xلابیاپلاستی همزمان با تنگ کردن واژن    واژینوپلاستی و لابیاپلاستی yes 2

لابیاپلاستی همزمان با تنگ کردن واژن    واژینوپلاستی و لابیاپلاستی 

-vaginoplasty  -labiaplasty-


         لابیاپلاستیlabiaplasty همزمان با تنگ کردن واژن   tight vagina امکان پذیر است ؟ در چه مواقعی همزمان با تنگ کردن واژن می توان سایر جراحی ها را انجام داد ؟

در ابتدا باید بیان کردن که تنگ کردن واژن را با بی حسی موضعی انجام می دهند ، اما اگر در مواردی که نیاز باشد که بیمار بی هوش شود از بی هوشی عمومی برای تنگ کردن واژن   tight vagina استفاده می شود ، در مواقعی که بیمار نخواهد از بخیه استفاده کند ، جراح زیبایی زنان استفاده از لیزر واژینوپلاستی را برای تنگ کردن واژن   tight vagina به بیمار توصیه می کند ، استفاده از لیزر واژینوپلاستی یا همان تنگ کردن واژن با لیزر سبب می شود که شخص در مدت زمان کمتری یعنی 48 ساعت ریکاوری داشته باشد .



مطالب مرتبطتنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening




لابیاپلاستی همزمان با تنگ کردن واژن


بخوانیدجوانسازی واژن با لیزر چیست؟ laser vaginal rejuvenation



آیا می دانستید که تنگ کردن واژن را به سه روش می شود انجام داد :

دکتر بهمن پور در مواقعی که شخص زایمان های متعدد طبیعی داشته باشد به گونه ای که در ناحیه کف لگن با شلی عضلات روبرو شده باشد و مشکل گشادی واژن برای او رخ داده باشد ، تنگ کردن واژن را تعیین می کند ، اگر شلی عضلات بسیار زیاد باشد ، تنگ کردن واژن با جراحی را برای اول پیشنهاد می کنند .



مطالب مرتبطگشادی واژن Vaginal dilation  

 



مطالب مرتبطتنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening




آیا می توان همزمان با لابیاپلاستیlabiaplasty ، تنگ کردن واژن را انجام داد ؟


در برخی از مواقع نه تنها لبه های واژن بسیار افتاده می شود ، بلکه شخص با گشادی واژن روبرو است که هر دو این عوامل در رابطه جنسی تاثیر گذار است ، در برخی از موارد مراجعه کنندگان دکتر بهمن پور بیان می کنند که می تواند همزمان با لابیاپلاستی تنگ کردن واژن   tight vagina را انجام دهند ، دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان بیان می کنند ، بله می توان لابیاپلاستیlabiaplasty همزمان با تنگ کردن واژن   tight vagina انجام داد .

با کمک لابیاپلاستیlabiaplasty می توان سایز لابیاها را کاهش داد و با کمک تنگ کردن واژن می توان مشکل گشادی واژن را درمان کرد .

به دلیل اینکه این دو جراحی زیبایی واژن تاثیر بسیار زیادی در میل جنسی هستند ، توصیه می شود که حتما برای جراحی یک جراح را که در این زمینه تخصص و تبحر دارد را انتخاب نمایید .

دکتر بهمن پور بیان می کنند که به دلیل وجود بافت های متعدد عصبی و غدد متعدد در بخش واژن جراحی زیبایی واژن را شخصی باید انجام دهد که به واژن و بخش های مختلف آن آشنا است ، زیرا با انجام صحیح این جراحی می توان تا حد زیادی میل جنسی شخص افزایش یابد .


بخوانید:جوان سازی واژن چیست؟  laser vaginal rejuvenation


آیا می دانستید که واژن از بافت و غدد و عصب های  متعددی تشکیل شده است ، بنابراین زمان جراحی این بخش باید نهایت دقت و مهارت را جراح زیبایی زنان داشته باشد .

اگر این جراحی با دقت انجام نشود شخص با عوارض جبران ناپذیری روبرو می شود که باعث می شود که شخص برای جراحی های ترمیمی لابیاپلاستیlabiaplasty و یا تعمل تنگ کردن واژن tight vagina مراجعه نماید .

شخص زمانی که همزمان لابیاپلاستیlabiaplasty و تنگ کردن واژن را انجام می دهد ، باید در خصوص مراقبت های هر دو جراحی اطلاع کامل داشته باشد تا ترمیم سریع تر انجام شود و بتواند علاوه بر اینکه کارهای روزمره خود را انجام دهد ، فعالیت جنسی را از سر بگیرد .

در ذیل به بیان برخی از مراقبت های پس از لابیاپلاستی می پردازیم



بخوانید: واژینوپلاستی laser vaginoplasty  چیست؟




مراقبت های پس از لابیاپلاستیlabiaplasty


دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان برای مراقبت های پس از لابیاپلاستی مصرف برخی از داورهای ضد التهابی برای کاهش تورم پس از لابیاپلاستیlabiaplasty




 را تجویز می نمایند ، مصرف قرص های نظیر موتین ، ناپروکسن و یا ایبوپروفن

بیمار باید مصرف داروها و قرص ها را زیر نظر جراح زیبایی زنان مصرف نمایند زیرا مصرف بیش از داروها ممکن است در شخص سبب تحریکات بیشتر زخم ها و درد و ناراحتی شود .


مطالب مرتبطگشادی واژن Vaginal dilation  



بانوانی که جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند بهتر است که لباس زیرهای مناسبی را بپوشند ، این مورد نیز یکی از مراقبت های پس از لابیاپلاستی است .

بانوانی که لابیاپلاستی را انجام می دهند باید برای کاهش تورم پس از لابیاپلاستی از پوشیدن شلوارهای جین یا شلوارهای تنگ اجتناب نمایند .

توصیه می شود که با استفاده از صابون مخصوصی که به بانوان داده می شود روزی دو بار ناحیه جراحی شده را شست و شودهید و پس از آن حتما با سشوار خشک نمایید .


مطالب مرتبطتنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening


منبع:وب سایت دکتر بهمن پور




ترمیم واژن را بسیاری از اشخاص به علت های مختلفی می خواهند انجام دهند ، تنگ کردن واژن   tight vagina سپیدیار


را دکتر بهمن پور براساس شرایط بیمار به روش های مختلفی انجام می دهند ، اگر می خواهید بدانید که فاکتورهای تنگ کردن واژن   tight vagina و واژینوپلاستی laser vaginoplasty شامل چه مواردی است و چه فاکتورهای در هزینه عمل تنگی واژن تاثیر گذار است را  در ادامه بیان می کنیم

واژن بانوان در اثر عوامل مختلفی نظیر زایمان های متعدد طبیعی و بالارفتن سن دچار تغییراتی می شود ، امروزه برای درمان این مشکلات راه های مختلفی در نظر گرفته شده است ، یکی از عواملی که در اثربالارفتن سن و عوارض زایمان های متعدد طبیعی رخ می دهد گشادی واژن  Vaginal dilation است .


تنگ کردن واژن   tight vagina را چه تاثیری بر زندگی شخص دارد؟

کدام روش تنگ کردن واژن بهتر است ؟

بهبودی پس از عمل تنگ کردن واژن tight vagina چقدر است ؟


گشادی واژن Vaginal dilation  نه تنها خود شخص را بسیار آزار می دهد بلکه سبب می شود که شریک جنسی شخص از نزدیکی رضایت نداشته باشد .

تنگ کردن واژن   tight vagina




مطالب مرتبطتنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening



به روش های مختلفی انجام می شود

دکتر بهمن پور پس از معاینه دقیق بانوان بسته به نیاز بیمار و اینکه واژن vagina به چه میزان دچار گشادی شده است ، تنگ کردن را انجام می دهد .


هزینه عمل تنگ کردن واژن tight vagina

هزینه عمل تنگ کردن واژن بسته به این که جراح زیبایی زنان از چه روشی استفاده می کند متفاوت است ، هزینه عمل تنگ کردن واژن نیز به میزان گشادی واژن وابسته است ، به همین دلیل نمی توان هزینه دقیقی را برایعمل تنگ کردن واژن tight vagina در نظر گرفت .

تنگ کردن واژن نه تنها مشکل گشادی واژن را درمان می کند بلکه زوجین در زمان مقاربت جنسی نهایت لذت را از مقاربت جنسی می برند .


بخوانیدجوانسازی واژن با لیزر مونالیزا چگونه است؟  laser vaginal rejuvenation




مطالب مرتبط: عوارض لابیاپلاستی با لیزر چیست؟  Laser labiaplasty




رفع گشادی واژن با لیزر

یکی دیگر از روش های که برای درمان گشادی واژن کاربرد دارد ، درمان گشادی واژن است ، لیزر مونالیزا تاچ یکی از روش های درمان گشادی واژن است .

لیزر مونالیزا تاچ در زمینه عمل تنگ کردن واژن tight vaginaبسیار موفق عمل کرده است ویک انقلاب بزرگ برای درمان مشکلات واژن بوده است .

تنگ کردن واژن با لیزر بسیار موفق عمل کرده است ، با استفاده از تنگ کردن واژن می توان بسیاری از رفع مشکلات زناشویی را درمان نمود .


مطالب مرتبطتنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening




در این جراحی در بخش خارجی واژن ترمیم زیبایی انجام می شود و در بخش داخلی واژن vagina  نزدیک شدن دیواره پشتی واژن انجام می شود .

پس از زایمان طبیعی می توان جراحی زیبایی واژن (تنگ کردن واژن   tight vagina را انجام داد ، تنگ کردن واژن   tight vagina  با چند روش انجام می شود بسته به نیاز بیمار و میزان گشادی واژن روش انتخابی برای تنگ کردن واژن متفاوت است

یکی دیگر از روش های تنگ کردن واژن   tight vagina است، در ذیل به بیان این روش می پردازیم



مطالب مرتبطگشادی واژن Vaginal dilation  



کاربردهای نخ های واژن

  • درمان شل شدگی واژن  Vaginal discharge
  • رفع گشادی واژن Vaginal dilation  
  • درمان گشادی واژن Vaginal dilation
  • بازسازی و ترمیم پرینه پس از زایمان های متعدد
  • ترمیم چین خوردگی های واژن
  • لیفت واژن vagina 


    بیشتر بخوانید: تنگ کردن واژن در مشهد  tight vagina 





منبع:وب سایت دکتر بهمن پور



بخوانیدجوانسازی واژن چیست؟ laser vaginal rejuvenation




عمل تنگ کردن واژن tight vagina چگونه است ؟   آیا تنگ کردن واژن با نخ واژینال  نیازی به بی هوشی است یا خیر ؟  چه اشخاصی می توانند تنگ کردن واژن را انجام دهند ؟  در این مقاله به پاسخ تمامی این سوالات می پردازیم .
در مقالات قبلی همانطور که گفتیم ، زایمان های طبیعی متعدد ، رابطه جنسی ، بالا رفتن سن و … همگی از عوامل گشادی واژن Vaginal dilation می باشند که در این مقاله به بیان تنگ کردن واژن با نخ می پردازیم .



بخوانیدلیزر واژن چیست؟  Laser vaginal tightening




بخوانید: واژینوپلاستی laser vaginoplasty   چگونه است؟





تنگ کردن واژن با نخ واژینال



آیا می دانستید که عمل تنگ کردن واژن tight vagina




 با نخ Tighten the vagina with yarn یکی از بهترین نتایج را در درمان گشادی واژن داشته است . لیفت واژن با نخ یکی از بهترین روش های تنگ کردن واژن می باشد که شخص بسیاری از مشکلاتی را که درگذشته داشته است را دیگر ندارد ، تنگ کردن واژن مانند سایر روش ها نظیر تزریق چربی به واژن   Injection of fat into the vagina




بخوانیدجوانسازی واژن چیست؟ laser vaginal rejuvenation




جز جراحی زیبایی واژن Vaginal Beauty Surgery محسوب می شود .

جراحان زیبایی واژن در گذشته از نخ ها فقط به منظور جوان سازی واژن   laser vaginal rejuvenation  استفاده می کردند ، این در حالی است که امروزه با کمک علم از نخ های جدیدی که به بازار ارائه شده است ، می توان لیفت واژن و جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا  را انجام داد .



بیشتر بخوانید:  تنگ کردن واژن در تهران   tight vagina





بخوانید:جوان سازی واژن چیست؟  laser vaginal rejuvenation





یکی از سوالات پر تکرار در خصوص تنگ کردن واژن   tight vagina با نخ این است که آیا تنگ کردن واژن با نخ واژینال نیاز به بی هوشی دارد یا با بی حسی قابل انجام است .




بخوانیدلیزر واژن چیست؟  Laser vaginal tightening



  • آیا واژن تنگ  tight vagina با نخ نیاز به بی هوشی دارد ؟

تنگ کردن واژن با نخ یک جراحی می باشد که نیازی به بی هوشی ندارد ، در این روش با بی حسی موضعی تنگ کردن واژن را انجام می دهند .



مطالب مرتبط:عوارض لیزر واژن




فواید تنگ کردن واژن   tight vagina با نخ

  • از مزیت های تنگ کردن واژن   tight vagina می توان به تاثیر مکانیکال سریع آن اشاره کرد ، جراح در کوتاه ترین زمان می تواند ورودی واژن را تنگ نماید
  • تنگ کردن واژن با نخ سبب کلاژن سازی ، ایجاد فیبروم واژن شود ، در این روش می توان جوانسازی واژن با لیزر  laser vaginal rejuvenation  را به آسانی بدون نیاز به بی هوشی انجام داد .
  • گشادی واژن مشکلات بسیاری دارد ، یکی از مشکلاتی که این بیماری دارد ، تاثیر در روابط جنسی است که سرآغاز بسیاری از مشکلات بین زوجین می باشد .


بیشتر بخوانید:  تنگ کردن واژن در تهران   tight vagina





چه اشخاصی می توانند تنگ کردن واژن با نخ را انجام دهند ، همیشه این سوال وجود داشته است که آیا کاندید مناسبی جهت تنگ کردن واژن با نخ می باشند یا خیر ؟

کاندید مناسب تنگ کردن واژن با نخ اشخاصی می باشند که با مشکل گشادی واژن روبرو شده باشند یا در اشخاصی که در بخش پرینه چین خوردگی دارند ، اشخاصی که با شلی واژن روبرو شده اند نیز جز کاندیدهای مناسب تنگ کردن واژن با نخ می باشند ، پس از اپیوزوتومی ممکن است شخص نیاز به بازسازی پرینه داشته باشد که در این مواقع تنگی واژن  Tight vagina با نخ بسیار کمک کننده است .




مطالب مرتبط: چگونه تنگ ترین واژن را داشته باشیم؟ tight vagina



مراقبت های قبل از تنگ کردن واژن   tight vagina با استفاده از نخ :

به بانوان گرامی توصیه می شود که قبل از تنگ کردن واژن   tight vagina توسط پزشک متخصص زنان معاینه شوند و اگر قبل از انجام عمل دارای عفونت باشند نیاز است حتما درمان شوند سپس تنگ کردن واژن   tight vagina




را  انجام دهند .

از دیگر مراقبت های قبل از تنگ کردن واژن   tight vaginaانجام آزمایش پاپ اسمیر می باشد .


بخوانیدجوانسازی واژن با لیزر مونالیزا چگونه است؟  laser vaginal rejuvenation



مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن با نخ :

نیاز است پس از گذشت 6 هفته بیمار نزدیکی نداشته باشد ، توجه به این نکته الزامی است که بیمار پس از انجام جراحی فعالیت های روزمره خود را می تواند انجام دهد .

موارد منع تنگ کردن واژن   tight vagina با استفاده از نخ :

  • بانوان باردار
  • بانوان مجرد
  • اشخاصی که دارای عفونت لنگی PID می باشند .

دکتر لیلا خلیلی متخصص و جراح زنان و زایمان و پیشکسوت لیزر در بیماریهای زنان در ایران علاوه بر تنگ سازی واژن با استفاده از نخ موارد زیر را انجام می دهد :

زیبا سازی واژن

لابیاپلاستیlabiaplasty labiaplasty




پرینورافی perineorrhaphy

لیفت واژن با نخ

واژینوپلاستی و لابیاپلاستی 



-vaginoplasty  -labiaplasty-


بیشتر بخوانید:  تنگ کردن واژن در تهران   tight vagina


  (واژینوپلاستی چیست)  laser vaginoplasty

لیفت دستگاه تناسلی خارجی با نخ

تزریق ژل به واژن  Injection of fat into the vagina و تزریق چربی به واژن   Injection of fat into the vagina در  قسمت واژینال  Injection of fat into the vagina 

درمان کاهش جنسی با لیزر



بخوانیدلیزر واژن چیست؟  Laser vaginal tightening





سفتی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ

جوان سازی واژن   laser vaginal rejuvenation با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ   laser vaginal rejuvenation

درمان مشکلات ارگاسم

هودکتومی

کلیتورکتومی

درمان مشکلات جنسی با لیزر مونالیزا تاچ

درمان مشکلات افتادگی مثانه با لیزر مونالیزا تاچ

تنگی واژن tight vagina  با استفاده از لیزر مونالیزرا تاچ


بیشتر بخوانید:  تنگ کردن واژن در تهران   tight vagina




عمل تنگ کردن واژن tight vagina




سلام دکتر خلیلی ، من در حال حاضر 26 سال دارم  دو بار سقط داشتم ، آیا می توان تنگ کردن واژن را انجام دهم ؟ من هیچ بچه ای ندارم اما تصمیمی که با همسرم گرفتم این است که تا سه فرزند بیاوریم ، تنگ کردن واژن   tight vagina انجام دهم بعدش امکان زایمان طبیعی وجود دارد یا خیر ؟

پاسخ دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان :

من به شما پیشنهاد می کنم پس از تنگ کردن واژن یا انجام جراحی های نظیر پرینورافی از زایمان سزارین استفاده کنید و تا جایی که برای شما مقدور است از انجام زایمان طبیعی پرهیز نماید زیرا ممکن است پس از زایمان طبیعی گشادی واژن رخ دهد .

خانم دکتر خلیلی شما به جز تنگ کردن واژن چه خدماتی دیگه ای انجام می دهید من سه بار زایمان طبیعی داشته ام آیا با انجام جراحی تنگ کردن واژن می تونم نتیجه بگیرم ؟

پاسخ دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان :

بله – دوست عزیز شما می توانید با استفاده از نخ و یا سایر جراحی های تنگ کردن واژن مشکل گشادی واژنتون برطرف کنید . تمامی خدمات جوانسازی واژن  laser vaginal rejuvenation  را انجام می دهد مشکلات زنان نیز را برطرف می نمایم .


بخوانید:عوارض لیزر جوانسازی واژن چیست؟  laser vaginal rejuvenation




خانم دکتر خلیلی می توان آیا قبل از بارداری تنگ کردن واژن انجام داد ؟

پاسخ دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان :

بله دوست عزیز شما می توانید تنگ کردن واژن را قبل از بارداری انجام دهید ، اما توصیه می شود پس از حاملگی بارداری را انجام دهید


بخوانیدجوانسازی واژن با لیزر چیست؟ laser vaginal rejuvenation


.

در ذیل به بیان برخی از فواید تنگ کردن واژن   tight vagina با استفاده از نخ می پردازیم :

  • مزیت های نخ های پرینورافی perineorrhaphy  :
  • دوره و زمان ریکاوری بسیار سریع می باشد .
  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • بدون خونریزی
  • غیر تهاجمی بودن روش
  • نخ ها مشخص نمی باشند در نتیجه ظاهر بسیار مطلوب
  • بهبود و تقویت عضلات لگن
  • بهبود وضعیت فیزیکی
  • بهبود وضعیت طبی



بیشتر بخوانید:  تنگ کردن واژن در تهران   tight vagina


چند سال است که این روش لیزرى ابداع شده است ؟

به گفته خانم دکتر خلیلی متخصص زنان و جراح زیبایی زنان ، روش تنگی واژن tight vagina




 با لیزرهای نوین حدود 5-6 سال است که به صورت حرفه ای کار می شود. حدود سال های 2009 الی 2012 میلادی، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که روش لیزر واژینال مشکلاتی که روش جراحی داشت را ندارد و نتایج بسیار مطلوبتری بهمراه دارد. این لیزر بسیار ایمن است و عارضه ای ندارد و همچنین روشی غیر تهاجمی به حساب می آید. لیزر واژینال تنها بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر می کند و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند. این لیزر در ناحیه داخل واژن vagina بدون درد بوده و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به راحتی قابل تحمل می باشد. و مدت جلسه درمانی نیز کوتاه می باشد.

لیزر-واژینال



بخوانید:جوان سازی واژن چیست؟  laser vaginal rejuvenation


آیا قبل از لیزر نیاز به انجام آزمایشى هست ؟

خانم دکتر خلیلی متخصص زنان و جراح زیبایی زنان می گوید بیمار قبل از انجام لیزر نیاز به معاینه دارد و در صورت وجود عفونت حتما باید ابتدا درمان کامل شود ، و سپس برای لیزر اقدام نماید. همچنین باید قبل از لیزر ، نمونه پاپ اسمیر تهیه شود. لگن در بانوان به دلایل متعدد، مخصوصاً، ویژگی های آناتومیک مرتبط با فرآیند بارداری و زایمان از استحکام اسکلتی کمی برخوردار است. پاره ای از مسایلی که در طول زمان بروز مبکنند نیز به ساختار و بافت شناسی واژن مربوط است. با گذر زمان کلاژن و الاستین موجود در بافت واژن دچار بی کفایتی می شوند و در نتیجه بافت واژن، قوام قبلی خود را از دست میدهد و شل شدن و گشادشدگی واژن vagina هر سال بیشتر از سال قبل میشود . حتی اگر خانمها هیچگونه مقاربت ،بارداری و یا زایمان طبیعی هم نداشته باشند ، گشاد شدگی واژن ؛سرنوشت قطعی واژن همه خانم ها است.


درمان تنگی واژن tight vagina



هر چند که میزان و شدت گشادشدگی واژن درهمه یکسان نیست. برخلاف تصور عموم افراد؛ زایمان طبیعی تنها دلیل و علت ؛ برای گشاد شدن واژن ؛ نمی باشد. انجام عمل سزارین هم برای در امان ماندن از گشادشدگی واژن ، یک روند پیشگیرانه موفق نیست . تاثیر شل شدگى واژن روى روابط زناشویی  Marital relationship  انکارناپذیر است . پس از جراحی تنگ کردن واژن ، باز هم بمرور اثرات پیشرونده شل شدگى ادامه دارد. همانطور که گفته شد بروز این مشکل به ساختار آناتومیک لگن و واژن برمیگردد و جراحی نقش کنترل میان مدت و نه درازمدت دارد 




از یک سو تکرار جراحی، به دفعات زیاد هم ممکن نیست. و از سویی دیگر در میان انبوه بزرگ افرادى که مبتلا به گشادی واژن Vaginal dilation  هستند ،هم گروهایی وجود دارد که نمیتوانند و یا نمیخواهند جراحی شوند ، و به دنبال راه و روش کوتاه مدت و یا بلند مدت غیر جراحی برای تنگ کردن واژن هستند.

لیزر-واژینال



یا این لیزر دردناک است ؟

لیزر واژن معمولا به عنوان یک کار بدون درد مطرح است ، ولى در افراد خیلی حساس ممکن است احساس ناخوشایند مبهمی داشته باشند ، و این درد مبهم قابل مقایسه با درد پس از جراحى نیست .این لیزر ویژه ، پوشش سطحی و بافت همبند را تحریک کرده و با افزایش ضخامت و مایع بافتی و بافت زمینه ای در آنها ، جوانسازی ناحیه تناسلی laser vaginal rejuvenation را موجب می شود.و بدین ترتیب تغییرات ظاهری و تونیسیته و کشش بافتی و سفتی آن را اصلاح می کند. محیط واژن به حالت اسیدی نرمال برگشته و در نتیجه از رشد میکروبهای بیماریزا جلوگیری می کند. در واقع این لیزر فیبروبلاستها را از نظر متابولیک فعال کرده و سنتز کلاژن را موجب شده و ترکیب بافت زمینه ای را اصلاح می کند که شامل فیبر کلاژن – مواد زمینه و آب کافی شود و در نتیجه عملکرد مخاط دوباره مانند زمان قبل از یائسگی ، نرمال می شود.



 انواع روش تنگ کردن واژن: tight vagina



مقایسه بین درمان لیزر و جراحی چگونه است ؟

در مقایسه روش جراحی برای تنگ کردن واژن با لیزر ؛ به چند نکته که بیشتر حائز اهمیت هستند اشاره می کنیم :

  1. هنوز هیچ روشی دائمی برای تنگ کردن واژن   tight vagina   سپیدیار




    به صورت ابدی معرفی نشده است.
  2. در روش جراحی برای تنگ کردن واژن علت گشادشدن واژن vagina از بین نمی رود و متاسفانه ؛ دوباره با گشادشدگی واژن ، مواجهه خواهیم شد. عود کردن این مشکل دلیل بر ایراد روش جراحی و یا روش لیزر نیست، بلکه مشکل گشادشدگی مجدد واژن ؛ به ساختار آناتومیک و بافت شناسی واژن مربوط است، و نه روشی که برای تنگ کردن واژن انتخاب شده است . بافت واژن ؛ با گذر زمان و آرام آرام ، شل تر از گذشته می شود.
  3. البته هر چند عمل تنگ کردن واژن با جراحی در ابتدا نتیجه خیلی خوبی دارد اما به این دلیل که قسمتی از بافت واژن برداشته میشود، که این برداشتن و حذف قسمتی از بافت واژن ؛ تکرار عمل جراحی برای تنگ کردن واژن را بسیار محدود می کند.

بخوانید: پرینورافی perineorrhaphy چیست؟  

perineorrhaphy


  1. اقدام به جراحی برای تنگ کردن واژن محدودیت هایی برای زایمان طبیعی ،در آینده ،ایجاد می کند .
  2. در روش جراحی تنگ کردن واژن ، فقط ورودی واژن تنگ میشود ؛که یکی از عوارض این کار مقاربت دردناک است ، اما در روش لیزر، ورودی واژن ، دست نخورده باقی می ماند وتنگ کردن واژن در عمق واژن انجام میشود.


آیا شل شدگى واژن فقط پس از زایمان طبیعى رخ مى دهد ؟

١- افزایش سن از 30 سالگی به بعد

٢- بارداری ، توجه کنید روند و مکانیسم بارداری منجر به گشاد شدن واژن میشود

٣- کاهش وزن شدید

٤- قرار دادن ابزار تشخیصی پزشکی ( اسپوکولوم ) و یا خودارضایی با استعمال اجسام



مطالب مرتبط: درمان شل شدگی واژن   Vaginal discharge




آیا باردارى پس از لیزر واژن منعى ندارد ؟

بدون شک خود هیچ گونه منعی برای بارداری نیست . و این لیزر تاثیرى روى بارورى ندارد.



آیا لیزر واژن برای درمان بی اختیاری ادرار urinary incontinence هم موثر است ؟

اگر علت این مشکل کاهش تونوسیته بافت مجرای ادرار باشد ، پس از تنگ کردن واژن با لیزر  Laser vaginal tightening این نقیصه هم برطرف میشود . در موارد خفیف که بی اختیاری ادراری ناشی از سرفه زدن و عطسه کردن ( stress incontinence ) است بهبودى خوبى ایجاد شده است . اما اگر افتادگی مثانه شدید وساختار آناتومیک لگن دچارتغییرات آتروفیک شدید باشد ، رفع اینگونه بی اختیاری ادراری در مستلزم جراحی است ، و چنین مواردی با لیزر واژن ، اصلاح نمیشوند




بخوانید: واژینوپلاستی laser vaginoplasty  چیست؟



چه زمانى از سیکل قاعدگى براى این لیزر مناسب تر است ؟

سه تا پنج روز پس از پاک شدن ، زمان مناسبى است .



دفعات لازم براى انجام این لیزر چگونه است ؟

لیزر واژن قابل استفاده در هر زمان و حتى به دفعات دلخواه مى باشد و پس از هر جلسه درمان بلافاصله اثر آن پدیدار گشته و تامدت مدیدى باقى خواهد ماند . دفعات آن بنا به نیاز بیمار از یک تا سه جلسه هر کدام به فاصله یک ماه بستگى دارد.

 

 



مطالب مرتبطواژینوپلاستی چگونه است؟ laser vaginoplasty 







آیا نیاز به مصرف داروى خاصى است ؟

معمولا هیچ دارویی لازم نیست .



ماندگاری لیزر واژن چند سال است ؟




در شرایط عادی ، ماندگاری اثر تنگ کنندگى لیزر واژن ، دو سال است ، و معمولا تکرار لیزر زودتر از 20 ماه نیاز نیست.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد