*******بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی چشم

وست با گذشت زمان و بالارفتن سن خاصیت کشسانی و الاستیک خود را از دست می دهد و انعطاف پذیری آن کم و شل می شود.این عمل باعث ایجاد پف و چروک در اطراف چشم و افتادگی پلک یا ابرو می شود که چهره فرد را خسته نشان می دهد.


بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty


جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery تغییر زیادی را در چهره هایی به ظاهر خسته که دچار افتادگی پلک شده اند ایجاد می کند.این کار با برداشتن چربی و پوست اضافی پلک های بالا و پایین انجام می دهند.


بخوانید: عوارض جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid


در بعضی از بیماران جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery بایدهمزمان با بالا بردن ابرو یا تزریق ژل انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود چرا که برخی افراد درکنار شلی پوست پلک، دچار افت و نزول ابروها نیز هستند.

بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty




بهترین افرادی که به آنان جراحی بلفاروپلاستی پیشنهاد می شود :

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery : در این بیماران با  جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery برطرف خواهد شد .برای افرادی که افتادگی پلکشان باعث مسدود شدن دیدشان شده است مفید می باشد و علاوه بر اینکه چشمها را از حالت پف آلود و بی حالت و نیمه باز در می آورد، باعث باز شدن میدان دید آنها نیز می گردد.


مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids


وجود پوست اضافی در پلک بالاییجراح زیبایی چشم قسمت اضافی پوست را برداشته و پوست را سفت میکند و ظاهر شل و آویزان پلک را که نشان از پیری و مرور زمان است برطرف می کند.

چشم های خسته : بعضی از بیماران دارای چشم هایی هستند که چهره را خسته و سن را بیشتر نشان می دهد. در جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgeryعواملی که باعث ایجاد این حالت خمودگی در چهره می شود را از بین می برند.

جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery : در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین ، چربی های انباشته شده در زیر چشم توزیع مجدد شده و گودیها پر می شود و چهره شاداب و جذاب تر می شود.چشم پزشک یا جراح زیبایی چشم گاه در موارد خفیف می تواند با تزریق ژل به گودی های موجود در زیر چشم ،حالت خمودگی و گود افتادگی و خستگی چشم ها را از بین ببرد.


بخوانید: راه های رفع تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery  



سن بیماران : بیشترین متقاضی این جراحی بالای ۳۵ سال سن دارند اما گاهی افتادگی پلک و ها در خانواده به دلیل خصوصیات ژنتیک و سبک زندگی شایع می باشد در این صورت این جراحی در سن پایین تر نیز انجام می شود.


بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid



در جراحی بلفاروپلاستی خط های برشی که جراح زیبایی چشم ایجاد می کند در چین های طبیعی چشم ها به گونه ای ایجاد می شود که جای آن مخفی می ماند و جلب توجه نمی کند.از نتایج بلفاروپلاستی پلک می توان به بهبود میدان دید ، افزایش اعتماد به نفس و شادابی و جوان شدن چهره اشاره کرد.


منبع: وب سایت دکتر رجبی



بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelid

بخوانید: عوارض جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelid

جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery

جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery

جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery

جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery

بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty

جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids

بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

بخوانید: راه های رفع تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery  

بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty












 

لیزر موهای زائد221


لیزر موهای زائد     Laser Hair Removal

لیزر موهای زائد  Laser Hair Removal : روش های بسیاری وجود دارند که افراد می توانند با استفاده از آن ها موهای زائد خود را ازبین ببرند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی روش نوینی وارد بازار شد که لیزر نام دارد.

نتیجه های ایده آلی که لیزر تاکنون برای رفع موهای زائد   Removing excess hairد افراد به وجود آورده است موجب شده تا کاندیدای بسیاری برای انجام آن اقدام کنند.

لیزر   Laser توسط تکنیکی مناسب موهای زائد را از عمق بسیار زیادی برطرف می کند، این امر موجب شده است تا روشی دائمی برای ازبین بردن موهای زائد به حساب بیاید.


بخوانید:اطلاعات مهم درباره ی رفع موهای زائد اندام تناسلی مردان  Men's reproductive hair 



نحواحی قابل درمان با لیزر

  • کشاله ران
  • بازو ها
  • لب بالا
  • چانه
  • زیر بغل
  • بیکینی
  • شانه
  • کمر

 

لیزر-موهای-زائد

 

لیزر موهای صورت  Laser hair facial درد دارد؟

اگر مرکز معتبری برای انجام لیزر موهای زائد بدن Laser Hair Removal انتخاب کرده باشید و پزشک متخصص آن تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، خیر استفاده از لیزر موهای زائد دردی به همراه ندارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، انتخاب نوع دستگاه لیزر نیز در این امر تاثیر گذار است.

در نواحی حساس مانند بیکینی و زیر بغل ممکن است کمی احساس درد داشته باشید که می توانید 20 دقیقه قبل از درمان در این مناطق از کرم های بی حس کننده یا یخ استفاده کنید.


بخوانید:مراقبت های بعد از لیزر Laser Aftercare


بهترین مرکز از بین بردن موهای زائد   Removing unwanted hair

اگر از ساکنین تهران هستید کلینیک تخصصی زیبایی آذین یکی از بهترین کلینیک های زیبایی می باشد که پزشکان و متخصصان با تجربه آن تاکنون نتایج بسیار عالی برای افراد به وجود آورده اند.

لازم به ذکر است دستگاه های لیزری که ما در این مجموعه از آن ها استفاده می کنیم ایمن می باشند و هیچ گونه دردی برای افراد ایجاد نمی کنند.

اگر از کاندیدای انجام لیزر برای درمان موهای زائد خود هستید می توانید این درمان را با ما تجربه کنید و از بهترین نتیجه بهره مند شوید.

برای مراجعه با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

لیزر موهای زائد


اقدامات قبل از لیزر موهای زائد با الکساندرایت  Alexander's laser

  • حداقل 4 هفته قبل از لیزر مو نباید در معرض نور خورشید قرار گیرید به همین دلیل حمام آفتاب و برنزه کردن ممنوع می باشد.
  • قبل از مراجعه به کلینیک ، مو ناحیه مورد نظر را با تیغ بتراشید .
  • ایتفاده از وکس ، اپیلاسیون و روش های دیگر را فراموش کنید و تا مدتی قبل از لیزر مو تنها از تیغ برای رفع مو زائد بدن استفاده کنید.
  • نوع رنگ پوست و جنس پوست در نتیجه لیزر تاثیرگذار است به همین دلیل در جلسه اول پزشک تشخیص می دهد که برای کسب نتیجه ایده آل تر تا چه مدت نیاز به لیزر مو زائد است .
  • افرادی که بیماری هایی چون لوپوس ، پورفیری و افرادی که بیماری های خاص دارند بهتر است از انجام لیزر صرف نظر کنند.
  • قبل از انجام لیزر حتماً با پزشک صحبت کنید و تمامی سوالات خود را بپرسید .
  • اگر بیماری پوستی دارید یا سابقه بیماری پوستی دارید حتماً به پزشک بگویید.
  • اگر دارو مصرف می کنید حتماً به پزشک بگویید زیرا برخی داروها مانند پیروکسیکام ، سولفونامیدها ، داروهای دیابت ، آمیودارون و غیره پوست را نسبت به نور حساس می کنند و بهتر است تا مدتی لیزر انجام نشود .

لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلساتی که برای درمان موهای زائد با لیزر مورد نیاز است به بیمار بستگی دارد و در هر فردی متفاوت است، اما تعیین فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد توسط پزشک متخصص صورت می گیرد و در حالت کلی چهار الی شش هفته بین جلسات درمان فاصله نیاز است.


بخوانید: عوارض لیزر موهای زائد  Laser hair loss complications


هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد با توجه به ضخامت مو، رنگ پوست، محل درمان، تجربه پزشک، محل جغرافیایی و غیره متغیر است.


http://clinicazin.com

**********خواص سنگ فیروزه و کاربردهای آن



خواص سنگ فیروزه

چشم زخم، محافظت در برابر حوادث و بلایا، از بین برنده ترس، استرس و افسردگی، ایجاد شادی و خوش شانسی، رونق کسب و کار

 

خواص سنگ فیروزه و درمان بیماری ها

یکی از خواص سنگ فیروزه تقویت قلب، دستگاه تنفسی، چشم ها، گردش خون، گلو، معده و کبد می باشد. در صورتی که فرد بیمار باشد و یا اتفاق ناخوشایندی برایش در شرف وقوع باشد، رنگ فیروزه عوض می شود، گاه در راه مراقبت از فرد و به خاطر مراقبت از وی ترک بر می دارد.

 

سایر خواص سنگ فیروزه این است که به عوارض عملکردهای نادرست کبد و غدد کمک میکند. چشمها را نیرو میبخشد و بر علیه بیماریهای چشم و اصلاح گردش خون مؤثر است. درد گلو، التهابات ریوی و بیماریهای دستگاه تنفس را درمان میکند. در برابر افسردگیها مفید است و قلب را تقویت میکند.

 

از خواص سنگ فیروزه میتوان گفت که برای همه بیماریهایی که بر اثر کمبود مواد غذایی و تغذیه بد ایجاد میشوند مانند آناروکسی (بیماری که بر اثر نخوردن غذای کافی و کمبود مواد غذایی ایجاد میشود) به کار میرود. معمولاً هنگام پارگی رباطها و تاندول ها، جریان خون را در بافتهای عضلانی زیادتر میکند. همچنین به خاطر درخشش آن شادی آور است و اثر سودمندی بر روی کمبود اکسیژن، مسمومیت خونی و استرس دارد.)فیروزه تراشی Turquoise()

 

سنگ فیروزه کمک مؤثری به درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروسها و باکتریها هستند یا نواحی آلوده می کند. گفته شده است که فیروزه از عملکرد و شفابخشی بیکران خود آگاهی ندارد! همچنین دارای اهمیت زیادی است که بدانید در کاربرد این کانی چنانچه رنگ خود را از دست بدهد و یا خرد شود، تمام نیرویش را از دست میدهد.

یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه  turquoise این است که، کانی توانمند و حامی افراد است. به ویژه فرض شده است که اسب و سوارکار را از سقوط ناگهانی در امان نگه میدارد. همچنین در زمان مسافرت از شخص حمایت میکند. فیروزه باعث شادی و نشاط در افراد غمگین و افسرده میشود و به آنها نیروی لازم برای به انجام رساندن کارهای سخت را با ظرافت و چابکی منتقل میکند.

 

افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه می باشد که جرأت لازم برای بیان استدلال هایمان را به طور مختصر و با اطمینان خاطر در کنفرانس ها در ما ایجاد میکند. شخص را در برابر خواب های آشفته و کابوسها حمایت میکند. نیرو و ارتعاشات منفی، مضر و آشفته را از ما دور می کند و حتی میتواند جذب کننده نیروهای مثبت باشد. فیروزه مخصوص چاکرای گردن و گلو (چاکرای پنجم) است.

 

خاصیت سنگ فیروزه این است که مفرح معده می باشد. برای سردرد بسیار مفید است . استفاده از سرمه آن برای چشمها بسیار مفید بوده و آن را تقویت می نماید . کسانی که در شب دید خود را از دست می دهند ، استفاده از سرمه سنگ فیروزه آنان را درمان می کند . اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می کند .

 

درمان بادفتق، درد ریح ، جنون ، درد اعضاء و بسیاری از بیماریهای داخلی از جمله خواص سنگ فیروزه است. اگر کشته آن با شهد استفاده گردد ،سنگ فیروزه صرع را درمان ، سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان می نماید . یک گرم کشته آن همراه با شراب برای نیش مار و هرگونه مسمومیت ، پادزهر می باشد . برای دیگر جانوران موذی و دور کردن سم آنها نیم گرم کافی است.






 

فواید سنگ فیروزه,خواص سنگ فیروزه,انگشتر فیروزه

یکی از خواص سنگ فیروزه آرامش بخشی روح و روان است



 

خواص فیروزه نیشابور برای روح و روان
استفاده از انگشتر فیروزه به قلب آرامش می دهد ، خوف و وحشت را از آدمی دور می سازد ، دشمنان را دور و آدمی را بر آنها غالب می سازد ، انسان را در مقابل حوادث برق حفاظت کرده و نمی گذارد که آدمی در آب غرق گردد ، جانوران موذی و گزنده را دور می سازد و نمی گذارد که آنها به آدمی آسیب برسانند .

 

اول ماه جدید زمانی که به ماه نگاه کردید، به سنگ فیروزه بنگرید، برکت و دولت برای شخص آورده و او را بی نیاز می نماید. استفاده از آبی رنگ آن مفیدتر است. از دیگر خواص سنگ فیروزه برای زن حامله مفید و محافظ است. از فواید سنگ فیروزه این است که در آدمی احساس محبت، عشق، علم و هنر را ترقی می دهد و برای ترقی در علم و هنر بسیار مفید می باشد. قلب و چشم را تقویت می نماید.

 

از جمله خواص انگشتر فیروزه اصل این است که به همراه هر کسی که باشد، از برق گرفتگی، غرق شدن، نیش جانوران موذی ، نظر بد و قتل و کشته شدن در امان است و محفوظ می ماند، با کسانی که مزاج بادی دارند موافق می باشد . فیروزه در اثر تغییرات هوا زمانی درخشنده و زمانی تار و مکدر می گردد.



بیشتر بخوانید :  چگونه از فیروزه نگهداری کنیم؟  Turquoise maintenance

 

سنگ فیروزه خواص,خاصیت سنگ فیروزه,درباره سنگ فیروزه

از خواص سنگ فیروزه این است که در آدمی احساس محبت،علم و هنر را ترقی می دهد


 





برای پی بردنم به خواص سنگ فیروزه از نظر معنوی می توان به روایتهای زیر استناد نمود:

در کتاب علامه مجلسی روایت از رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم): هر کس فیروزه را در روز یک بار نگاه کند پنج بار در بهشت به رویش باز می شود.

 

دومین روایت : اولین هدیه ای که خداوند به رسول اکرم(ص) در غار حراء داد، سنگ فیروزه بود و از طریق جبرئیل به ایشان داده شده است.

 

حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص سنگ فیروزه می فرماید فقیر نمی شود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد و نیز رسول خدا می فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.

 

همچنین در مورد خواص سنگ فیروزه در برخی روایات آمده است که:
الف) باعث بى نیازى و دورى فقر مى گردد.
ب) جهت ایجاد فرزند مؤثر است.
ج) در استجابت دعا مؤثر است.
د) عامل فتح و پیروزى است.
هـ) دور گرداننده دردها از دیدگان است.
و) موجب گشایش سینه مى گردد.
ز) قوت دل را زیاد مى کند.
ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود.




 


یکى از خادمان امام هادى (علیه السلام) از آن حضرت جهت زیارت على بن موسى الرضا اجازه سفر به سرزمین طوس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشترى با نگین عقیق زرد به همراه داشته باش که بر روى آن حک شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگین «محمد و على» حک کن.

 

خادم مى گوید: از نزد امام بیرون شدم و انگشترى را طبق دستور امام تهیه کردم و مجدداً براى خداحافظى به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشترى دیگر با نگین سنگ فیروزه باید همراهت نمایى که در بین طوس و نیشابور شیرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از راه رفتن باز می دارد، به سوى آن شیر رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به او بگومولاى من مى گوید از راه کنار برو. بعد اضافه کرد، باید نقش روى انگشتر الملک لله و سمت دیگر آن «الملک لله الواحد القهار» باشد که انگشتر حضرت على (علیه السلام) این نقش را داشته است. که آن سپرى در برابر درندگان و عامل پیروزى در جنگهاست.



بیشتر بخوانید :  چگونه فیروزه اصل نیشابور را تشخیص دهیم؟  Turquoise gemstone



 

خواص فیزیکی سنگ فیروزه
از بزرگترین خواص انگشتر فیروزه اصل این است که بیش از صد هزار رنگ آبی و سبز دارد.
هرگز دو عدد سنگ سنگ فیروزه از نظر نوع و رنگ مثل هم وجود ندارد و مثل اثر انگشت می باشد. سنگ فیروزه زنده می باشد. و مثل انسان از اکسیژن هوا استفاده می کند.

 

مواد تشکیل دهنده فیروزه آلومینیم، مس، منگنز، اکسید آهن و آب می باشد. از نظر نوع ارزش در کشورهای آسیایی همچون کشورهای پاکستان- افغانستان- هندوستان به نام سنگ مهر و محبت شناخته می شود. و در کشورهای عربی (اطراف خلیج فارس) عزیز ترین چیزی است که با پول شاه مقیاس نمی شود . از قدیم الایام سنگ فیروزه به عنوان سنگ چشم زخم نیز مطرح بوده است.

 

از نظر مردم سوئد افراد می توانند در محیط خود دیدگاه اشخاص مقابل خود را بسنجند به این طریق که شخصی پیدا می شود و به شخصی که از  سنگ فیروزه استفاده می کند می گوید چقدر سنگ زشتی؟ چرا بهتر ازآن را نخریدی؟و شخص دیگر می گوید چقدر سنگ زیبایی نامش چیست؟ و خواص سنگ فیروزه چیست.




 نگهداری فیروزه  Turquoise maintenance

 

فیروزه در مقابل سه چیز عکس العمل نشان می دهد که هرگز نباید با آنها تماس پیدا کند. روغن، کرم، ادکلن.

در کشور سوئد برای تشخیص میزان خلوص سنگ فیروزه آزمایش کوچکی انجام داده اند.  سنگ فیروزه را در داخل یک گلدان قرار داده و از ماسه کنار دریا یا ماسه رودخانه گلدان را پر کرده و سنگ را در دل آن قرار داده و به مدت دو هفته در طول روز به آن مانند یک گل آب می دهند و اگر سنگ فیروزه اصل نیشابور باشد باید به حالت اولیه خود برگردد.


 


سعی کنید چند ماه یک ماه فیروزه ی خود را تمیز و  شارژ کنید تا به طول عمر فیروزه ی شما اضافه شود.شارژ فیروزه  را جدی بگیرید!





کاربرد سنگ فیروزه

سنگ فیروزه را در حالی که دراز کشیده و در رهایی کامل قرار دارید، بر روی چاکرای مخصوص قرار دهید. ارتعاشات سنگ ها در طی 20 دقیقه عمل میکنند. از خواص سنگ فیروزه این است که بدن را در یک وضعیت رهایی کامل قرار میدهد. استفاده از یک موسیقی دلپذیر از این تجربه بهتر حمایت میکند. بعد از پایان زمان ذکر شده بهتر است چند دقیقه دیگر نیز سنگ در محل خود باقی بماند. لازم است سنگها بعد از استعمال برای چاکراها، در مدت زمان معینی در زیر آب قرار گیرند.



بهترین سنگ فیروزه در ایران، در شهر نیشابور یافت  میشود که شهرت جهانی دارد که به عنوان  سوغات مشهدو بهترین سوغات مشهد نیز شناخته می شود.

پیشنهاد میکنیم برای تشخیص فیروزه نیشابور مقاله ی زیر را مطالعه کنید 

 


بیشتر بخوانید : نحوه ی تشخیص سنگ فیروزه ی اصل از تقلبی

How to determine the turquoise stone of the principle of counterfeit




بیشتر بخوانید :  با هنرهای دستی مشهد آشنا شوید  Arts and Crafts

 
منبع: binabazar.com



****پف پلک

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که صبح در هنگام بیدار شدن با پف پلک بالای چشم روبرو شوید. چشمهایی متورم و پف کرده که اجازه خوب دیدن به شما نمی دهد. گاهی اوقات پف پلک بالای چشم به خودی خود و در عرض یک روز از بین می رود، منتها اگر تا ۴۸ ساعت بهبود پیدا نکرد بایستی برای درمان پف پلک اقدام نمایید. لازم است بدانید: در بیشتر مواقع علت پف پلک بالای چشم در اثر مراقبت نکردن از بهداشت فردی است منتها بایستی قبل از مراجعه به پزشک به مواردی که می تواند از دلایل پف پلک باشد اطلاع داشته باشید که ما در ادامه به این موارد می پردازیم.



بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelidچ



بلفاروپلاستی چیست

تصاویر بیشتر را در گالری جراحی ها مشاهده نمایید



بخوانید: مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids


علت پف پلک بالای چشم چیست؟

موارد متعددی می تواند به عنوان علت پف پلک بالای چشم شناخته شود که با شناسایی این موارد می توانید برای درمان پف پلک اقدام نمایید. مراقبت های بهداشتی از چشم در سلامت چشم و پلک بسیار اهمیت دارد. از این رو با رعایت نکات بهداشتی می توانید از تورم پلک بالای چشم در امان باشید منتها گاهی اوقات عوامل دیگری باعث تورم پلک است که ما در ادامه به این موارد می پردازیم.

تیروئید

اولین و مهمترین عامل تورم پلک بالای چشم، پرکاری تیروئید است. در واقع افرادی که دارای پرکاری تیروئید هستند دچار نوعی ضخامت بافت چربی در اطراف چشم می شود که تورم چشم را به همراه خواهد داشت. پیشنهاد می شود در اولین فرصت با انجام یکسری آزمایش ها از وضعیت تیروئید خود باخبر شوید.

آلرژی فصلی

آلرژی فصلی هم می تواند علت تورم پلک بالای چشم باشد. در واقع با قرارگیری در هوای آلوده فرد دچار آلرژی می شود و چشم، آنها را جذب می کند که باعث متورم شدن چشم و پلک بالای چشم می شود.

پیر شدن

پف پلک چشم، نشانه پیر شدن است. با گذر سن بافت پلک ضعیف می شود و باعث از بین رفتن چربی پلک شده و در نهایت پف کردن پلک بالای چشم را به همراه خواهد داشت.

پف پلک

نداشتن خواب کافی

خواب کافی خصوصا در شب مهمترین عامل سلامتی است. نداشتن خواب کافی می تواند یکی از عوامل مهم پف زیر چشم باشد که در این حالت بدن نمی تواند نمک بدن را به حالت متعادلی حفظ کند که در نتیجه آب در اطراف چشم تجمع می کند و باعث تورم چشم می شود. داشتن حداقل ۸ ساعت خواب کافی در طول شب نه تنها سلامتی شما را حفظ می کند بلکه شما را از بیماری های مختلفی در امان نگه می دارد.

گرمای محیط منزل

چشم ها در اثر حرارت و گرمای بیش از حد محیط، حساستر شده و بافت اطراف چشم ضخیم تر می شود که غشاهای مخاطی چشم را خشک می کند. از این رو محیط داخل خانه را معتدل نگه دارید تا باعث تحریک پذیری چشم و در نهایت تورم آن نشود.

عمل پف پلک

در مواردی که پف پلک با رعایت تمام نکات بهداشتی و مواردی که در بالا به آنها اشاره شد درمان نشود می توانید از عمل پف پلک استفاده کنید. این جراحی زیبایی می تواند برای درمان پلک مفید باشد و باعث درمان پف پلک باشد. به جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery ، جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery نیز می گویند.

پف پلک بالای چشم یکی از مشکلات و دغدغه هایی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که می تواند دلایل مختص به خودش را داشته باشد که در برخی مواقع با مراقبت های بهداشتی درمان می شود و گاهی هم با عمل پلک چشم برطرف می شود.



بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty



منبع: وب سایت دکتر رجبی

لیزر موهای زائد111111

از بین بردن موهای زائد بدن از دیرباز مورد توجه پزشکان متخصص زیبایی و عموم مردم بوده است. روشهای قدیمی مانند تراشیدن یا کندن موها به طرق مختلف و استفاده از انواع داروهای موبر همگی اثر موقت دارند. الکترولیز (Electrolysis) روش نسبتاً جدیدتری است که میتواند در عرض چندین جلسه اثر دائمی داشته باشد. ولی سوزاندن تکتک موها با این روش وقتگیر و دردناک است و چندین ماه به طول میانجامد. در حال حاضر از الکترولیز تنها برای سوزاندن موهای سفید استفاده میشود که تنها راه درمان و از بین بردن موهای سفید میباشد.

امروزه لیزر بدن Laser body  به عنوان بهترین، مؤثرترین و سریعترین روش از بین بردن موهای ناخواسته جای خود را در سراسر دنیا باز کرده است. لیزر موهای زاید Laser Hair Removal  بدون آن که به سطح پوست آسیبی وارد کند وارد پوست میشود و جذب فولیکولهای مو میگردد. بدین ترتیب به طور همزمان صدها فولیکول مو تخریب میشوند. از دهه 1990 میلادی تاکنون درمان موهای زائد با لیزر پیشرفتهای چشمگیری کرده است به نحوی که امروز چندین نوع لیزر مختلف برای این امر وجود دارد.


بخوانید:عوارض لیزر Laser hair loss complications


انتخاب نوع لیزر صورت  Laser hair facial بستگی به رنگ و نوع پوست و ضخامت موهای زائد و محل آن دارد. کلینیک لیزر مهرگان مجهز به چهار نوع لیزر Alexandrite، IPL، Diode، Elite است که امکان برطرف کردن موهای اضافه در تمامی نواحی بدن و در هر نوع پوستی را فراهم میکنند. این لیزرها ساخت کمپانی های Cynosure و Lumenis آمریکا هستند که مطرحترین کارخانه های سازنده لیزر دنیا می باشند و هر یک در نوع خود پیشرفته ترین محسوب میشود. در عین حال کاربرد غلط لیزر توسط افراد غیرمتخصص میتواند خطراتی هم به دنبال داشته باشد. از این رو لازم است که درمان با لیزر تنها توسط متخصصین و در مراکز درمانی مجهز صورت پذیرد. میزان پاسخ به درمان پس از 4 الی 6 جسله لیزر معمولاً بیش از 80% از موها میباشد.


انواع لیزرهای مورد استفاده جهت درمان موهای زائد:

1) دستگاه لیزر الکساندرایت  Alexander's laser machine Alexandrite (Apogee)

لیزر الکساندریت دستگاهی است که ویژه از بین بردن موهای زائد با بالاترین کارآیی و حداقل عوارض تولید میباشد. این دستگاه قادر است موهای زائد بدن را از بین ببرد. به دلیل قابلیت انتخاب Pulse Duration بسیار متنوع میتوان به نحو مؤثری این نوع لیزر را هم برای موهای نازک و روشن و هم برای موهای ضخیم و تیره به کار برد. به علاوه دستگاه قابلیت تنظیم برای پوست روشن یا تیره را دارد.

درحال حاضر لیزر الکساندرایت Alexander's laser سریعترین، مؤثرترین و کم خطرترین لیزر موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه  Removing hair forever  به شمار میرود. در یک زمان بسیار کوتاه (در حد هزارم ثانیه) نور لیزر با شدت بالا به پوست میتابد و به طور همزمان دهها فولیکول مو را تخریب میکند. اغلب موهای تخریب شده از سطح پوست پاک میشوند و مابقی موها در عرض 1 تا 2 هفته خود به خود ریزش پیدا میکنند. برحسب اینکه پزشک چه پارامترهایی را در دستگاه انتخاب نماید میتوان موهای زائد تمامی نواحی بدن (چانه، پشت لب، گونه ها، گوشها، پیشانی، گردن، دست و پا، زیربغل، سینه، شکم، پشت و یا لیزر موهای زائد بیکینی   Laser Bikini Hair) را با این روش درمان کرد.

2) لیزر Diode (Lightsheer)

لیزر Lightsheer یا Diode نیز از پیشرفته ترین لیزرها جهت از بین بردن لیزرموهای بدن  Laser Hair Removal است که توسط شرکت Lumenis آمریکا ساخته شده و مورد تأیید FDA میباشد. این دستگاه نیز جهت درمان موهای زائد به خصوص موهای ضخیم و تیره میباشد.



 بخوانید: مراقبت های بعد از لیزر موهای زاید Laser Hair Removal After Care



3) لیزر Elite

لیزرهایی که در این دستگاه استفاده شده است؛ لیزر حالت جامد Alexandrite با قدرت بالا و طول موج 755 نانومتر، و لیزر حالت جامد Nd:YAG با طول موج 1064 نانومتر است، Elite شامل مزایای هر دو لیزر Apogee و Acclaim در یک دستگاه لیزر انعطاف پذیر است و با این طول موج یکی از بهترین انواع لیزر برای درمان تلانژکتازی وریدهای واریسی پا و صورت به شمار میرود


بخوانید: از بین بردن موهای زائد بدن مردان  Eliminating the hair of the men's body

لیزرهای پزشکی به گونه ای طراحی شده اند که انرژی آنها به طور مستقیم به بافت هدف رسیده و به بافت اطراف آن آسیبی نرساند. به این نحوه کارکرد اصطلاحاً Selective Photothermolysis گفته میشود. با انتخاب دقیق طول موج، عرض پالس و Spot size میزان انرژی و سیستم خنک کننده، اثر لیزر روی بافت هدف به حداکثر رسیده و تأثیر آن بر بافتهای هم جوار بسیار کم میشود.


mehreganlaserclinic.com