x****جراحی زیبایی پلک4

جراحی زیبایی پلک – 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

چشمها دریچه ای به سوی روح و روان انسانهاستدر ارتباطات غبر کلامی و بیان احساسات، چشمها نقش بسیار مهمی ایفا می کنندچشمها به راحتی می توانند حالتهای هیجانی مانند عصبانیت، غمگینی، شادی، تعجب، ناامیدی، عشق و … را بیان کنندهمین خصوصیات چشمها باعث می شود با وجودی که تغییرات پیری در تمام بخشهای صورت ایجاد می گردد، این تغییرات در قسمت بالای صورت اطراف چشمهابسیار بیشتر از قسمت پایین صورت خود را نشان دهد.

عضلات اطراف چشم در ابراز احساسات از طریق چشم بسیار نقش موثری دارنددر روند پیر شدن، تغییراتی در این عضلات و پوست روی انها به صورت شلی و افزایش چینایجاد می شودجراحی پلک -بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) در بازگرداندن این تغییرات به حالت جوانی به طور موثر عمل می کند و امروزه این کار به صورت شایع انجام می شود.

قبل از انجام 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty (اصلاح افتادگی پلک):

بررسی دقیق نواحی اطراف چشم بسیار مهم استدر پلک بالا، توجه به وضعیت ابروها و بررسی افتادگی ابرو از اهمیت بالایی برخوردار استبرای کسب بهترین نتیجه از جراحی پلک و همچنین جلوگیری از عارضه بسته نشدن پلک، باید ابتدا افتادگی ابرو برطرف شوددر نظر نگرفتن همین نکته کوچک می تواند هر جراحی پلک بالا را به اشتباه بزرگی منتهی کندپزشکی که قبل از جراحی پلک (جراحی افتادگی پلک بالا)، از افتادگی ابرو بی اطلاع باشد و یا ان را در نظر نگیرد، ناخودآگاه مقدار بیش از حدی از پوست پلک بالا را برمی دارد و همین امر باعث می شود که بعد از جراحی پلک بالا، چشمها به درستی بسته نشوندبه طور کلی برای جلوگیری از عارضه بسته نشدن چشمها در جراحی پلک بالا (جراحی افتادگی پلک بالا)، حداقل 20 میلیمتر پوست سالم باید از زیر ابرو تا لبه مژه ها باقی مانده باشددر مورد پلک پایین نیز قبل از انجام جراحی پلک – بلفاروپلاستی Belpharoplasty  (جراحی زیبایی پلک)، باید وضعیت گونه ها بررسی شوداصلاح افتادگی گونه ها و برطرف کردن گودی زیر چشم با تزریق ژل یا تزریق چربی، می تواند باعث شود که نتایج فوق العاده ای از جراحی پلک بدست آیددر جراحی پلک پایین نیز مانند جراحی پلک بالا، هدف مهم ما، اصلاح شلی و افتادگیهای بافتهای زیر پوستی است به این معنی که حداقل پوستی که برای برطرف کردن چینهای زیر چشم لازم است برداشته می شودبرداشتن بیش از حد پوست در جراحی پلک پایین، علاوه بر اینکه خطر بسته نشدن پلک را به دنبال دارد، می تواند به پیر تر نشان دادن چشمها منجر شود.

 با افزایش سن، پلکها (اطراف چشم) چه تغییری می کنند؟

با افزایش سن و پیری صورت، تقریبا در همه افراد پوست پلک شل و دارای چینهای زیاد می شود. در برخی افراد چربی های زیر پلک زیاد شده و به صورت پف در پلک بالا یا پایین خود را نشان می دهد. همزمان با افتادگی پلک بالا، ابروها دچار افتادگی می شوند و فاصله بین چشم و ابرو کاهش می یابد.همزمان با تغییرات پلک پایین، افتادگی گونه و کم شدن چربیهای زیر چشم نیز دیده می شود. گاهی علائم پیری در دو طرف صورت با یکدیگر متفاوت است، به این معنی که ممکن است یک پلک یا ابرو نسبت به سمت مقابل ، افتادگی کمتر یا بیشتری داشته باشد. اصلاح همزمان این غیر قرینگی در حین عمل جراحی پلک – بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) برای رسیدن به نتیجه مطلوب الزامی است.

برای بلفاروپلاستی با لیزر  Laser eyelid surgery (اطراف چشم) چه کارهایی می توان کرد؟

  • همه ما می دانیم که با برداشتن پوست اضافه در کسانی که افتادگی پلک ناشی از پوست اضافه دارند (جراحی زیبایی پلک – بلفاروپلاستی )، می تواند درجوانسازی صورت تغییر زیادی ایجاد کرد.
  • گاهی افتادگی پلک، به صورت واقعی نیست و نمای ایجاد شده به دلیل افتادگی ابروست، لذا با اصلاح ابرو، زیبایی چشمها بیشتر می شود.
  • در مواردی که چینهای اطراف چشم (پلک و ابرو) زیاد باشد و افتادگی پلک خفیف باشد، با روشهایی بسیار آسانتر از جراحی پلک ( بلفاروپلاستی )، می توان جوانسازی اطراف چشم را انجام داد. یکی از بهترین و مرسومترین روشها، استفاده از بوتاکس در این نواحی است. اصلاح گودی زیر چشم (ناودان اشکی) در جوانسازی پلک پایین بسیار مهم است. این کار را می توان با تزریق چربی زیر چشم یا تزریق ژل در این ناودان اصلاح کرد. تزریق چربی در این قسمت اثر دائمی و ماندگار دارد.

جراحی زیبایی پلک بالا

در پلک افراد جوان، معیارهای زیر نشان دهنده جوانی و زیبایی است:

1. وجود شیار پلک بالا، به زیبایی پلک کمک می کنددر نژاد آسیایی، ممکن است شیار پلک بالا و جود نداشته باشد و یا فاصله آن از لبه پلک کم باشد. (فاصله لبه پلک تا شیار پلک بالا، در خانمها برای آرایش کردن و سایه چشم به کار می رود، و کاهش مانع آرایش مناسب چشم می شود)

2. فاصله بین شیار پلک بالا تا زیر ابروها، ۳ تا ۵ برابرفاصله بین لبه موژه ها تا شیار پلک بالا است. (با افزایش سن، این نسبت بهم می خورد)

3. پلک بالا حدود ۲-۳ میلیمتر از عنبیه را می پوشاند در حالی که پلک پایین مماس با عنبیه است یا تنها ۱ میلیمتر روی آن را می پوشاند.

جراحی زیبایی پلک | بلفاروپلاستی

با افزایش سن، پلک بالا چه تغییری می کند؟

در اثر افزایش سن، ۴ تغییر اصلی در پلک بالا و نواحی اطراف ایجاد می شود که برای جوانسازی آن باید مورد ارزیابی قرار گیرداین ۴ تغییر اصلی به صورت زیر است.

1. شل شدن و افزایش پوست پلک باعث کاهش یا از بین رفتن فاصله شیار پلک بالایی از لبه موژه ها می شود)

2. افزایش بافت عضلانی اضافه در پلک بالا

3. حجیم شدن و بیرون زدن چربیها در نواحی مختلف پلک بالا

4. پایین آمدن همزمان ابروها


بخوانید: راه های رفع تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery


همه افراد به یک نسبت دچار این تغییرنمی شوند لذا برای جوانسازی پلک بالا، باید مشخص شود که کدامیک از تغییرات ایجاد شده و برای جوانسازی لازم است اصلاح شودلذا در جراحی زیبایی پلک، ممکن است در پلک یک فرد، چربیهای بیشتری برداشته شود در صورتی که در پلک فرد دیگر، مقدار بیشتری از عضلات و پوست برداشته شود.

قبل از جراحی پلک بالا، وضعیت پلک به صورت زیر است، و ما باید آن را مطابق وضعیت دوران جوانی نماییم.

تعییرات پلک بالا با افزایش سن | جراحی زیبایی پلک بالا

مراحل جراحی پلک بالا

1. طراحی و محاسبات

با محاسبات دقیق زیر می توانیم محل برش جراحی، مقدار پوست اضافه ای که لازم است برداشته شود و محلی که چین پلک بالا قرار است در انجا قرار گیرد را تعیین می نماییم.

طراحی و محاسبات دقیق محل برش جراحی زیبایی پلک | جراحی اصلاح افتادگی پلکتوجه: درحین بررسیهای قبل از عمل و در طول مدت جراحی، این نکته در نظر گرفته می شود که فاصله لبه مژه ها تا زیر ابرو به کمتر از 20 میلیمتر نرسد تا زیبایی پلک برقرار بماند و تضمینی برای بسته شدن طبیعی پلک بالا گردد.


بخوانید: عوارض عمل جراحی پلک  Eyelid surgery complications



2.برداشتن پوست (اهی همراه با عضلهاضافه پلک بالا:

ثابت ترین اقدام در جراحی پلک بالا، این است که پوست اضافه ای که با افزایش سن ایجاد شده را برداریم، با این کار و رعایت استاندارها، می توانیم بدون نگرانی از عوارض خطرناک، تغییر بسیار مفیدی در جوانسازی اطرف چشم ایجاد کنیمبسیاری از مراجعه کنندگان جوانی که دچار افتادگی خفیف پلک می باشند، تنها به همین تغییر نیاز دارند و اقدام دیگری لازم نیست.

برداشتن پوست اضافه در جراحی زیبایی پلکتوجه: اغلب مقداری از عضله اضافی پلک بالا به همراه پوست برداشته می شود.

جراحی زیبایی پلک بالا | اصلاح افتادگی پلک3. اصلاح چربیهای اضافه یا جا به جایی چربیها:

در برخی از افراد، پس از برداشتن پوست و عضله اضافی پلک بالا، مقداری چربی از قسمتهایی که پف بیش از حد دارند برداشته می شودبرداشتن چربی، در همه بیماران به یک صورت انجام نمی گیرددر برخی افراد این کار فقط در قسمت میانی پلک بالا لازم است در حالی که در برخی دیگر در قسمت داخلی چشم، چربیهای اضافه برداشته می شوند همچنین برخی ممکن است چربیهای اضافه در هر دو منطقه برداشته شود در نهایت برخی از افراد اصلا به برداشتن چربی نیازی ندارند و مهمتر اینکه دربرخی از افراد لازم است چربی ها را فقط از بخشی که زیاد است به سمت بخشی که کمبود چربی دارد منتقل کنیم تا بهترین نتیجه زیبایی پلک را بدست آوریمدر تصویر زیر محلهایی که ممکن است چربیهای مختلف آن برداشته شود، نشان داده شده است.


بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty



برداشتن چربی اضافه پشت پلک | جراحی زیبایی پلک

3. بالابردن و ثابت کردن ابرو همزمان با اصلاح پلک بالا و از همان برش جراحی:

همزمان با جراحی پلک Eyelid surgery بالا، جراح می تواند، ابروها را کمی از محل خود بالاتر ببرد و ثابت کنددر این روش، بخشهایی از انتهای ابرو دم ابرواز بافتهای زیرین خود آزاد می شود و به قسمتهای بالاتر منتقل می گردد، سپس در محل جدید با استفاده از بخیه هایی به بافتتهای زیرین خود بخیه می شود.

این روش اقدامی است که نتیجه جراحی پلک را به صورت بسیار بارزی بهبود می بخشد، همچنین این کار باعث می شود نتیجه بدست آمده در جراحی پلک به مدت طولانی تری (سالیان طولانیماندگار بماندمن ثابت کردن (فیکس کردنابرو را به اغلب مراجعه کنندگان برای جراحی پلک توصیه می کنماین تکنیک به نوعی تضمین کننده اثر ماندگار جراحی زیبایی پلک استشما مراجعه کننده عزیزی که تمایل به جراحی زیبایی پلک دارید، در سالهای آینده، به طور طبیعی با افتادگی ابرو، که باعث بازگشت علائم افتادگی پلک است، روبرو خواهید شد، لذا با فیکس کردن ابرو، اثر زیبایی پلک به مدت بیشترب باقی خواهد ماندبا این حال این کار کاملا انتخابی است و تصمیم گیرنده اصلی، شما هستید.

با اطلاعاتی که در بالا گفته شد، شما به راحتی می توانید چند سوال بسیار مهم زیر که در مورد جراحی  پلک بالا وجود دارد، پاسخ دهید.

  • چرا در برخی افراد با وجودی که نیاز به جراحی زیبایی پلک داشتند و این کار را انجام داده اند، چهره آنها چندان جوانتر نشده است؟

در جراحی زیبایی پلک، توجه به علائم پیری ایجاد شده در پلک و رفع انها بسیار مهم استباقی ماندن هر کدام از علامت گفته شده در بالا، می تواند مانع نتیجه بهتر شود.نکته ای که بیش از همه نادیده گرفته می شود، عدم توجه به وضعیت ابروها و برقرارکردن فاصله نرمال بین چشم و ابرو استدر افرادی که افتادگی ابرو دارند و در حین زیبایی پلک به آن توجه نمی شود، تا زمانی که افتادگی ابرو اصلاح نشود، نتیجه جراحی زیبایی پلک چندان رضایتبخش نخواهد بود.

گاهی به دلیل عدم محاسبه قبل از جراحی، پوست پلک بالا بیش از حد برداشته می شود، و این خطا منجر به اختلال حرکت پلک بالا می شودعامل اصلی که باعث می شود یک پزشک، دچار چنین اشتباه بزرگ شود، عدم بررسی وضعیت ابرو و عدم رعایت استانداردهای قبل از جراحی است.

  • چرا بعد از جراحی پلک بالا، نه تنها چشمها جوانتر نشده اند، بلکه کمی گود تر و مسن تر به نظر می رسند؟

در سالهای قبل، بسیاری پزشکان تمایل زیادی به برداشتن چربیهای پلک بالا داشتند، امروزه مشاهده شده که این کار تا حد امکان با احتیاط باید صورت گیرددر بسیاری از موارد بهتر است به جای برداشتن چربی، تنها چربیها را از ناحیه ای به ناحیه دیگر در پلک منتقل کنیم تا نتیجه بهتری بدست آوریم.

  •  آیا ممکن است علامت افتادگی پلک، در یک فرد بسیار جوان دیده شود؟

جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery، لزوما به دلیل تغییرات خود پلک نیستگاهی افتادگی ابرو، دقیقا علامت افتادگی پلک را ایجاد می کندتفکیک این دو از یکدیگر فقط با معاینه دقیق صورت می گیردافتادگی ابرو جنبه ارثی دارد و ممکن است در کودک ساله نیز علامت افتادگی ابرو را مشاهده کنیمبا مقایسه هر فردی که دچار افتادگی ابرو است، با بستگان نزدیکش، می توانیم علائم افتادگی ابرو را در افراد دیگر خانواده او ببینیمدر نمونه زیر شما اثر افتادگی ابرو بر پلک ها را بهتر درمی یابید.

جراحی پلک | اصلاح افتادگی پلکبیمار فوق برای جراحی پلک بالا مراجعه نمود، ولی با بررسی دقیق مشخص شد که افتادگی ابرو نمایی شبیه افتادگی پلک برای ایشان ایجاد نموده استلذا با اصلاح افتادگی ابرو به صورت اندوسکوپی، و بدون هیچ گونه جراحی پلک، فرم چشمها تغییر کرده و جوانسازی اطراف چشم صورت گرفته استبنابراین هر پلکی با وجود نشان دادن تغییرات ناشی از افزایش سن، لزوما نیاز به جراحی ندارد.

گاهی در یک سمت فقط افتادگی پلک دیده می شود در صورتی که در سمت مقابل، علاوه بر افتادگی پلک بالا ، افتادگی ابروها نیز دیده می شود، در چنین حالتی، برای قرینه سازی، و جوانسازی پلک، لازم است افتادگی ابرو نیز در سمت مبتلا، اصلاح شودنمونه زیر در توضیح بهتر این مطلب کمک کننده است.

جراحی زیبایی پلک | بلفاروپلاستیهمانطور که در بالا دیده می شود، در سمت راست افتادگی پلک به همراه افتادگی ابرو مشاهده می شود و در این بیمار ابروی سمت راست پایین تر از سمت چپ قرار گرفته استدر حالی که در سمت چپ تنها افتادگی پلک مشاهده می شودبرای رسیدن به نتیجه بهتر در جراحی پلک بالا این فرد، در سمت راست به صورت همزمان افتادگی ابرو نیز اصلاح شده است.


 

ظاهر شما پس از عمل پلک Eyelid surgery چه تغییری خواهد کرد؟

در صورتی جوان هستید  دوستان و اعضای خانواده با دیدن شما احساس می کنند که خوب استراحت کرده اید و شاد تر به نظر می رسید. برخی از آنها حتی ممکن است این را به تغییر مثبتی در ظاهر چشمانتان مربوط نکنند ولی ابراز میکنند که زیباتر شده اید بدون اینکه بتوانند به علت این تغییر اشاره کنند.  اغلب پیش خود گمان می کنند تعطیلات بسیار خوبی را گذرانده اید یا فشار عصبی و روانی زندگی روزمره تان کاهش یافته است. در صورتی که افتادگی پلک شما زیاد باشد این جراحی تغییر چشم گیری در ظاهر و شما خواهد داشت.




کدام نوع عمل پلک Eyelid surgery برای من مناسب تر است؟ جراحی پلک یا جراحی بالاکشیدن ابرو؟

 بالا کشیدن ابرو جراحی ای است برای بهبود و تغییر محل ابروی پیش آمده و افتاده و نیز خط اخم های عمودی که بالای پل بینی و بین دو چشم ایجاد می‌شوند پیشانی و ابروی افتاده و پرچین که با بالا رفتن سن ایجاد شود. ممکن است سبب شود فردی که آرام و راضی است عصبانی یا ترش رو به نظر برسد و فردی که خوب استراحت کرده به نظر خسته و تکیده جلوه کند بالا کشیدن ابرو ظاهری جوان تر و هوشیارتر به ناحیه ابرو و پیشانی می دهد.

 بسیار پیش می‌آید که کسانی خواستار جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery می شوند اما در واقع با عمل بالا کشیدن ابرومیتوان به نتایج مطلوب‌تری و بهتر کردن ظاهرشان دست یافت با بالا کشیدن ابرو افتاده می توان ظاهر پلک بالایی را نیز تا حدودی بهتر کرد اما با بالا کشیدن ابرو به تنهایی هیچ تغییری در فرم پلک بالایی نمی‌دهد و با جراحی پلک هم میتوان ابرو افتاده را بالا برد در اکثر موارد هر دو عمل را با هم انجام می‌دهند تا پلک بالا و ابرو  ظاهری صاف و نرم و آرام پیدا کند.

 

 آنچه پس از جراحی بالا کشیدن ابرو در انتظارتان است

بالا کشیدن ابرو را ممکن است با بی حسی موضعی همراه با داروهای خواب آور وریدی، یا با بیهوشی عمومی انجام دهند. این عمل به صورت سرپایی، در مطب جراح، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می‌شود.

 وقتی که عمل بالا کشیدن ابرو به پایان رسید، احساس سردرد مختصری خواهید کرد، ناحیه برش‌ها سوزش و درد خواهند داشت، و کمی هم متورم خواهد بود سرتان ممکن است محکم بسته شده باشد و لوله نازک کوچکی هم برای تخلیه مایعات اضافی در آن کار گذاشته شده باشد. شما را به دوست یا عضوی از خانواده یا پرستاری می سپارند که دست کم در ۲۴ ساعت پس از جراحی تمام مدت کنارتان بماند. به شما گفته می شود که خم نشوید یا چیز سنگین بلند نکنید. باید وقت دراز کشیده یا خوابیدن حتما زیرسرتان بلند باشد. در چندین روز پس از جراحی تورم و کبودی ادامه خواهد داشت با داروهای خوراکی و کمپرس گرم و سرد به احتمال زیاد درد و ناراحتی تان را می توانید کنترل کنید وقتی که درن ها و پانسمان ها را برداشتند و جراح پلاستیک تان اجازه دهد می توانید دوش بگیرید و موهایتان را بشویید بخیه  ها یا بست های برش ها را ظرف یک تا دو هفته بر می دارند، اگر از پیچ های خارجی استفاده شده باشد شاید بگذارند مدتی بیشتری بمانند. ظرف ۲ تا ۳ هفته آمادگی فعالیت های عادی روزانه را پیدا خواهید کرد.

 

آنچه قبل از تصمیم به جراحی بالا کشیدن ابرو باید بدانید (خطر ها و عوارض احتمالی بالا کشیدن ابرو)

 خطر ها و عوارض احتمالی جراحی بالا کشیدن ابرو عبارتند از هماتوم (تجمع خون زیر پوست) و التیام ناقص. ممکن است موی محل برش ها بریزد به ویژه اگر برش سرتاسری زده شده باشد. علاوه بر این پوست سرتان بی حس خواهد بود که معمولا موقتی است علت تورم اطراف عصب های حسی است. در موارد بسیار نادر ممکن است دچار فلج ابرو شوید که ممکن است رفع شود ممکن هم هست که رفع نشود . عدم  تقارن در صورت ( یک ابرو بالاتر از ابروی  دیگر) نیز ممکن است پیش بیاید . هر چند به احتمال زیاد پیش از عمل هم همین وضع بوده و حالا فقط بیشتر به چشم می آید. ممکن است در اوایل به نظر برسد ابروها زیادی بالا رفته‌اند اما با فروکش کردن تورم ابروها شل تر می شوند و در وضعیت طبیعی تری قرار می‌گیرد.

 یکی از نتایج عمل بالا کشیدن ابرو با برش سراسری که نتیجه ای چندان مطلوب نیست اما نمی‌توان گفت مشکل مهمی است این است که احتمالا خط روی موهایتان بالاتر میرود برای افرادی که پیش از عمل هم خط رویش مو های شان عقب بوده است این احتمالا بسیار ناراحت کننده خواهد بود. بنابراین بهترین کار این است که در مورد تمام راه های پیش رو و نتایج مربوط به  هرکدام پیش از عمل بالا کشیدن ابرو با جراح تان مفصل صحبت کنید (ممکن است لازم باشد جلوی خط رویش موهایتان برش بخورد تا پیشانی شما کوتاهتر شود)

ببینیدعکس عمل پلک     Photo action of the eyelid




 



 


 






  



جراحی پلک در شیراز       Eyelid surgery



 

بهترین متخصص جراحی پلک در تهران



Best eyelid surgery expert






هزینه جراحی پلک در مشهد 



 

   Costs of Eyelid Surgery









jarahezibai.ir

drakbarbayat.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد