خلاصه عمل پلک Eyelid surgery

خلاصه

عمل پلک Eyelid surgery 
بلفاروپلاستی Blepharoplasty یا جراحی پلک چشم Eyelid surgery تغییر چشمگیری را در چهره به ظاهر خسته و با افتادگی پلک چشم ایجاد می‌کند. این تحول مطلوب با برداشتن کیسه‌های چربی (پف بالای چشم) و پوست اضافی پلک‌های بالا و پایین تحقق می‌یابد. بسیاری از بیماران همزمان با جراحی پلک چشم درمان‌های دیگری مانند بالا بردن ابرو و یا تزریق ژل را نیز انجام می‌دهند تا پلک‌ها دیگر افتاده به نظر نرسد و خطوط ناخوشایند صورت از بین برود. جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes


عمل پلک Eyelid surgery  با لیزر چیست؟

جراحی پلک در تهران    Eyelid surgery یا جراحی زیبایی پلک تغییر چشمگیری را در چهره به ظاهر خسته و با افتادگی پلک چشم ایجاد می‌کند. این تحول مطلوب با برداشتن کیسه‌های چربی (پف بالای چشم) و پوست اضافی پلک‌های بالا و پایین تحقق می‌یابد. بسیاری از بیماران همزمان با جراحی پلک چشم درمان‌های دیگری مانند بالا بردن ابرو و یا تزریق ژل را نیز انجام می‌دهند تا پلک‌ها دیگر افتاده به نظر نرسد و خطوط ناخوشایند صورت از بین برود.


بلفاروپلاستی واقعاً می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشد و چین‌خوردگی‌های مغولی (چینی که گوشه‌ی داخلی چشم را می‌پوشاند) را اصلاح کند و در نتیجه منجر به واضح‌تر شدن پلک‌های پایینی ، درشت کردن چشم و جذاب‌تر شدن ظاهر کلی چشم‌ها شود.


 ببینید: عکس عمل پلک     Photo action of the eyelid


جراحی پلک بالا و پایین جراحی پلک چشم Eyelid surgery


جراحی بالا بردن پلک توسط
جراح پلک  Best eyelid surgery expert   عمل نسبتاً ساده‌ای است که چهره را سال‌ها جوان‌تر می‌کند. جراحی پلک بالایی برای بیمارانی مفید است که افتادگی پلک‌ های بالایی‌شان به قدری است که میدان دیدشان را مسدود می‌کند. حال آن که بالا بردن پلک پایین با هدف اصلاح افتادگی یا رفع پف زیر چشم انجام می‌شود. چربی و بافت اضافی در جراحی پلک برداشته می‌شود تا بیمار چهره‌ای جوان‌تر، شاداب‌تر و جذاب‌تر بیابد. جراحی پلک بالا و پایین برخی بیماران تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، البته بیمار را می‌توان در صورت تمایل شخص وی بیهوش کرد.



بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids



جراحی پلک Eyelid surgery  پایین


پلک بالا در اصل به منظور برداشتن پوست افتاده جراحی می‌شود، حال آن که جراحی پلک پایین با هدف برداشتن چربی انباشته‌ای انجام می‌شود که بیشتر زیر چشم قابل مشاهده است. تخلیه این چربی‌ها و برطرف کردن مشکل افتادگی پوست سطحی صاف و هموار، محکم و جوان‌تر را در بالای گونه ایجاد می‌کند. به علاوه پزشک در جراحی پلک پایین این امکان را می‌یابد تا چربی یا ژل را نیز در بخش‌های فرورفته و گودی زیر چشم تزریق کند تا به پوست ظاهری برجسته و سالم ببخشد و حالت خستگی پیشین را از بین ببرد.

جراح هنگام جراحی پلک Eyelid surgery پایین در ابتدا به دقت برشی را زیر مژه‌های پایین به گونه‌ای ایجاد می‌کند که قابل مشاهده نباشد. عضله، پوست و چربی اضافی بنا به تشخیص جراح برداشته می‌شود و گاهی چربی به منظور به حداقل رساندن پف دور چشم و یک دست کردن ورم زیر چشم مجدداً توزیع می‌شود. مشکل شل بودن عضله‌ها را نیز می‌توان در این جراحی برطرف نمود. برش ایجاد شده در جراحی بالا بردن پلک به سرعت بهبود می‌یابد و پس از جوش خودن زخم ظاهری شبیه به چین‌های طبیعی اطراف پلک پیدا می‌کند و به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند.



بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty




جراحی پلک Eyelid surgery بالا


جراح در عمل پلک Eyelid surgery  بالایی می‌تواند پوست اضافی و بافت چربی‌ای را بردارد که باعث افتاده و متورم به نظر رسیدن پلک می‌شود. رفع نشانه‌های افزایش سن مانند تجمع چربی، رفع افتادگی پلک و درمان پوست شل را می‌توان با کمک این جراحی انجام داد ، زمان را به عقب برگرداند و دیگر بار صورتی شاداب و جوان یافت.

در جراحی پلک بالا Top eyelid surgery خط‌های برش در چین‌های طبیعی پلک‌های بالایی به گونه‌ای ایجاد می‌شود که جای زخم کاملاً مخفی باشد. جراح هر گونه پوست اضافی مسدود کننده میدان دید یا عامل افتاده یا خسته به نظر رسیدن چهره را از بین می‌برد. عضله‌ها نیز گاهی مجدداً تنظیم می‌شود و موقعیت‌شان اصلاح می‌شود. پوست باقی‌مانده بالا برده و مجدداً متصل می‌شود تا بیمار چهره‌ای جوان‌تر بیابد. سپس جراح برش‌ها را با بخیه‌هایی بسیار ظریف می‌بندد. پلک بالا با هدف بخشیدن جوانی و شادابی دوباره به چهره بیمار جراحی می‌شود و اگر عمل توسط جراح ماهر و مجرب انجام شود، بیمار می‌تواند مطمئن باشد که پس از عمل چهره‌ای غیرطبیعی با چشم‌های بسیار باز نخواهد یافت.



عوارض جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery


عوارض عمل پلک Eyelid surgery  می تواند شامل عفونت، خونریزی و کاهش بینایی باشد ولی وقوع این عوارض بسیار نادر است.

اگرچه ظاهر پلک به طور قابل‌ توجهی اصلاح می‌شود، اما ممکن است پلک‌‌ها کاملا قرینه به نظر نرسند.

در بیشتر موارد بعد از جراحی، هنگام نگاه کردن به پایین، پلک عمل شده نسبت به طرف مقابل، مختصری بالاتر قرار می گیرد و شب‌ها نیز مختصری باز می ماند که این دو عارضه مشکل‌آفرین نیستند. در بعضی موارد نیز ممکن است بیش از یک بار به عمل جراحی نیاز باشد.برای اصلاح نهایی پلک در 10 تا 20 درصد موارد، بعد از جراحی نیاز به یک عمل روتوش وجود دارد که این کار معمولا چند هفته تا چند ماه بعد از عمل جراحی اصلی انجام می شود و هدف آن تنظیم نهایی عضله در محل مناسب است.
جراح پلک  Best eyelid surgery expert  که در این عمل مهارت دارند، می توانند جراحی را با بی حسی موضعی انجام دهند، اما گاهی بیهوشی عمومی نیز صورت می گیرد و با این عمل اتصال عضله بالا برنده پلک با محل اتصال‌شان روی پلک دوباره برقرار می شود، ولی به طور شایع‌تر در نوع مادرزادی عضله را کوتاه می کنند.


بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty



جراحی پلک Eyelid surgery، عمل بسیار ظریفی است و مدت زمان آن برای هر چشم ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است. در بیشتر موارد در عمل‌های افتادگی پلک ناشی از افزایش سن، نیاز به برداشتن پوست اضافه پلک نیز وجود دارد.

چشم‌ها بعد از هفت تا ده روز بعد از
 جراحی پلک در تهران    Eyelid surgeryنیاز به مراقبت دارند، ولی اگر عمل جراحی به دست فرد متخصص صورت بگیرد هیچ عارضه‌ ای به همراه ندارد.

متاسفانه همه افتادگی‌‌های پلک‌ را نمی‌توان طوری عمل کرد که زیبایی آن مانند پلک دیگر شود. در هر صورت پلک جزئی از چشم است؛ بنابراین عمل باید طوری انجام شود که به خود چشم آسیبی نرسد.

بعضی از انواع افتادگی‌های پلک به دلیل بیماری‌‌های عمومی چشم ایجاد می‌شود؛ برای مثال در بعضی موارد حرکت چشم در جهت‌های مختلف مختل شده و پلک دچار افتادگی می‌‌شود. متاسفانه بعضی از افراد نمی‌‌توانند پلک را خوب بالا ببرند، زیرا با این کار پلک بسته نشده و به چشم آسیب می‌‌رسد. بنابراین در مواردی ممکن است از نظر زیبایی، پلک قابل ترمیم نباشد اما در بیشتر موارد که افتادگی خفیف یا ثانویه ایجاد می‌شود، این مساله کاملا قابل حل است.


 ببینید: عکس عمل پلک     Photo action of the eyelid


منبع:وب سایت دکتر شهابی



جراحی پلک Eyelid surgery بدون شک یکی از مهمترین و کلیدی ترین روش های درمانی برای بازیابی جوانی و شادابی صورت است. پلک ها در اثر عواملی چون بالا رفتن سن، استرس، سیگار کشیدن یا آفتاب و در مواردی نیز به علل ارثی تغییر شکل داده و حالت پف آلود، افتاده یا چروکیده پیدا میکنند. این مساله در موارد شدیدتر باعث محدودیت میدان دید فرد می شود که در این صورت،  عمل بلفاروپلاستی  Blepharoplasty جنبه درمانی پیدا می کند. با جراحی پلک چشم Eyelid surgery می توان حالت جوانی و زیبایی را به پلک ها برگرداند.  روش های نوین جراحی پلک با لیزر Laser eyelid surgery با نتایج به مراتب بهتری همراه است و روش های قدیمی – که متاسفانه هنوز در بعضی از مراکز به کار می روند- دیگر به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.


جراحی پلک بالا Top eyelid surgery: برشی در چین طبیعی پلک داده شده و پوست و عضله اضافی برداشته می شوند. توده های چربی بیرون زده به طور محدود برداشته شده یا در مکان مناسب قرار داده می شوند (تصویر 1).



بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty


 تجربه جراحی پلک


بلفاروپلاستی Blepharoplasty  تحتانی: به در روش قابل انجام است: از طریق پوست یا از داخل چشم.


برش پوستی: این برش در چین طبیعی زیر لبه پلک (درست زیر مژه ها) داده می شود (تصویر 1). چربی های اضافی در محل مناسب قرار داده می شوند تا برجستگی ها و فرو رفتگی های زیر چشم برطرف شده و حالت جوانی خود را بازیابند. همچنین در این روش می توان لیفت (بالا کشیدن) گونه را به طور همزمان انجام داد که بویژه در افراد میانسال با نتایج فوق العاده خوبی همراه است. در مواردی که به علت بالا رفتن سن یا به طور ژنتیک گوشه خارجی چشم افتادگی دارد می توان آن را بالا کشید تا چشم حالت زیباتری پیدا کند.


 برش داخل پلک: در موارد محدودی که تنها چربی اضافی وجود دارد و نیازی به برداشتن پوست نیست می توان از این طریق بلفاروپلاستی با لیزر  Laser eyelid surgery یا عمل پلک Eyelid surgery  انجام داد.


جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery می تواند زیربیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی انجام شود. طول عمل پلک فوقانی حدود یک ساعت و پلک تحتانی بسته به وسعت عمل متغیر و کمی طولانی تر است.


قبل از  عمل بلفاروپلاستی Blepharoplasty


انتظارات خود را از عمل جراحی بلفاروپلاستی Blepharoplasty به صورت واضح با پزشک معالج مطرح کنید. در صورت ابتلا به هر گونه بیماری چشمی مانند خشکی چشم، آب مروارید، گلوکوم، سابقه جراحی چشم، استفاده از لنز و غیره پزشک خود را مطلع کنید. از یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپیرین، بروفن، ناپروکسن و داروهای مشابه و نیز ویتامین E، مولتی ویتامین و داروهای گیاهی خودداری کنید. ضمنا اگر سیگار می کشید 6 هفته قبل از جراحی ترک کنید.


مراقبت های بعد از جراحی پلک چشم Eyelid surgery


شما همان شب بلفاروپلاستی Blepharoplasty یا حد اکثر صبح روز بعد مرخص می شوید.


از مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک  Postoperative care of the eyelidsتورم و کبودی دور چشم به طور طبیعی بعد از جراحی پلک چشم Eyelid surgery دیده می شود. در عرض 2 تا 3 هفته بهبودی قابل توجه داریم ولی بهبودی کامل ممکنست تا چند ماه طول بکشد.


بعد از جراحی پلک در تهران    Eyelid surgery لازمست در حالت نیمه نشسته استراحت کنید. از خوابیدن به پهلو اجتناب کنید. کمپرس سرد به طول 20 دقیقه و به طور متناوب تا 36 ساعت اول استفاده کنید. داروهای تجویز شده از جمله قطره و پماد چشمی را طبق دستور مصرف کنید.


بعد از 48 ساعت می توانید دوش بگیرید ولی از باز کردن آب با فشار روی سر خودداری نمایید.


لازمست در چند هفته اول از آفتاب دوری کنید. در هنگام خروج از خانه حتما عینک آفتابی بزنید.


تا 2 هفته از لنز چشمی استفاده نکنید.


از زور زدن و ورزش تا چند هفته پرهیز کنید.


چشمان خود را تا چند هفته نمالید.


از مصرف آسپیرین، بروفن، ناپروکسن و نظایر آنها و نیز سیگار کشیدن تا چند هفته خودداری کنید.


شما می توانید بعد از 1 تا 2 هفته به سر کار خود برگردید.


در اکثر بیماران نتیجه جراحی پلک به صورت طولانی باقی می ماند. گروه اندکی ممکنست بعد از چند سال مجددا دچار افتادگی پلک شوند.


بخوانید: بهترین جراح پلک در تهران Best eyelid surgery expert 



عوارض بلفاروپلاستی Blepharoplasty


-عدم تقارن: اغلب به علت ورم، کبودی یا خوابیدن به پهلو ایجاد می شود. گاهی نیز به علت عدم تقارن تشخیص داده نشده قبل از عمل مثل پتوز (افتادگی پلک) خفیف است. معمولا این حالت طی 8 هفته اول از بین می رود. اگر بعد از این مدت باقی ماند نیاز به بررسی بیشتر دارد، اگر چه در اکثر موارد نیازی به بلفاروپلاستی Blepharoplasty مجدد نیست.



بخوانید: بهترین جراح پلک در تهران Best eyelid surgery expert 


-تغییر دید و دو بینی: اغلب موقتی و ناشی از ادم و هماتوم است. بلافاصله بعد از عمل به علت پمادهای چشمی استفاده شده تاری دید طبیعی است.


-خونریزی پشت چشم (Retrobulbar Hemorrhage): خطرناکترین عارضه جراحی پلک است که در صورت عدم درمان فوری می تواند باعث کوری شود. علامت آن درد شدید کره چشم است که در صورت بروز باید فورا به پزشک خود مراجعه کنید تا مورد معاینه و در صورت لزوم درمان قرار گیرید.


-لوچی چشم: می تواند ناشی از آسیب به عضلات حرکتی چشم باشد. اغلب موقتی است و در عرض چند هفته از بین می رود. در صورتی که پس از این مدت باقی ماند نیاز به درمان دارد.-


بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty



-ورم قرنیه: شایعترین عارضه جراحی پلک است. این عارضه با بالا نگه داشتن سر، کمپرس سرد و گاهی ماساژ ملایم برطرف می شود. در صورت باقی ماندن، پزشک معالج برای شما قطره چشمی تجویز خواهد کرد.


-خشکی چشم: با سوزش، احساس جسم خارجی، پلک زدن مکرر و اشک ریزش مشخص می شود. در کسانی که از قبل خشکی چشم داشته اند این حالت ممکنست با بلفاروپلاستی تشدید شود. در صورت بروز لازمست از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.


بهترین دکتر ر به عنوان جراح پلک  Best eyelid surgery expert   انتخاب کنید.


-افتادگی پلک


-عفونت


عوارض بلفاروپلاستی Blepharoplasty در موارد بالا  در صورت تداوم نیاز به جراحی پلک چشم Eyelid surgery مجدد پیدا می کنند.


  در صورت بروز هر یک از علائم زیر سریعا با پزشک معالج خود تماس بگیرید:


-درد قابل توجه چشم

-خونریزی قابل توجه

-بیرون زدگی چشم

-اختلا بینایی


تمام سعی مادر این است که در این مطلب، شما را با جوانب 


جراحی پلک Eyelid surgery (زیبایی و درمانی) آشنا کنیم تا دید بازتر و روشن تری درباره نتایج 


جراحی پلک Eyelid surgery داشته باشید و اطلاعات کاملی درباره دوره ریکاوری و مراقبت های بعد از آن به دست آورید.


بخوانید: بهترین جراح پلک در تهران Best eyelid surgery expert 


همه چیز درباره جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

اگر قصد انجام جراحی پلک بالا Top eyelid surgery یا درمانی، با سوالات زیادی در ذهن بیمار و متقاضی آن عمل همراه است که شاید بهتر باشد پاسخ های آن را قبل از مراجعه به پزشک متخصص بداند و یک دید کلی و روشن درباره این سوالات به دست آورد. 



بخوانید:جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery


بخوانید: جراحی پلک در تهران    Eyelid surgeryچند نوع است؟

جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery در ذات خود یک عمل زیبایی است و حتی اگر با مقاصد درمانی هم انجام شود، در انتها باعث زیباتر شدن فرد می شود. گاهش پلک بیمار آنقدر پف دار و شل می شود که جلوی دید او را می گیرد که در این صورت جراحی حتما درمانی است و یا اینکه ممکن است عارضه های پوستی و غده در آن ایجاد شود که باز جنبه درمانی پیدا می کند.

اما بقیه 


جراحی پلک Eyelid surgery،مانند جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery در دسته زیبایی قرار می گیرند، مانند: لیفت پلک، حالت دهی و فرم دهی به چشم ها، از بین بردن پوست شل و پف آن و....





بخوانید:جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery



 جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery نیاز به بستری شدن دارد؟

خیر، این یک جراحی سرپایی است که نهایتا می تواند در بعضی بیماران، با یک شب استراحت در بیمارستان همراه باشد. این جراحی معمولا با لیزر نجام می شود و نیازی به بخیه ندارد (یا اگر بخیه زده شود، بسیار ظریف و جذبی هستند )که معمولا جای جراحی پلک بالا Top eyelid surgery نیز به سرعت و با مصرف پمادهای مخصوص، از بین می رود.


بخوانید: عوارضجراحی پلک در تهران    Eyelid surgery

خیلی نادر است که مشکل خاصی در جراحی پلک بالا Top eyelid surgeryبرای بیمار پیش بیاید. اما باز هم هر جراحی ای ممکن است با خطا و اشتباهات انسانی همراه باشد. مثلا خونریزی و تورم زیاد در پلک بیمار که می تواند مشکل آفرین شود و یا بریدن بیش از اندازه از پوست پلک که باعث شود بیمار احساس کشیدگی بدی در پلک خود داشته باشد و یا حتی پلک ها در موقع بسته بودن به هم متصل نشوند و در آخر اینکه ممکن است پلک ها با یکدیگر متقارن نباشند.

جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery  باید توسط متخصص جراحی پلاستیک چشم انجام شود تا امنیت بیشتری از لحاظ حرفه ای بودن جراح ایجاد کند و حتما بیمار از روزهای قبل، دستور پزشک مبنی بر انجام یک مراقبت خاص یا مصرف داروها را رعایت نماید.




 بخوانید:جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery




مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids 

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery با اینکه یک عمل سرپایی است، اما مراقبت های بعد از آن به حساسیت و دقت زیادی نیاز دارد تا به درستی انجام شود. چون در طول مدت چند روز اول به دلیل انجام جراحی و استفاده از پماد و پدهای مخصوص، بیشتر باید چشمان بیمار بسته باشد و استراحت کند، حتما باید کسی باشد که مراقبت ها را انجام دهد. 

معمولا هرگونهتورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery غیر عادی و خشکی چشم ها را به دقت کنترل می کنند و بعد اجازه ترخیص می دهند. برای کاهش تورم در پلک ها، پدهای سردی روی آنها قرار می دهند تا از خشک شدن چشم ها هم جلوگیری کند.

2 تا 7 روز بعد از جراحی، پزشک پانسمان چشم را باز می کند و نهایتا تا 10 روز بعد از عمل می توانید به زندگی عادی بازگردید. رعایت توصیه های زیر، در بهبود سریع پلک ها بسیار موثر است:

1. هرگونه فعالیت چشمی که باعث خشک شدن چشم ها شود، ممنوع است مانند مطالعه، تماشای مانیتور، ارتباط چشمی با دیگران و... .

2. استفاده از عینک آفتابی تیره در برابر باد و نور خورشید تا چند هفته بعد از عمل.

3. ورزش سخت، خم شدن و بلند کردن اجسام نیز تا مدت 3 تا 4 هفته بعد از جراحی ممنوع است.



بخوانید:جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery


نکته مهم:

1. اگر متقاضی انجام جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery هستید، حتما با جراح پلک  Best eyelid surgery expert  خود مشورت کنید تا سن شما را برای انجام این جراحی تایید کند. بسیاری از افراد خیلی زود تصمیم به انجام این جراحی می گیرند که ممکن است در آینده و به دلیل بالا رفتن سن، دوباره شاهد شل شدن و افتادگی پلک شوند.


2. نکته دیگر اینکه جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery یک معجزه برای زیباتر شدن شما نیست! با اینکه در برطرف کردن پف چشم و افتادگی و  آن نقش زیادی دارد که مسلما وضعیت زیبایی ظاهری چشم افزایش می یابد، اما نباید انتظار زیادی برای زیباتر شدن داشته باشید و تصورات غیر منطقی از جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery در ذهنتان ایجاد شود.


zibamoon.com


بخوانید: بهترین جراح پلک در تهران Best eyelid surgery expert 

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty  

منبع: وب سایت دکتر ریاضی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد