داروهای پس از لابیاپلاستی

با داروهای پس از لابیاپلاستی آشنا هستید ؟ آیا می دانید که کدام  پماد پس از لابیاپلاستی سبب ترمیم لابیاها می شود ؟ آیا می دانید که تغذیه پس از لابیاپلاستی شامل چه مواردی است ؟ با موارد منع لابیاپلاستی چطور آشنا هستید ؟


پس از جراحی لابیاپلاستی که یک جراحی مینور است ، به دلیل محل جراحی که یک ناحیه مرطوب می باشد لازم است که مدت کوتاهی بیمار آنتی بیوتیک مصرف نماید ، البته برای جراحی های مینور نیاز به مدت زمان طولانی برای مصرف آنتی بیوتیک بیمار ندارد ، گاها پزشکان و جراحان ممکن است تک دوز هم تجویز نمایند اما به دلیل اینکه این منطقه معمولا مرطوب است و تابش نور را ندارد و شخص یک حس خیس شدن به دلیل ترشحات واژن ممکن است داشته باشد ، ممکن است محیط مناسبی برای رشد باکتریها  و قارچ ها فراهم شود .



داروهای پس از لابیاپلاستی


پس از هر جراحی به دلیل اینکه شخص استرس دارد سیستم ایمنی بدن کمی ضعیف می شود ، باز مکان مناسبی برای رشد باکتریها و قارچ ها فراهم می گردد ، به همین دلیل دکتر بهمن پور جراح زیبایی زنان توصیه می کنند که تا سه روز بیمار یکسری آنتی بیوتیک ها را مصرف نماید .

آیا می دانید که مصرف انواع ویتامین C سبب بهبودی سریع تر پس از لابیاپلاستی می شود و یکی از توصیه های دکتر بهمن پور به اشخاصی که در مطب ایشان لابیاپلاستی انجام داده اند ، مصرف انواع ویتامین  C است .


جراح با دانستن شرح حال بیمار و حساسیت های خاصی که بیمار دارد و مواد مصرفی حین جراحی نظیر نخ های مختلف واژینال ، انواع لیزر وسایر روش ها نیاز است برای هر بیمار آنتی بیوتیک خاص خودش تجویز شود .


لابیاها یک بافت پر عروق و پر لنفاتیک هستند که پس از جراحی دچار ورم و التهاب خاصی می شود و چون جراحی بافت نرم را داریم ورم ناحیه زیاد خواهد بود ، بافت نرم به دلیل خونرسانی بلافاصله پس از عمل به دلیل جنس ناحیه بانوان پس از جراحی زیبایی واژن با ورم خاصی روبرو خواهند شد .

مسکن ها و داروها که جراح برای بیمار تجویز می نماید فقط برای از بین بردن درد نمی باشد بلکه برای کاهش ورم هم می باشد ، بنابراین توصیه می شود  که پس از انجام هر گونه جراحی زیبایی واژن و یا لابیاپلاستی حتی با نداشتن درد هم داروها و مسکن ها مصرف شود ، زیرا شخص ظاهر و نتیجه بهتری پس از جراحی زیبایی واژن خواهد داشت .

پماد آنتی بیوتیک در سه روز اول توصیه می شود شخص استفاده نماید که این پماد کمک کننده آنتی باکتریا می باشد ، این پماد برای پیشگیری از رشد باکتریهای است که ممکن است روی پوست رشد کنند ، مصرف این پماد  به دلیل چرب بودن از چسبیده شدن آب و مواد  چسبناک اجتناب می نماید  .

مصرف شوینده ها که جراح نحوه مصرف و روز مصرف این شوینده ها را بیان می کند ، توصیه می شود بانوانی که جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی را انجام داده اند حتما ناحیه را با سشوار خشک نمایند تا از رطوبت واژن را از بین ببرند ، هر گونه رطوبتی سبب افزایش عفونت خواهد  بود .

شخص باید از استعمال سیگار اجتناب نماید ، زیرا مصرف سیگار حداقل تا 14 روز قطع نمایند زیرا سبب عفونت و باز شدن مجدد زخم ها خواهد شد .


ورم پس از لابیاپلاستی

دکتر بهمن پور جراح واژن بیان می کنند که برای پیشگیری از ورم پس از جراحی لابیاپلاستی حتما باید مسکن ها و داروها مصرف شود .

استفاده از داروهای که التیام زخم را افزایش می دهند ، مواد و داروهای که دارای زینک هستند برای التیام زخم ها بسیار موفق عمل می کنند ، هم چنین مصرف امگا 3 نیز بسیار توصیه می شود


مصرف ویتامین E

این مواد  به دلیل افزایش تقویت سیستم ایمنی ترمیم زخم های فرد را بهتر خواهند کرد

داشتن خواب و استراحت مناسب

چه موادی را نباید پس ازجراحی زیبایی واژن استفاده کرد ؟


موارد منع پس از لابیاپلاستی

  • عدم مصرف موادی که املاح فراوان دارند .
  • عدم مصرف غذاهای شور
  • عدم مصرف فست فودها
  • عدم مصرف لبنیات
  • عدم مصرف آجیل

توجه به این نکته الزامی است که عدم مصرف این مواد تا یک هفته است و پس از یک الی دو هفته می توان مجدد این مواد را مصرف نمایید .

داروهای پس از لابیاپلاستی برای هر شخص متفاوت است .


منبع:وب سایت دکتر بهمن پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد