***هر آنچه که باید درباره ی جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی ) بدانید.

بلفاروپلاستی Blepharoplasty در دنیای امروز جزو پرطرف‌دارترین جراحی‌ها شناخته می‌شوند؛ در این میان معمولا زنان آمار بالایی را در انجام این اعمال به خود اختصاص می‌دهند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و به اذعان کارشناسان حتی می‌توان گفت که جزو کشورهای رکورددار در این زمینه است.
به گزارش ایسنا، این روزها عمل‌های زیادی برای زیباتر کردن چشم‌ها نیز انجام می‌شود، حتی فرد می‌تواند رنگ چشم‌های خود را نیز تغییر دهد. با اینکه به نظر می‌رسد این عمل‌ها ریسک بالایی دارند، ولی انجام می‌شوند.
در این میان، اصلاح افتادگی و چین و چروک‌ پلک‌ها جزو رایج‌ترین جراحی زیبایی‌های چشمی است که علاقه‌مندان زیادی دارد و در عین حال سوال‌های متعددی نیز از سوی متقاضیان این اعمال مطرح می‌شود.

از نظر زیباشناسی چشم ها مهمترین جزو صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن ، علائم پیری را نشان می دهند. به دلیل همین حساسیت ، هر روز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.
عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود، برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است .

البته پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست ، بلکه در مواردی پف پلک ها یکی از علائم بیماری های متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید است. بدیهی است در چنین حالتی به جای اصلاح پف پلک با جراحی زیبایی، باید بیماری متابولیکی را درمان کرد.

تاثیر افزایش سن برروی پلک بالا و پایین، مختصری با یکدیگر متفاوت است . در پلک بالا این تاثیر معمولا به شکل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خود را نشان می دهد.در مواردی این افزایش پوست به قدری زیاد است که میدان دید فرد را نیز محدود می کند، اما تظاهر افزایش سن در پلک پایین معمولا به شکل پف پلک وچین های ظریف و  بیرون زدگی کیسه های چربی بروز می کند.

یکی از روش های برداشتن پلک مزاحم انجام بلفاروپلاستی Blepharoplasty (جراحی زیبایی پلک)است

اگر چین و چروک پلک بالا زیاد باشد ، پوست اضافه برروی مژه ها می افتد و میدان دید محیطی فرد را محدود می کند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت ها تحت تاثیر قرار می گیرد . این محدودیت دید ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی Blepharoplasty"جراحی زیبایی پلک" در چنین فردی، علاوه براینکه وضعیت چشم ها و پلک های وی را زیباتر می کند، محدودیت میدان بینایی وی رانیز برطرف می کند.

در اکثرنژادها پلک بالا دارای یک چنین عرضی است، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می توان پلک این افراد را نیز اصلاح و چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.

تکنیک عمل بلفاروپلاستی Blepharoplasty(جراحی زیبایی پلک)

روش های بیهوشی بلفاروپلاستی Blepharoplasty

عمل بلفاروپلاستی Blepharoplastyیا جراحی زیبایی پلک با 3 روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل قابل انجام است.

بی حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده می شود. در این روش ماده بی حس کننده لیدوکایین فقط در محل عمل که در اینجا اطراف پلک  است، تزریق می شود. بدیهی است که با این کار، پلک بی حس می شود و بیمار در حین جراحی زیبایی پلک دردی را متوجه نخواهد بود، اما داروی تزریقی در جراحی زیبایی فقط درد را از بین برده است، ولی اضطراب بیمار به قوت خود باقی است.
     
در جراحی زیبایی پلک به روش نیمه بیهوشی ، علاوه براینکه اطراف پلک توسط جراح بی حس می شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ، داروهای ضددرد و ضد اضطراب را به بیمار تزریق می کند. این داروها بیمار را به خواب عمیق و خوشایندی می برند.
 
در روش بیهوشی کامل ، بیمار کاملا بیهوش است.

پلک های فوقانی و تحتانی را می توان به طور مجزا یا همزمان مورد عمل جراحی زیبایی قرار داد.

جراحی پلک Eyelid surgery:

عمل جراحی زیبایی پلک بالا: برش درست روی چین طبیعی پلک داده می شود لذا احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک ها  بماند، فوق العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی در صورت لزوم کیسه های چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود.


جراحی زیبایی پلک پایین:اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد . در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی های اضافه می توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می توان چربی ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم  آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر است.


بعد از جراحی پلک Eyelid surgery چشم ممکن است اطراف چشم قدری متورم و کبود شود. در عمل جراحی زیبایی پلک خشکی چشم نیز معمول است که برای برطرف کردن آن می توانید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید . تورم و کبودی اولیه در عرض یکی دو هفته برطرف می شود اما چند ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی پلک ظاهر شود. محل برش جراحی پلک به تدریج کم رنگ می شود و ممکن است تا یک سال به طول بینجامد تا محل برش به طور کامل برطرف شود. نتیجه عمل زیبایی پلک چشم دائمی است. با این وجود زمان در حال گذر است و بدیهی است که گذشت زمان می تواند بر روی تمام بدن از جمله بر روی پلک های عمل شده نیز تاثیر بگذارد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

o    دو هفته قبل از عمل جراحی پلک از دارو هایی مثل آسپیرین، بروفن ،ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به              مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کود ئینه استفاده کنید.
o    
o    قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
o    
o    بعد از عمل جراحی زیبایی پلک برروی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان تان باز خواهد بود.
o    
o    معمولا پماد آنتی بیوتیک چشمی جهت مالیدن روی بخیه ها برای شما تجویز می شود.
o    
o    بعد از جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery به مدت 3 روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
o    
o    جهت شستشوی چشم ها در 2 روز اول پس از جراحی پلک از سرم فیزیولوژیک استفاده کنید. اما بعد از 2 روز میتوانید از آب جوشیده سرد شده نیز              استفاده  کنید.
o    
o    آنتی بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتبا مصرف کنید.
o   تا 48 ساعت بعد از جراحی زیبایی پلک از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور می توانید چند تکه کوچک یخ را در یک کیسه فریزر ریخته درآن      را        بسته و کیسه را روی صورت خود قرار دهید یا می توانید بسته های مخصوص کمپرس سرد که حاوی ژل است را، از داروخانه خریداری کرده، آن را در       فریزر قرار دهید تا منجمد شود وسپس آن را برروی صورت قرار دهید.
o    
o    بعد از عمل کمتر دراز بکشید و هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است زیر سر شما کمی بلند تر باشد تا شیب بدن تان بیشتر شود. این کار باعث می شود کبودی         و تورم شما به حداقل برسد.
o    
o    اگر در عرض یکی دوروز بعد از عمل زیبایی پلک دچار چشم درد یا افت بینایی شدید به سرعت با پزشک جراح خودتان تماس بگیرید.
o    
o    قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام کامل انجام دهید و از به کار بردن هرگونه زیور آلات خودداری کنید. در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک کبودی        و تورم افزایش می یابد و بعدا طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .
o    
o    در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
o    
o    در چند روز اول پس از عمل پلک احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید
o    
o    تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلک از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمائید
o    
o    بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلک، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمائید
o    
o    در کسانی که پیش از جراحی زیبایی عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
o    
o    جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes  یا جراحی زیبایی پلک نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود.
o    
o    در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت(یرقان)یا HIVدارید به جراح            اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.
o    
o    در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلک، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم            منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابر این در روزهای اول پس از جراحی زیبایی پلک چشم ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید.

 نکاتی مهم راجع به جراحی پلک

گاهی اوقات مشکلاتی مانند پف کردگی و یا چسبندگی پوست به پلک ها برای افراد پیش می آید که همین موضوع یکی از دلایل اصلی جراحی پلک ها برای حذف و رفع چسبندگی پوست پلک ها است و پس از جراحی پلک، صورت فرد ظاهری جوان تر و زیباتر به خود می گیرد. به همین منظور جراحی پلک می تواند گزینه خوبی برای رفع این مشکلات باشد.

در صورتی که در مورد جراحی پلک مطمئن نیستید، بهتر است با چشم پزشک خود مشورت کنید. او می تواند اطلاعات لازم را در مورد هرگونه مشکلات پزشکی مربوط به پلک ها، در اختیار شما بگذارد. همچنین در صورتی که دارای نوعی مشکل بالینی یا پزشکی هستید، می توانید با چشم پزشک خود در مورد آن ها مشورت کنید.

گاهی اوقات مشکل افتادگی و پف چشم، مربوط به پیری و بالا رفتن سن است که به مرور زمان باعث چروک و دیگر عوارض می شود. اما در صورتی که سن بالایی نداشته و جراحی پلک را صرفا به دلیل زیبایی انجام می دهید، پزشک شما در این گونه موارد هم توصیه های لازم را خواهد داد.

هرچند که روش های زیبایی، ظاهر را به طور چشمگیری بهبود می بخشد، اما باید گفت که نتایج صد درصد مثبت نخواهد بود. جراحی پلک ها، روی پلک های فوقانی و یا بر روی پلک های پایینی صورت می گیرد.

پلک های بلند و افتاده:پلک های فوقانی می توانند به علت وجود عضلات، چربی یا چین و چروک های اضافی، باعث ایجاد چهره ای اخمو، تنبل و یا خواب آلود شده و جراحی پلک های فوقانی برای از بین بردن این پوست و یا عضلات اضافی، ایجاد شده و نگاه طبیعی تری به شما می بخشد.

جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery :پلک های زیرین می توانند حالتی “کیسه” مانند و ناخوشایند زیر چشم ها ایجاد کنند و در نظر دیگران ، احساس می شود که شما خسته و یا خواب آلوده اید. این مشکل به دلیل از دست دادن شکل کششی یا جمع شدن چربی در ناحیه زیر چشم است. در بیماران جوان، مشکل بواسیر هم می تواند آن را تشدید کند.

جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery اجازه می دهد تا جراح ، پوست اضافی و بافت چربی را حذف کند و همین موضوع باعث صاف شدن پلک و مشخص شدن بیشتر چشم ها می شود. در حالی که رسوبات چربی، پوست را سست کرده و با بالا رفتن سن، این موضوع تشدید می شود، این روش شگفت انگیز، می تواند اثرات زیادی در ظاهر فرد و جوان تر شدن او داشته باشد.

در جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery پلک های فوقانی، خطوط افتاده ، با ساختاری طبیعی برش داده شده و جراح هر گونه پوست اضافی را که مانع از دید یا خستگی چشم می شود حذف می کند. در بعضی موارد، عضلات چشم هم جراحی و ترمیم شده و به نظر می رسد که پوست جدید، ظاهری جوان تر و مرطوب تر دارد. سپس، نقاط برش خورده با دقت و زیبایی خاص دوخته و بسته می شوند.

هدف از عمل جراحی فوقانی پلک، از بین بردن افتادگی و پف چشم است که حالتی خسته و ناخوشایند به فرد می دهد. جراحی پلک بالایی گاهی اوقات به نام “بال چشم”، نوعی جراحی کم خطر بوده و در بسیاری از افراد انجام می شود. مشکلات مربوط به پلک بالایی ، حتی ممکن است ابرو را هم درگیر کرده و شکل و حالت آن را تغییر دهد.

بسیاری از افراد به دنبال پف کردگی و حالت کیسه مانند زیرچشم، به جراحی پلک پایین چشم ، روی می آورند. این جراحی برای بهبود ظاهر خسته فرد صورت می گیرد. لیفتینگ پلک پایین، بیشتر در موارد زیر انجام می شود:پف کردگی زیر چشم، چروک پوست و چروک بافت ها. افراد، اغلب به دنبال جراحی پلک پایین هستند زیرا پف کردگی زیر چشم، آشکارتر از مشکلات مربوط به پلک فوقانی است.

آمادگی برای جراحی پلک Eyelid surgery

وجود کیسه های زیر چشم، اغلب ناشی از خستگی یا آلرژی است. کیسه هایی که در زیر چشم دیده می شوند و مربوط به خواب و یا آلرژی نیستند، به علت پرولاپس چربی پلک پایین ایجاد می شوند. چربی پرولاپس، به عنوان چربی مداری نیزنامیده می شود. این نام به این دلیل است که در این حالت، چشم در فضایی مدار مانند قرار گرفته و این فضا در محفظه چربی قرار دارد. برای بهبود ظاهر کیسه های زیر چشم، چربی می تواند برداشته شود.

بسیاری از مردم نگران هستند که پس از کشیده شدن کیسه های زیر چشم، حالتی پوسته پوسته ایجاد شده و پوست سست و بی نظم شود. اما باید گفت که عضلات اطراف این ناحیه سبب محافظت از آن شده و مانع از ایجاد بافتی ناهموار و پوسته پوسته می شود.

جراحی پلک پایین، نیاز به تکنیک های متفاوتی دارد. علاوه بر این، ساختارهای پشتیبانی پلک را می توان به شیوه ای شکل داد که بتواند چشم ها را روشن تر و درخشان تر نشان دهد.

در حالی که عمل جراحی فوقانی پلک به طورعمده ، تنها شامل حذف پوست است، جراحی پلک پایین نیز شامل حذف رسوبات چربی است که بیشتر زیر چشم هستند. از بین بردن این رسوبات، با ایجاد پوستی سفت؛ یک سطح صاف، جامد و ملایم بر روی گونه می گذارد.

عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

در اکثر موارد، جراحی پلک های بالایی و زیرین، یک روش حداقل تهاجمی است که برای اصلاح برخی از اختلالات زیبایی شناختی یا عملکردی پلک ها انجام می شود. مزایای این نوع روش بسیار زیاد است. با این حال، در عمل جراحی پلک ها، مانند تمام جراحی ها، عوارض جانبی و ریسک های طبیعی ،با توجه به روش و وضعیت بیمار، وجود دارد.

اکثر عوارض جانبی نیز مرتبط با جراحی پلک موقت است، اما بروز اختلال دائمی نگران کننده خواهد بود. جراحی پلک ، گاهی همراه با خطرات و عوارض بالقوه است که شدت آن متفاوت است. جدی ترین عوارض عبارتند از:برگشتن لبه پلک تحتانی به سمت خارج (اکتروپیون)، هماتوم و جدا سازی شبکیه.

اکتروپیون نوعی اثر خراشیدگی است که باعث می شود بخش زیرین؛ آسیب دیده ونیاز به جراحی اضافی برای اصلاح آن باشد. به طور معمول، این عوارض جانبی در مدت زمان کوتاه قابل درمان بوده و برطرف می شود. همچنین احتمال درمان هر گونه تورم یا زخم هایی که ممکن است در اثر روش های بلفاروپلاستی اتفاق بیفتد، وجود دارد.

برخی از دردها و مشکلات هم مرتبط با مرحله بهبودی بعد از عمل است. شدت درد به مهارت جراح و سلامت بیمار بستگی دارد. در پی عمل جراحی پلک، پلکهای شما به احتمال زیاد درد داشته و کمی تنگ خواهد شد. علاوه بر این، بی حسی نیز می تواند خسته کننده باشد.

داروهای تجویز شده توسط پزشک شما ممکن است برای کاهش شدت درد و کاهش ناراحتی استفاده شود. بعضی از بیماران، حالتی شبیه به یک آفتاب سوختگی یا گرگرفتگی دارند. بعد از عمل جراحی پلک، احتمالا در اطراف مناطق برش خورده، تورم بیشتر است. هنگام استفاده از پد های مخصوص برای بهبودی، مراقب باشید تا به برش ها آسیب نزنید. با ایجاد تورم ، ممکن است چندین روز، دید چشم کمی تار شود.

اجتناب از فعالیت های شدید که باعث افزایش جریان خون به چشم می شود می تواند به کاهش یا حتی جلوگیری از تورم شدید کمک کند. استفاده از کمپرس یخ، روی چشم ها می توانند موثر باشند. برخی از بیماران بر این باورند که استفاده از آلوئه ورا یا ویتامین E پس از برداشتن نخ ها، باعث بهبودی بهتر می شود.

کاندیداهای ایده آل برای عمل پلک ها:

افرادی که به طور طبیعی پوست اضافه و زیادی بر روی پلک های فوقانی دارند که مانع از دید کافی می شود.

افرادی با کیسه های چربی و پف در پلک پایین و افرادی با ضایعات پوستی در هر دو پلک بالا و پایین.

 کاندید باید بیش از 18 سال سن داشته باشد.


fineface.ir


 


بلفاروپلاستی Blepharoplasty

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery

جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery

جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery

جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery

بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

*********بلفاروپلاستی12121

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی Blepharoplasty  یا جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery با روش نوین بسیار ایده آل بوده و نتایج بسیار موفقی را به بیماران ارائه می نماید ، به کمک بلفاروپلاستی Blepharoplasty می توان آسیب های نواحی چشم را به خوبی از بین برد و مانع از افتادگی آن شد ، معمولا با بالا رفتن سن و یا عوامل موروثی چشم ها بعد از ۳۵ سالگی دچار افتادگی می شوند ، البته مواردی مانند گودی زیر چشم و یا افتادگی پلک های بالا و پایین و یا پف زیر چشم از مواردی است که طی جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery درمان می شود و به خوبی موارد یاد شده از بین می روند.

بلفاروپلاستی


بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid


چرا پلک دچار افتادگی می شود ؟(جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery(


شل شدگی و از دست رفتن قوام پوست در ناحیه پلک بالا  این ناحیه را دچار افتادگی و شل شدگی می نماید ، این امر علاوه بر ظاهر فرد را دچار مشکلات دید نیز می نماید ، پوست اضافی این ناحیه چهره را به شدت تحت تاثیر قرار داده و  در بیشتر موارد این افتادگی به بیرون زدن چربی از زیر چشم و عارضه پف زیر چشم منجر می گردد.  (بخوانید: جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery( گاهی پوست اضافه در پلک فوقانی در واقع ناشی از افتادگی ابرو وپیشانی می باشد که باید در ابتدا توسط جراح فوق تخصص  تحت بررسی قرارگیرد.(جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery)



بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids



مزایای  جراحی پلک Eyelid surgery ( بلفاروپلاستی)  :

۱- بهبود میدان دید جانبی که به دلیل افتادگی پوست پلک در این ناحیه ایجاد شده است
۲- افزایش اعتماد به نفس و کاهش سن در اثر جراحی چشم و لیفت پوست اطراف آن .
۳- باقی ماندن نتیجه عمل جراحی زیبایی پلک  برای سالهای متمادی و گاهی تا پایان عمر از مزایای عمل جراحی زیبایی پلک .


جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery چگونه انجام می شود ؟

جراحی پلک با ایجاد یک شکاف بسیار کوچک و ظریف در پلک و برداشتن چربی و پوست آویزان انجام خواهد شد ، بخیه های این ناحیه بسیار ظریف و حساس زده خواهد شد و تمامی بخیه ها قابل جذب هستند ، فرد نیازی به بیهوشی نداشته و بستری لازم نیست . این جراحی نقاهت زیادی نداشته و فرد می تواند به راحتی به زندگی روزمره کار خود بازگردد .

بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty




بلفاروپلاستی Blepharoplasty

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک Eyelid surgery

جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery

جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery

بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty

جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

###مراقبتهای لازم پس از جراحی فک

مراقبت های بعد از عمل جراحی فک Post-jaw care



جراحی فک Maxillofacial Surgery و جراحی فک و ارتودنسی Jaw and orthodontic surgery یک کار تیمی است که معمولا با همکاری متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت انجام میشود. بعد از انجام جراحی فک Maxillofacial Surgery توسط جراح فک و صورت فک های شما توسط کشهایی به یکدیگر متصل خواهند شد .شما ممکن است در ابتدا از این موضوع احساس ناراحتی کنید اما ارامش خود را حفظ کنید و تلاشی برای زیاد باز کردن فک خود انجام ندهید.  این کشها به شما امکان باز و بسته کردن دهان با دامنه محدود،  خوردن  غذاهای نرم و مایعات را میدهد.


مطالب مرتبط: اقدامات قبل از جراحی فک Pre-jaw surgery


از انجاییکه شما در اتاق recovery بهوش می ایید ممکن است یک لوله داخل بینی شما قرار داده شده باشد که بزودی از بینی شما خارج میشود.شما بعد از خارج کردن لوله بینی قادر به نوشیدن مایعات سبک خواهید بود.باید تلاش کنید روزانه 2-3 لیتر مایعات مصرف کنید گرچه نوشیدن با وجود التهاب و بی حسی لبها در ابتدا دشوار است اما لازم است برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی خود مصرف مایعات را سریعتر آغاز کنید.معمولا بیمار بعد از عمل یک شب در بیمارستان بستری میشود. در طول دوران پس از جراحی باید داروهای تجویز شده توسط جراح خود را بطور کامل مصرف کنیذ.


مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک و صورت چیست What are the complications of maxillofacial surgery?


درد بعد از جراحی فک  Pain after jaw surgery

بعد از جراحی فک Maxillofacial Surgery مقداری تورم در صورت ایجاد میشود که کاملا طبیعیست و تا یکهفته بعد از جراحی ادامه دارد و به مرور بر طرف میشود .خون مردگی و کبودی نیز بندرت در بعضی از بیماران دیده میشود که بتدریج بر طرف میشود.

رعایت بهداشت دهان در دوره پس از جراحی فک Maxillofacial Surgery بسیار ضروری است بنابراین بعد از هر وعده غذایی دندانهای خود را با یک مسواک نرم تمیز کنید و 4-6 بار در روز دهان خود را با آب نمک (یک قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب ولرم) شست و شو دهید.

طی 7- 10 روز پس از جراحی مقداری خونریزی از دهان طبیعی است اما در صورت هرگونه خونریزی شدید با جراح خود تماس بگیرید.

معمولا شما میتوانی طی 7-10 روز بعد از جراحی فعالیتهای روزانه سبک خود را از سر بگیرید که البته این زمان بسته به شرایط بیمار و با صلاحدید جراح فک متغیر است.

اولین ویزیت شما با متخصص ارتودنسی معمولا حدود هفته 3-6 بعد از جراحی و با ارجاع شما توسط جراح فک و صورت انجام میگیرد.

در طول دوره بهبودی بعد از جراحی فک بالا و پایین Maxillary surgery از انجام ورزشهایی که احتمال اسیب به فک در آن زیاد است خودداری کنید اما انحام ورزشهای سبک مثل شنا بلامانع است.


مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک بالا


رژیم غذایی

ترمیم کامل استخوان شما حدود 8 تا 12 هفته طول میکشد. در طول 1-2هفته اول  بعد از جراحی سعی کنید غذا را به اندازه های کوچک تقسیم کرده و وعده های غذایی خود را افزایش دهید.رژیم غذایی شما در این مرحله( هفته اول) باید کاملا نرم باشد اما از  هفته دوم می توانید غذاهای نرم مانند پوره سیب زمینی،تخم مرغ و پاستا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و ارام ارام شروع به جویدن کنید.

از هفته3-4 بعد از جراحی می توانید گوشت و مرغ و ماهی نرم شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید اندازه لقمه های شما کوچک باشد.ممکن است احساس خستگی زود هنگام در فکهای خود داشته باشید که این موضوع معمولا در طول 2-3 ماه بر طرف میشود.معمولا رژیم غذایی شما از هفته ششم طبیعی میشود.


مطالب مرتبط: آیا جراحی فک شامل بیمه میشود؟  Does jaw surgery include insurance?


drzakerinejad.com


جراحی فک Maxillofacial Surgery

جراحی فک Maxillofacial Surgery

جراحی فک Maxillofacial Surgery

مطالب مرتبط: جراحی فک بالا و پایین Maxillary surgery

مطالب مرتبط: جراحی فک و ارتودنسی Jaw and orthodontic surgery

جراحی فک Maxillofacial Surgery

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک و صورت چیست What are the complications of maxillofacial surgery?

مطالب مرتبط: درد بعد از جراحی فک  Pain after jaw surgery

مطالب مرتبط: مراقبت های بعد از عمل جراحی فک Post-jaw care

مطالب مرتبط: آیا جراحی فک شامل بیمه میشود؟  Does jaw surgery include insurance?

مطالب مرتبط: اقدامات قبل از جراحی فک Pre-jaw surgery

مطالب مرتبط: ورم صورت بعد از جراحی فک Pain after jaw surgery

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک بالا

+++آیا نوجوان شما درباره Labiaplasty سوال می کند؟

لابیاپلاستی چیستWhat is labiaplasty؟


جراحی واژن vagina   یک زمینه رو به رشد جراحی پلاستیک است که شامل انواع روش هایی است که برای تقویت و یا جوان سازی جنین های زن طراحی شده اند. انواع FGCS شامل مونسپلاستی، واژینوپلاستی، هیمنوپلاستی، لابیاپلاستی، افزایش G-spot، clitoral unhooding، فرسالوپلاستی، پرینورافی perineorrhaphy

، تزریق چربی به لابیا   Injection of fat into the vagina، و ترکیبی از این روش ها می باشد. [1، 2] جراحی به labia، که به نام لابیاپلاستی labiaplasty شناخته می شود و اصلاح جراحی لگن Minora یا Labia Majora، تمرکز این مقاله است. [3] روش های ثانویه اغلب با لابیاپلاستی نیز مرتبط است.


کاهش لاوائی مونورا بیشتر از کاهش یا تقویت لک های عمیق است، هرچند هر دو در حال رشد هستند در عمل جراحی پلاستیک. علل این افزایش محبوبیت عبارتند از: در حال رشد پذیرش فرهنگی، در دسترس بودن انعطاف پذیری انعطاف پذیر اینترنت و روش های حذف مو،


هنگامی که یک تصویر 16 ساله خود را در مورد ظاهر خود تصویر می کنیم، ممکن است انتظار داشته باشیم شکایات مربوط به شیوع آکنه را بشنویم یا شاید برای یک ویژگی قابل توجه که بزرگتر یا کوچکتر باشد را بشنویم. به احتمال زیاد به ذهن نمی آید تمایل به نگاه متفاوت است "پایین وجود دارد."

اما این در ذهن زنان بیشتر و بیشتر جوان است: شمار تعدادی از نوجوانان درخواست لابیاپلاستی و سایر جراحی های زیبایی کالج آمریکایی زنان و زایمان را به انتشار بیانیه ای از دستورالعمل پزشکان در مورد چگونگی برخورد با این موضوع در عمل آنها.

چرا میزان لابیاپلاستی labiaplasty  در میان نوجوانان افزایش می یابد؟
این امر برای نوجوانان عادی است که در مورد ظاهر خود احساس آگاهی دارند، با توجه به وضعیت سریع تغییراتی که در بدن آنها تجربه می شود. برای آنها می تواند دشوار باشد که چه چیزی "طبیعی" است و چه چیزی نیست. تمایل به انطباق با ترکیب رسانه ای قدرتمند که زندگی روزمره خود را با پیام هایی در مورد آنچه که بدن "ایده آل" را تشکیل می دهد، می تواند به راحتی احساس نارضایتی زن جوان را تشدید کند.
به دلایل متعددی، موضوع به ناحیه واژن کمک کرده است. برای اولین بار، گزینه های ترجیحی برای جوانسازی واژن laser vaginal rejuvenation، ظاهر ناحیه تناسلی یک مسئله برجسته تر در رسانه های زیبایی زنان است. در حالی که این امر برای زنان بالغ که به سادگی می خواهند مسائل مربوط به مشکلات پس از زایمان یا سایر ناراحتی های ناراحت کننده را تصحیح کند، پیشنهاد می شود، توصیه می شود که بافت های تناسلی یکی از روش های زیبایی استفاده شود ممکن است برای نوجوانان گیج کننده باشد. علاوه بر این، زنان جوان می توانند به راحتی تصاویری از جنون های زنانه ایده آل را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار دهند و موجب اضطراب در مورد آناتومی فرد می شوند، حتی اگر این تصاویر ممکن است مجددا مورد استفاده قرار گیرند و یا مانند مدل های دیگر، نشان دهنده ظاهر واقعی زنان بسیار اندک است.

چنین اطلاعات متضادی می تواند باعث شود نوجوان احساس خجالت و تعجب کند که آیا او نیاز به عمل جراحی دارد یا خیر.

جوان سازی واژن در طول سالهای نوجوان به ندرت یک ایده خوب است. به همین دلیل است

لابیاlabia

 majora و Labia minora در سراسر چرخه عمر زن تغییر می کند و بلوغ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تغییرات در اندازه، شکل و تقارن کاملا طبیعی است و به ندرت یک مشکل بالقوه در سال های نوجوان نشان می دهد.




جراحی لابیاپلاستی که در حالت انتقال است نیز دلسرد می شود، زیرا خطر برای نتایج نامطلوب، از جمله نیاز به جراحی اصلاح جراحی ثانویه، به شدت افزایش می یابد. به همین دلیل است که جراحان  عمل زیبایی واژن labiaplasty معتبر به بیماران نیاز دارند تا 6 تا 12 ماه پس از کاهش وزن قابل توجهی قبل از عمل جراحی بینی بدن منتظر بمانند.

همان اصل مربوط به نوجوانان و لیباسیون است. بیماران نوجوان هنوز از لحاظ جسمی و احساسی در حال توسعه هستند؛ بسیاری از زنان تا اوایل دهه 20 به بلوغ کامل نمی رسند. در بهترین حالت، تحت عمل لابیاپلاستی labiaplasty  می تواند پریدن اسلحه، "بهبود" شکل بافت های طبیعی است که بیمار در چند سال دیگر ترسناک نخواهد بود.

در بدترین حالت، جراحی بر روی لگن در حالی که یک زن جوان هنوز بلوغ دارد می تواند رشد طبیعی این بافت را تغییر دهد. این نه تنها ریسک می کند او را ناراضی با ظهور منطقه زمانی که او به سن بلوغ می رسد، بلکه درب را برای دیگر عواقب ناخواسته منفی، مانند زخم، از دست دادن احساس در بافت واژن، ناراحتی پوشیدن لباس پوشیدن فرم، و یا مقاربت دردناک
آیا عمل لابیاپلاستی labiaplasty برای نوجوان مناسب است؟
صرف نظر از سن بیمار، تصمیم گیری در مورد اینکه جوانسازی واژن با لیزر  laser vaginal rejuvenation یا جراحی مناسب یک راه حل مناسب است، کاملا شخصی است. در حالی که به طور کلی لپه پلاستی باید تا زمان بزرگسالی به تعویق بیفتد، در موارد نادر لابای پلاستیک ممکن است برای یک بیمار نوجوان مناسب باشد:

ناهنجاری فیزیکی بافتهای دستگاه تناسلی موجب ناراحتی در فعالیتهای روزمره یا جلوگیری از راحتی پوشیدن انواع خاصی از لباس می شود.
جراحت یا جراحی قبلی در این منطقه مسائل و مشکلات مداوم را ایجاد کرده است.
در چنین مواردی، مهم است که تأیید کنیم که یک بیمار نوجوان مبتلا به جراحت عاطفی آماده است، نشان می دهد که او می داند چه نتایجی برای وی واقعی است و آماده پذیرش رویکرد مسئولانه برای بهبود است.

چه کاری باید انجام دهید، در صورتی که نوجوان شما در مورد لکوپلاستی سوال کند.
سعی کنید فورا نگرانی های خود را نادیده بگیرید؛ شما می خواهید از ایجاد احساس که آن را در برابر او است، که ممکن است او را به استدلال برای روش از بی حرمتی. در عوض، اجازه دهید او را با دلایل دلخواه خود برای به اشتراک گذاشتن این نوع عمل جراحی تقسیم کند، آنچه را که او در مورد جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا  laser vaginal rejuvenation می داند، و اینکه چگونه فکر می کند که داشتن آن به او کمک می کند. اجازه دهید او را به تحقیق در فرایند فراتر از آنچه دوستان و یا مشهور اجتماعی blurbs اجتماعی می گویند. شنیده شدن و یادگیری بیشتر در مورد این فرآیند ممکن است نگرانی های او را کاهش دهد و علاقه مند به این روش را کاهش دهد، اگر واقعا لازم نیست.

اگر نوجوان شما در میل خود برای جراحی پایدار باشد، ممکن است وقت آن باشد که با یک پزشک جراح زیبایی یا متخصص زنان پزشکی مشورت کنید. صحبت کردن با یک پزشک با تجربه، هر دو شما و دخترتان را در درک فیزیولوژی طبیعی برای سن خود کمک خواهد کرد و در مورد اینکه آیا جراحی مناسب است یا خیر. شما ممکن است مفید باشد برای بررسی راهنمای ما برای آماده شدن برای یک مشاوره جراحی زیبایی قبل از قرار ملاقات، برای کمک به شما در مورد صلاحیت ارائه دهنده بالقوه، و اطمینان از اینکه سوالات کلیدی شما به طور کامل رفع می شود، مفید است.

یک پزشک واجد شرایط همچنین می تواند دختر شما را برای نشانه های اختلال تناسلی بدن، یک وضعیت سلامت روانی که توسط یک تصادف فرد در یک نقص شناخته شده (با این حال اغلب غیر موجود) مشخص شده است، نشان دهد. اختلالات تنفسی بدن اغلب در طول سالهای نوجوانی ارائه می شود و درمان شامل مشاوره و درمان روانشناختی است، نه لابیاپلاستی با لیزر  Laser labiaplasty .

نگرانی در مورد ظاهر ناحیه تناسلی، به وضوح موضوع بسیار حساس و شخصی است که مکالمات جدی بین نوجوان، والدینش و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد محسوب می شود. اگر در مورد لیپوپلاستی یا جراحی لوازم آرایشی دیگر به عنوان یک نوجوان یا والدین نوجوان سؤال کنید، ما شما را تشویق میکنیم با جراح زیبایی که در هیئت مدیره تایید شده است در منطقه خود تماس بگیرید.

###هر آنچه لازم است در مورد جراحی فک دندانپزشکی هیراد بدانیم

جراحی فک و چانه Maxillofacial Surgery  به منظور اصلاح ناهنجاری‌ های اسکلتی و دندانی انجام می شود. از جمله این ناهنجاری های می توان به مواردی نظیر نامرتبی فک و دندان‌ها اشاره کرد. هر چند در این جراحی ظاهر بیمار بطور چشمگیری بهبود می یابد، اما جراحی فک و صورت عمدتاً جهت اصلاح مشکلات عملکردی انجام می‌شود. چه کسانی به جراحی فک نیاز دارند؟ جراحی فک Maxillofacial Surgery  و ارتوگانتیک به منظور اصلاح نامرتبی فک و دندان‌ها که با درمان ارتودنسی قابل درمان نمی‌باشد، انجام می‌شود. مشکلات نامرتبی فک و دندان می‌توانند ژنتیکی، مادرزادی یا تکاملی باشند، بنابراین یا در بدو تولد وجود دارند و یا در حین رشد فرد ایجاد می‌شوند. آسیب فک و مفاصل فک و نیز پاتولوژی (یعنی مراکز رشد غیرعادی، تومورها و غیره) نیز می‌توانند باعث بدشکلی‌های فک و دندان در هر سنی شوند. 


مطالب مرتبط: جراحی فک و بینی همزمان Surgery of the jaw and nose simultaneously


علائمی که ممکن است یک فرد مبتلا به ناهنجاری فک و دندان داشته باشد عبارتند از: – رشد بیشتر یا کمتر از حد طبیعی در هر دو فک – عدم تقارن صورت – عدم قرارگیری دندان‌ها روی یکدیگر – ناتوانی در خوردن و جویدن بطور صحیح – مشکلات راه هوایی بخصوص برای تنفس – مشکلات گفتاری ناشی از ناهنجاری – اپن بایت که در آن دندان‌هایی جلویی یا عقبی هنگام تماس دندان‌های دیگر روی هم قرار نمی‌گیرند. – درد در عضلات یا مفاصل فک جراحی فک چگونه انجام می‌شود؟ بعد از انجام ارتودنسی و آماده شدن برای جراحی، بیمار طی یک بیهوشی حدودا سه تا چهار ساعته تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. تمامی تزریقات و برش‌ ها نیز داخل دهانی است. برای جراحی فک پایین به گوشه‌ های دهان و پشت دندان‌ های عقل داروی بی‌حسی تزریق می‌ شود، سپس بافت را باز شده و فک پایین در هر دو طرف از زاویه فک در بعد عمودی برش داده می شود. برای جابه‌جایی فک بالا نیز از حدود ۱۰ میلی‌متر بالای دندان‌ها، لثه برش داده می شود و بافت نرم کنار زده می شود. بعد از آن فک بالا با فرز برش داده می شود و کاملا هر دو طرف از استخوان جمجمه جدا می شود و سپس به اندازه لازم هر دو فک حرکت داده می شود. 


مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک و صورت What are the complications of maxillofacial surgery?



مراقبت های بعد از جراحی فک پایین Post-jaw care

 پس از جراحی فک Maxillofacial Surgery بیماران معمولاً در روز پس از جراحی به منزل مراجعت می‌کنند، هرچند گاهی اوقات ممکن است بسته به شرایط خانه دو شب بستری در بیمارستان پیشنهاد شود. یک هفته پس از جراحی باید مجدداً به کلینیک مراجعه کنید. رژیم غذایی در ابتدا باید از یک رژیم غذایی بسیار نرم استفاده کنید و جهت آماده‌سازی غذا نیاز به یک غذاساز در خانه است. پس از هفته اول می‌توانید غذاهای نرم مصرف کنید از جمله شیر، اسموتی، سوپ‌های غلیظ و غیره. از مکمل‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. پس از ۶ تا ۸ هفته می‌توان غذاهای عادی را مصرف کرد. مراقبت از دهان ممکن است پس از برگشت به خانه بتوانید با ملایمت دندان‌های خود را مسواک بزنید. علاوه بر این، شست‌شوی منظم با آب، آب نمک یا دهان‌ شویه به تمیز نگه داشتن دهان بخصوص پس از وعده‌های غذایی کمک می‌کند. 




 

تمامی سوالاتی که ذهن شمارا در زمینه جراحی فک مشغول کرده را در وب سایت  سپیدیار بپرسید!!

 



  کاهش ورم صورت بعد از جراحی فک Pain after jaw surgery


 تورم بعد از جراحی فک  Pain after jaw surgery از خصوصیات بارز دوره‌ی بهبودی پس از جراحی فک Maxillofacial Surgery است. قرار دادن یخ بر روی صورت در ۴۸ ساعت اول در کم کردن تورم موثر است. پس از آن گرمای خارجی به شکل پدهای حرارتی یا کمپرس گرم به کاهش تورم کمک می‌کند. سفتی دهان سفتی فک پس از جراحی فک Maxillofacial Surgery شایع است. این وضعیت به تدریج برطرف می‌شود. بی‌حسی یکی از عوارض جانبی متداول جراحی است. در بیشتر اوقات، بی‌حسی در چند هفته یا چند ماه بهبود می‌یابد. ممکن است بخشی از تغییر در احساس دائمی باشد. عفونت اطمینان از بهبودی این ناحیه بدون عفونت نیز ضروری است، بنابراین در حین بستری در بیمارستان از طریق یک رگ در بازو آنتی‌بیوتیک تزریق می‌شود. پس از مراجعت به خانه نیز باید از آنتی‌بیوتیک و دهان‌شویه ضد باکتری استفاده شود. تغییر رنگ پوست تغییر رنگ پوست به رنگ متمایل به آبی، سبز یا زرد پس از جراحی شایع است. این حالت به دلیل تجزیه خون قدیمی پس از جراحی می‌باشد. تغییر رنگ طی چند روز یا چند هفته پراکنده شده و از گردن پایین می‌رود. کش‌ های لاستیکی این کش‌ها اغلب پس از جراحی فک و صورت جهت کمک به حرکت فک استفاده می‌شوند. خونریزی در ابتدا خون مخلوط با بزاق وجود خواهد داشت و برای جراحی فک بالا ترشح خون از بینی مشاهده می‌شود. ترشحات بینی به دلیل تجمع خون در نواحی سینوس می‌باشد. بیشتر این خون از انتهای گلو به پایین می‌رود. خونریزی به تدریج طی چند روز اول از بین می‌رود. 


 گلو درد: این درد پس از جراحی متداول است و به دلیل استفاده از لوله تنفسی در حین جراحی می‌باشد. گلو درد طی یک یا دو روز برطرف می‌شود. 



هزینه جراحی فک و صورت Cost of maxillofacial surgery

 هزینه جراحی فک Maxillofacial Surgery هزینه جراحی‌ فک متغیر است. هزینه‌ی این عمل متاثر از عوامل متعددی چون محل انجام جراحی، هزینه و دستمزد جراح، شدت مشکل فک، عوارض، هزینه‌های ارتودنسی، هزینه بیهوشی و داروهای ضد درد می‌باشد، همچنین اینکه جراحی فک بالا Maxillary surgery به دلایل پزشکی یا زیبایی انجام شده باشد و شرایط پوشش بیمه‌ی بیمار نیز بر هزینه نهایی تاثیر می‌گذارد. 


 

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک Complications of jaw surgery


 


 

جراحی فک Maxillofacial Surgery

 جراحی فک Maxillofacial Surgery

جراحی فک Maxillofacial Surgery

مطالب مرتبط:  کاهش ورم صورت بعد از جراحی فک Pain after jaw surgery

مطالب مرتبط: مراقبت های بعد از جراحی فک پایین Post-jaw care

مطالب مرتبط: جراحی فک و چانه Maxillofacial Surgery

جراحی فک بالا Maxillary surgery

مطالب مرتبط: تورم بعد از جراحی فک  Pain after jaw surgery

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک و صورت What are the complications of maxillofacial surgery?

مطالب مرتبط: هزینه جراحی فک و صورت Cost of maxillofacial surgery

مطالب مرتبط: جراحی فک و بینی همزمان Surgery of the jaw and nose simultaneously

مطالب مرتبط: عوارض جراحی فک Complications of jaw surgery