مناسب است. موهای پیوندی می‌توانند به طور مستقیم در محل اسکارها کاشته شده تا روی آنها را به طور دائمی بپوشانند و هر علامتی در صورت که دوست دارید دیده نشود را استتار کنند.

کاشت مو تهران  Hair transplantation  و کاشت ابرو، در صورتی که به درستی انجام شود، می تواند به قدری طبیعی جلوه کند که حتی آرایشگر شما هم متوجه نخواهد شد که چنین عملی انجام داده اید. فاکتورهای تعیین کننده ، هزینه کاشت ابرو شبیه به کاشت مو میباشد.
اما مهارت و تکنیک های عمل پیوند مو، همچنین نتایج حاصل و هزینه کاشت مو بسیار متفاوت است. بسیار مهم است که از روش مناسب استفاده کنید و به کلینیکی مراجعه کنید که مطمئن باشید نتایج کاملا طبیعی خواهید گرفت.

امروزه سه تکنیک شناخته‌شده برای کاشت مو طبیعی وجود دارد که عبارت‌اند از کاشت موFUT، SUT، و FIT. تفاوت اصلی دو روش FUT و کاشت مو fit در نحوه برداشت واحدهای فولیکولی از ناحیه اهداکننده است. تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای پوشش دادن یک سطح طاس را الگوی طاسی مشخص می‌کند. هر یک از این تکنیک‌ها معایب و مزایای خود را دارند، بااین‌حال پیش از انتخاب تکنیک مورد استفاده باید نحوه برداشت گرافت و تأثیر آن بر ناحیه اهداکننده که تفاوت اصلی این دو روش است، مد نظر قرار داده شود.کاشت مو به روش SUT نیز تکنیکی غیرجراحی برای جبران ریزش مو است.

پیش از انجام روش کاشت مو زنان    women's hair transplantsی ترکیبی باید اطمینان حاصل شود که نواحی اهدا و دریافت‌کننده سطح مناسبی از خصوصیات مورد نیاز را دارا هستند؛ ناحیه اهداکننده باید دارای تراکم مو و انعطاف‌پذیری مناسبی بوده و هیچ‌گونه جای زخمی نداشته باشد و ناحیه دریافت‌کننده نیز هرگز ترمیم نشده یا معیوب نباشد. اگر طاسی گسترده باشد، برای پوشش ناحیه طاس به گرافت‌های زیادی نیاز است. هر چه سطح ناحیه طاس بزرگ‌تر باشد، درمان تمامی آن ناحیه در یک جلسه دشوارتر خواهد بود.

یکی از گزینه‌ها این است ناحیه طاس در طول چند جلسه درمان شود، که در این حالت می‌توان کار را با خط رویش موی جلوی سر شروع کرد و در ادامه یک سوم جلویی پوست سر و بخش میانی و بعداً فرق سر را درمان کرد. برای این کار، بسته به تکنیک مورد استفاده، به 2 تا 5 جلسه درمان نیاز خواهد بود.‌ یا می‌توان با ترکیب تکنیک‌های FIT و FUT تعداد گرافت‌های پیوند داده شده در یک جلسه را به حداکثر ممکن رساند؛ که با این کار احتمالاً بتوان کل درمان را در یک جلسه انجام داد.

کاشت مو HRT یکی دیگر از بهترین و غیرتهاجمی‌ترین روش‌ها برای ترمیم مو است. در این روش از گرافت‌های پوستی طراحی شده به صورت اختصاصی برای بیمار ، همراه با یک دستورالعمل ویژه برای جایگذاری آن استفاده می‌شود تا فرد مورد نظر از طریق یک روش کاملاً غیرجراحی، به موهایی پرپشت و زیبا دست پیدا کند که هیچ نیازی به مراقبت روزانه یا نگهداری خاصی هم ندارد. 

نوعی از روش کاشت مو که ما آن را به شما پیشنهاد می کنیم، پیوند واحد فولیکولی مو، (FUT) نامیده می شود.

کلینیک کاشت مو  Hair transplantation چه مدت طول می کشد؟

به طور معمول، در یک جلسه کاشت مو طبیعی Natural hair transplantsی سر به صورت سرپایی که طی آن بین 1500 تا 3000 گرافت انتقال داده می شود، یک روز کامل طول خواهد کشید، یعنی اغلب، مراجعه کننده صبح زود وارد مطب می شود و عمل پیوند موی طبیعی تا آخر بعد از ظهر به پایان خواهد رسید.

آیا عمل کاشت مو زنان    women's hair transplants درد آور است؟

برای مراجعین، برای کاهش عوارض کاشت موی سر در ناحیه ی دهنده و ناحیه ی گیرنده، از بی حسی موضعی استفاده می شود. اغلب مراجعین، با یک بار استفاده از بی حسی موضعی، در طول عمل احساس ناراحتی یا درد نخواهند داشت. پس از عمل، به عنوان عوارض ترمیم مو مراجعین معمولا کمی احساس درد یا بی حسی همراه با کمی ناراحتی، خواهند داشت. اغلب مراجعین از این که این عمل چقدر راحت و بدون درد است، تعجب می کنند.

مدت زمان ریکاوری یا بهبودی کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

با روش های بهینه سازی شده ی کاشت مو در زنان و مردان، امروزه برش های ایجاد شده، بسیار کوچک هستند و لذا نسبت به روش های قدیمی تر، آسیب کمتری به همراه خواهند داشت. اغلب مراجعین طی یک یا دو روز پس از عمل احساس خوش آیندی خواهند داشت. با این حال، می توان تا حدودی احساس بی حسی و درد را برای چند روز پس از عمل انتظار داشت.

یلافاصله پس از پایان عمل جراحی، ناحیه ی گیرنده، معمولا قرمز رنگ شده و نواحی اطراف برش ها دلمه بسته است. این برش های کوچک که تعدادشان به صدها عدد می رسد، سریعا پس از یک هفته تا ده روز بهبود خواهند یافت.
طی چند روز اول پس از عمل کاشت موی طبیعی، در صورتی که فرد از قبل در این ناحیه مویی برای پوشاندن این دلمه های موقت نداشته باشد، محل موی کاشته شده قابل مشاهده خواهد بود. به هر حال، اغلب مراجعین احساس راحتی دارند.

به طور طبیعی بین سه تا پنج ماه پس از کلینیک کاشت مو  Hair transplantation و پیوند مو طول می کشد تا فولیکول های موی کاشته شده، شروع به رشد موی جدید کنند. موی کاشته شده، در ابتدای رشدش بسیار نازک می باشد و به تدریج در طول زمان ضخیم تر و پر تر خواهد شد. پس از گذشت یک سال از جراحی، موی کاشته شده به طور کامل بالغ خواهد شد و در تمام طول عمر فرد رشد خواهد کرد.

مراقبت های پس از کاشت مو Hair transplantation  

مهم است که پس از انجام عمل جراحی کاشت مو زنان    women's hair transplants دستورالعمل ها و راهنمایی های پزشک درباره مراقبت های صحیح از پیوندها بطور دقیق رعایت شود. به هر حال ایجاد ورم در ناحیه سر و صورت برای چند روز پس از درمان پیوند مو در خانم ها و آقایان کاملاً عادی است. در این زمان شما می توانید از داروهای آنتی بیوتیک، استروئید، و نیز داروهای مسکن برای چند روز پس از جراحی برای کنترل درد خود استفاده کنید و درباره لزوم مصرف مینوکسیدیل یا فیناسترید با پزشک خود صحبت نمایید.
پیوندهای مو با استفاده از آب نمک برای چند روز پس از کاشتن مرطوب نگه داشته می شوند. در این حالت لازم است مو با یک شامپوی رقیق شده در روز پس از درمان با یک روش خاص به نحوی شستشو داده شود که برای پیوندهای مو مشکلی ایجاد نشود. پیوندهای مو به تدریج با گذشت دو هفته می ریزند و پس از گذشت سه تا شش ماه رشد خود را مجدداً آغاز می کنند. علاوه بر این در روش FUT، مراقبت های پس از عمل کاشت مو شامل مراقبت از زخم های ایجاد شده و کشیدن بخیه ها پس از یک هفته است. که مسلما بر قیمت کاشت مو ممکن است اضافه شد.

ماندگاری نتایج 

به دلیل این که طی مراحل کلینیک کاشت مو  Hair transplantation، موهای کاشته شده در ناحیه ی طاس یا کم موی سر، به طور ژنتیکی نسبت به طاسی مقاوم هستند، بنابر این در طول عمر فرد به رشدشان ادامه خواهند داد.

هزینه و قیمت کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

هزینه کاشت مو ترکیبی یا قیمت کاشت مو طبیعی Natural hair transplantsبرای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد امروزه کلینیک های ترمیم و کاشت مو و کاشت مژه دائم ، به طور معمول به طور رایگان به مراجعین مشاوره ارائه می دهند و در جلسه مشاوره اغلب هزینه ترمیم مو را به اطلاع افراد می‌رسانند. هزینه کاشت مو طبیعی بر حسب تعداد گرافت کاشت شده و یا تعداد جلسات عمل جراحی محاسبه می شود. تعداد گرافت مورد نیاز شما، در نهایت به میزان ریزش موی شما، در حال حاضر و یا در آینده، و نیز به این که چقدر می خواهید موهایتان پرپشت شود، بستگی دارد.ما هزینه کاشت ابرو را در طول مشاوره‌ی اولیه به شما ارائه خواهیم داد.

اگر تصمیم به کاشت مو طبیعی Natural hair transplants گرفته‌اید، کمی صبر کنید. قبل از اقدام برای کاشت مو بهتر است ۳ نکته اساسی در مورد کاشت مو را بدانید و سپس برای آن اقدام کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مهمترین مسأله‌ای که باید قبل از اقدام به کاشت مو به آن توجه کنید سن شماست. در یک جمله بهترین سن برای کاشت مو بالاتر از ۲۷ سال است اما بهترین سن کاشت مو زمانی است که ریزش موی شما کاملاً متوقف شده یا خیلی کم شده باشد.

۳ نکته اصلی بعد از سن کاشت مو را به ترتیب با هم مرور می‌کنیم:

۱- بهترین روش کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

کاشت مو Hair transplantation   و مناسب‌ترین راه برای انجام کاشت مو یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان کاشت مو است. به طور کلی دو روش اصلی در کاشت مو وجود دارد: ۱- کاشت مو به روش FUT (یا روش جراحی) و ۲- کاشت مو به روش FIT (روش غیر جراحی).

سایر روش‌های کاشت مو مانند کاشت مو به روش ترکیبی و کاشت مو به روش SUT زیر مجموعه‌ای از این دو روش اصلی کاشت مو هستند.

انتخاب بهترین روش کاشت مو در جلسه مشاوره شما توسط پزشک متخصص پوست و مو و ترجیح شما به انجام جراحی یا خیر انجام می‌شود. اصولاً اگر امکان کاشت مو به روش‌های غیر جراحی وجود داشته باشد، مشاور شما از این روش‌ها برای شما استفاده می‌کند اما اگر میزان ریزش موی شما زیاد بوده و عملاً امکان انتخاب روش کاشت موی غیر جراحی (FIT و SUT) وجود نداشته باشد، مشاور راهی جز انتخاب روش‌های جراحی برای شما ندارد.

بهتر است به توصیه مشاور خود گوش داده تا نتیجه بهتری از کاشت موی خود بگیرید.

۲- هزینه کاشت مو طبیعی Natural hair transplants

کلینیک کاشت مو  Hair transplantation دومین و شاید اصلی ترین دغدغه بعد از تصمیم به کاشت مو برای افراد باشد. هزینه کاشت مو در ایران بین ۳.۵ میلیون تومان تا حداکثر ۹ میلیون تومان است.

این بازه بزرگ به مواردی مانند روش انجام کاشت مو، تخصص جراح کاشت موی شما، سابقه کلینیک و پزشک، میزان گرافت کاشته شده برای شما و … بستگی دارد. اصولاً هرچه میزان ریزش موی شما بیشتر باشد، در نتیجه هزینه کاشت موی شما بیشتر خواهد بود.

کاشت مو به روش‌های جراحی هزینه پایین‌تری نسبت به روش‌های جدید و نوین کاشت مو دارند. کمترین هزینه کاشت مو مربوط به روش جراحی FUT است. بالاترین هزینه هم به روش میکرو اف آی تی تعلق دارد.

کاشت مو SUT که متقاضی بسیار زیادی هم در بین ایرانیان دارد هزینه‌ای بین ۵ تا ۷ میلیون تومان روی دست شما خواهد گذاشت.

قبل از اقدام به کلینیک کاشت مو  Hair transplantation در مورد هزینه‌های آن، هزینه داروها، و آزمایشات قبل از کاشت مو هم حتماً پرس و جو کنید. شاید کاشت مو در طول ۱ روز انجام نشود که ممکن است هزینه اقامت و رفت و آمد هم به هزینه‌های اصلی شما افزوده شود.

۳- انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو

انجام یک کاشت موی موفق به انجام درست آن بستگی مستقیم دارد. برای اینکه عمل کاشت مو درست انجام شود موارد زیر بسیار مهم هستند:

* انجام کلینیک کاشت مو  Hair transplantation در سن مناسب آن

* انتخاب یک روش مناسب برای کاشت مو

* انجام درست آزمایشات قبل از کاشت مو

* انتخاب یک جراح با تجربه و پزشک مشاور پوست و مو خوب

* رعایت کلیه توصیه‌های قبل از کاشت مو

* رعایت کلیه مراقبت‌های بعد از کاشت مو

* ایجاد آرامش ذهنی و دوری از استرس هنگام انجام عمل کاشت مو

برای اینکه همه این موارد درست انجام شود، انتخاب یک کلینیک خوب و معتبر برای انجام کاشت مو بسیار مهم است. کلینیک‌های پوست و مو باید دارای مجوز از وزارت بهداشت بوده و ممنوعیت انجام کاشت مو نداشته باشند. سابقه کلینیک در عمل کاشت مو بسیار مهم و ضروری است. همه کلینیک‌های کاشت مو لزوماً مستعد و توامند برای انجام کاشت مو نیستند.

در جلسه مشاوره قبل از کاشت مو زنان    women's hair transplants با بررسی کلینیک، پرسنل و محیط آن و نمونه‌های کاشت مو به نتیجه قابل قبولی دست خواهید یافت.

یکی از بهترین کلینیک‌های پوست و مو در ایران برای انجام عمل کاشت مو کلینیک خانه سفید در خیابان ظفر است. کلینیک خانه سفید با بیش از ۱۵ سال سابقه کار از قدیمی ترین مراکز پوست و مو در تهران است.

وجود متخصصین پوست و مو متعدد و با تجربه و بهره مندی از جدیدترین و مدرن ترین دستگاه‌های پیشرفته مورد تأیید وزارت بهداشت و FDA امریکا این مرکز را به یکی از بهترین مراکز پوست و مو ایران تبدیل کرده است.

پرسنل وظیفه و شناس و خط مشی مشتری مداری کلینیک خانه سفید شاید بارزترین مساله باشد که در نگاه اول توجه شما را جلب خواهد کرد.



https://lumbar.ir



بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو اصفهان  Hair transplantation

کاشت مو شیراز   Hair transplantation

کاشت مو اهواز  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو اصفهان  Hair transplantation

کاشت مو شیراز   Hair transplantation

کاشت مو اهواز  Hair transplantation




https://hairtransplantation.ir

https://hairtransplantation.ir