*******بلفارو پلاستی بدون انجام جراحی ( پلاسما تراپی )67345

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty بعد از جراحی بینی یکی از رایج ‏ترین عمل‏های زیبایی کشورمان محسوب می‌شود. بسیاری از افراد دچار افتادگی پلک یا پوست اضافه پشت پلک هستند که به آنها چهره خسته یا مسن میدهد و بدون آن چهره شاداب و جذاب تری دارند ولی مایل به بیهوشی و جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیستند. برای این افراد بلفاروپلاستی بدون جراحی No surgical blepharoplasty

" توصیه میشود.
 

بخوانید»جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery

 
با این روش می‌توان چشم‌های خسته، پلک‌های تیره، شل شده و افتاده را تبدیل به چشمانی جذاب، شاداب و جوان کرد. علاوه براین، بلفاروپلاستی کاربرد درمانی هم دارد و می‌تواند میدان دید را با رفع افتادگی‌های شدید پلک بهبود بخشد. ترمیم پلک بدون جراحی، تکنیک کاملا جدید و بروز اروپا است که در آن از تیغ یا لیزر برای برش استفاده نمیشود در واقع برشی داده نمیشود بلکه بصورت سرپایی از دستگاه پلاسما برای جمع کردن مستقیم پلک ، با کرم بیحسی و بدون نیاز به بیهوشی عمومی بهره گرفته میشود.
در این روش، لایه سطحی پوست (اپیدرم) اضافه از جامد به گاز تبدیل میگرددوموجب جمع شدن لایه های تحتانی پوست میشود.
 


 
پلاسما چیست ؟
Plasma
 

 
در طبیعت ماده به سه حالت جامد ؛ مایع و گاز وجود دارد. بعنوان مثال یخ از حالت جامد پس از گرفتن انرژی به حالت مایع آب در امده و سپس با انرژی بیشتر به حالت گاز تبخیر میشود. حالت بعدی از دیدگاه فیزیک ،پلاسما یا حالت چهارم ماده است. پلاسما در اصل گازیست یونیزه و پرانرژی ، شامل یونها و الکترونهای بسیار فرار و خنثی که آزادانه حرکت می کنند. در طبیعت از صاعقه ، جرقه و شعله آتش بعنوان حالت پلاسما میتوان نام برد.
 

 پلاسما چیست؟ 
 
دمای پلاسما بسیار بالاست ولی همزمان فشار بسیار پایینی دارد بنابراین باتماس با ماده دیگر به سرعت سرد میشود و انرژی منتقل میکند. از همه این اثرات پلاسما در انجام این عمل استفاده میشود.بعلت تفاوت الکترومغناطیسی موجود بین نوک وسیله و بدن انسان ، این تخلیه یونی موجب تخریب بافتی و تصعید اجزای پوست سطحی می شود.
توجه نمایید که این پلاسما با پلاسمای مایع که بخشی از خون است کاملا متفاوت است. این سیستم نه لیزر است و نه امواج رادیوفرکانسی. (R.F ) درواقع بسیار مدرن تر از لیزر و رادیو فرکانسی می باشد. خصوصیت مهم این روش عدم نفوذ به لایه های عمقی پوست میباشد. لذا مشکلاتی مانند التهاب و قرمزی طولانی مدت ، گوشت اضافه، تیرگی بعداز درمان و… بسیار کمتر دیده می شوند.
 
 
مکانیسم انجام پلاسما تراپی چگونه است ؟
Plasma Therapy Mechanism
 

 
همانطور که ذکر شد در این روش از تیغ و برش استفاده نمیشود و در واقع پوست یا چربی پلک برداشته نمیشود بلکه با استفاده از پلاسما لایه سطحی پوست تصعید(SUBLIMATION) میشود. تصعید یک واژه فیزیکی به مفهوم تبدیل مستقیم جامد به گاز است .این مساله باعث از بین رفتن پوست شل شده و اضافه وجمع شدن لایه های زیرین پوست میشود. همزمان بعلت گرمای شدید ایجاد شده درسطح پوست وکانونی شدن گرما ، تحریک بافتی (سلول سازی و کلاژن سازی ) در لایه پوست عمقی نیز رخ میدهد. در انجام این کار از ۲ تکنیک اسکن کردن و نقطه به نقطه استفاده میشود.
مکانیسم درمان افتادگی پلک بدون نیاز به عمل جراحی 
 
علائم افتادگی پلک چیست؟
Droopy Eyelid Symptoms
 

 علائم افتادگی پلک چشمافتادگی پلک عارضه شایعی است که می‌تواند باعث کاهش میدان دید در فرد مبتلا شود. در این عارضه که تحت عنوان بلفاروپتوز نیز شناخته می‌شود، پلک بالایی چشم به طور غیر معمولی پایین قرار می‌گیرد و ظاهری خسته ومسن به افراد می دهد .افتادن پلک ممکن است به طور ناگهانی و یا به صورت تدریجی در طی یک دوره زمانی ایجاد شود. معمولاً این افراد برای جبران کاهش دید ناشی از افتادگی پلک سعی می‌کنند ابروهای خود را بالا ببرند تا از این طریق پلک‌ها را بلند کنند .این باعث ایجاد مشکلاتی برای خواندن و دیدن اشیاء و صحنه‌های محیط اطراف می‌شود. 
واقعیت آن است که عوارض ناشی از افتادگی پلک می‌تواند مشکلات بسیار جدی هم از نوع عملکردی مانند خستگی، سردرد و کاهش بینایی و هم از نظر زیبایی شامل تأثیر منفی بر چهره به دنبال داشته باشد.

بخوانید: جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery
 
 
چرا به این روش "بلفاروپلاستی دینامیک" هم گفته میشود ؟
این روش به عنوان “ بلفاروپلاستی دینامیک” هم شناخته میشود چراکه این فرصت برای پزشک وجود دارد که از بیمار بخواهد که چشمانش را حین عمل باز وبسته کند تا دقیقاً چروکهایی که نیاز به درمان دارد مشخص شود و درمان شود.حتی برای خود بیمار این امکان وجود دارد که حین عمل چشمان خود را ببیند و نظر خود را بگوید.
هرجلسه درمانی چقدر طول میکشد ؟
پلاسما تراپی روش به نسبت سریعی است. بیمار باید حدود ۲۰-۳۰ دقیقه کرم بیحسی روی پلک ها داشته باشد. جلسه درمانی بطور متوسط بین ۱۰-۲۰ دقیقه طول میکشد و فرد میتواند نتیجه عمل را بلافاصله ببیند.
 
 
چند جلسه درمانی برای درمان چروکهای زیر چشم کافی است ؟
تعداد جلسات کامل به شدت چروکها و سن فرد بستگی دارد. بسیاری از بیماران طی ۱ جلسه بهبود کامل دارند ولی درافرادی با چروکهای شدید ، ممکن است تا ۳ جلسه درمانی احتیاج باشد. در اینصورت فواصل جلسات دوم یا سوم یک ماه است.
 

 
این روش برای چه کسانی مفید است ؟
پلاسما تراپی برای چه کسانی مفید است ؟
  • افرادی که از جراحی یا از بیهوشی و بیحسی هراس دارند
  • افرادی که افتادگی خفیف تا متوسط پلک دارند و قصد دارند آنرا ترمیم کنند
  • افرادی که افتادگی یکطرفه دارند و ممکن است جراحی باعث عدم تقارن شود
  • افرادی که بیماری خونریزی دهنده دارند یا دارویی مثل وارفارین مصرف میکنند
  • افرادی که مشغله زیادی دارند و تورم و بخیه یک هفته ای جراحی را نمیتوانند داشته باشند
  • افرادی که قبلا جراحی پلک کرده اند ولی متقارن نیست و میخواهند هر دو چشم متقارن شود
  • افرادی که مایل به ایجاد زخم یا اسکار بعد از عمل نمیباشند.
 
 
عوارض پلاسما تراپی چیست؟


بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

پلاسما تراپی تقریبا هیچ عارضه ای ندارد. تورم و دلمه های بعد از عمل که حدود سه روز تا یک هفته باقی می ماند از عوارض معمول این عمل حساب میشود. گاهی اوقات پوست محل عمل بعداز یک هفته کمی صورتی رنگ است. مهمتر اینکه طی این عمل هیچ خونریزی اتفاق نمیافتد و پلک از نظر عملکرد بعد از عمل کاملاً طبیعی عمل میکند. 
در بررسی های انجام شده در کلینیک های اروپا این عمل بر روی ۱۰۰۰ بیمار( ۸۰۰ خانم و ۲۰۰ آقا) در سنین ۲۳ تا ۸۲ سال با هر میزان افتادگی پلک و حتی سیگاری ها انجام شده است. نکته مهم اینکه ۱۰۰ درصد بیماران از عمل راضی بوده اند و هیچ یک عوارض ماندگاری نداشته اند.

 عوارض پلاسما تراپیسن مناسب برای بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery چه زمانی است؟
سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی به نوع مشکل بستگی دارد.در اصل ترمیم پلک، سن و سال ندارد و برحسب نوع مشکل، این عمل حتی از زیر ۲۰سالگی تا بالای ۸۰ سال هم قابل انجام است. به‌طور کلی در مشکلات مادرزادی، در سنین پایین‌تر و در مشکلات ناشی از پیری یا شل شدن پوست پلک، در سنین بالاتر انجام می‌شود
 

عوارض پلاسما تراپی 
 
موارد منع استفاده از پلاسما تراپی چیست ؟
پلاسما تراپی تقریبا موردی قطعی برای عدم مصرف ندارد وبا توجه به اینکه حدود ۷۰% پوست اضافه پلک برداشته میشود. لذا خطر باز بودن پلک که بعد از جراحی دیده میشود, در این روش وجود ندارد . تنها در صورتیکه محل مورد درمان عفونت یا التهاب داشته باشد ، باید مدتی درمان را به تاخیر انداخت

بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

 
در موارد زیر بکارگیری درمان با دستگاه پلاسما کاربرد ندارد
  • میزان زیاد پوست اضافی روی پلک بالا
  • بیرون زدگی چربی پلک (پف پلک بالا) چه در بخش داخلی پلک و چه در بخش وسط پلک بالا
  • پرولاپس غده اشکی در بخش خارجی پلک بالا
  • افتادگی همزمان ابروها
  • افراد با پوست تیره رنگ
  • رتراکشن همزمان پلک بالا (زل زدگی و باز بودن پلک بالا)
وضعیت و نگهداری بعد از عمل چگونه است ؟
بستری در بیمارستان و استراحت بعد از عمل نیاز نیست و فرد بلافاصله قادر به باز کردن چشم‌هایش بوده و میتواند بدون پانسمان به سر کار برود. تنها نگهداری لازم ،استفاده از کمپرس سرد طی ۴۸ ساعت اول است. پس از انجام پلاسما تراپی پلک قرمز و کمی متورم است و معمولا طی دو سه روز اول موقع خوابیدن ، سر تخت باید با زاویه ۳۰ درجه بالاتر باشد تا رفع ‌شوند. 
روی نقاط کارشده دلمه های کوچک قهوه ای رنگ دارد که باید اجازه دهیم تا خود به خود بین ۷-۳ روز بعد بیفتند و نباید به آنها دست زد یا آنها را کند. برای پوشش پلک بجای پانسمان از کرم ترمیم کننده یا انتی بیوتیک برای بهبود سریعتر استفاده میشود. آب زدن به چشم‌ها بعد از ۴۸ ساعت اشکالی ندارد.
 


 بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids


 
آیا این عمل دردناک است یا احتیاج به بیهوشی دارد؟
این عمل سرپایی و بدون بیهوشی انجام میشود. لازم است که حدود نیم ساعت قبل از عمل از کرم بیحسی استفاده شود تا احساس درد و ناراحتی موقع کار وجود نداشته باشد. افرادی که به کرم بیحسی مقاوم هستند میتوانند از بیحسی تزریقی نیز بهره ببرند.
آیا پلاسما تراپی برای سایر چروکهای صورت هم کاربرد دارد ؟
بله. پلاسما تراپی را میتوان برای همه چروکهای صورت به کار برد. چروکهای پاکلاغی کنار چشم یا چروکهای دور دهان از موارد مصرف دیگر پلاسما تراپی است که پاسخ فوق العاده ای به دنبال دارد. چروکهای دور دهان معمولا به چند جلسه درمانی احتیاج دارد.چروکهای معمول صورت هم به پلاسما تراپی بسیار عالی جواب میدهد.اما چروکهای عمیق مثل خط خنده به پلاسما تراپی پاسخ نمیدهد و احتیاج به تزریق ژل دارد

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

قیمت درمان با پلکسر یا پلاسما جت چقدر است؟
هزینه درمان با پلاسما جت و پلکسر نسبت به جراحی پلاستیک بسیار کمتر است. اگر هزینه جراحی‌های زیبایی پلک طبق کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت مصوب دولت، امسال بین سه تا چهار میلیون تومان در نظر بگیریم ، هزینه انجام پلاسما ، چیزی درحدود ۲۰تا ۳۵ درصد هزینه جراحی پلاستیک می باشد.

 عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications
 
کاربردهای دیگر دستگاه پلاسماجت و پلکسر چیست؟
هزینه درمان با پلاسما جت و پلکسر نسبت به جراحی پلاستیک بسیار کمتر است. اگر هزینه جراحی‌های زیبایی پلک طبق کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت مصوب دولت، امسال بین سه تا چهار میلیون تومان در نظر بگیریم ، هزینه انجام پلاسما ، چیزی درحدود ۲۰تا ۳۵ درصد هزینه جراحی پلاستیک می باشد.


جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery

 

جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery


جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery

جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery

بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery

 

بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty

 

عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

 


کاربردهای دیگر دستگاه پلاسماجت و پلکسر چیست؟
  • استرچ مارک (ترک های پوستی ناشی از حاملگی یا چاق و لاغر شدن)
  • بلفاروپلاستی غیرجراحی (ترمیم مشکلات پلک ها)
  • هایپرپیگمنتیشن (تجمع رنگدانه های پوست مانند کک ومک ،لک و...)
  • بر طرف کردن زگیل
  • خال های مسطح و برجسته
  • کلوییدها (گوشت اضافه)
  • اسکار (جای زخم و جراحی و سوختگی رو پوست)
  • آنژیوما (خال های مویرگی)
  • تاتو یا خالکوبی
  • لابیاپلاستی (ترمیم بخش بیرونی دستگاه تناسلی خانمها)
  • زانتالاسما( توده های برجسته و زرد رنگ پلک)
  • لیفت صورت و گردن و بدن

با توجه به این مطالب ، ایمنی کار با پلاسما مشخص می شود چرا که فقط برروی لایه ی سطحی پوست عمل کرده و از این لایه عبور نمیکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد